StarCraft II - velké odhalení

  12:11
Neuvěřitelné se stalo skutečností! O víkendu byl ohlášen druhý díl možná nejlepší RTS všech dob. Máme spoustu zajímavých informací a detailů, které byste si rozhodně neměli nechat ujít! Čtěte preview přímo nahuštěné novinkami.

Starcraft2 Z pátku na sobotu jsem nemohl ani dospat. Ten den, 19. května 2007, mělo konečně dojít k odhalení nové hry od hitmakerů z Blizzardu, a to symbolicky v Koreji. S pravděpodobností hraničící s jistotou se dalo tvrdit, že půjde o Starcraft 2 – pokračování hry, která s jistotou patří do mé TOP 3, dost možná vůbec na samý vrchol. Když šéf studia Mike Morhaime při příležitosti vyhlášení vítězů zdejšího turnaje konečně předstoupil před zaplněný sál, napětí se dalo krájet. Starcraft je v Koreji národním sportem, a ačkoliv by za normálních okolností bylo honorování jeho nejvýznačnějších osobností samo o sobě velmi sledovanou událostí, tentokrát se dalo napětí doslova krájet. Všechny možné informace svištěly kolem uší hrstičky vyvolených, kteří dostali pozvánku, všichni ale čekali na tu jedinou, největší. A pak to přišlo – Morhaime přivedl na pódium člověka jménem Dustin Browder a představil ho jako – fanfáry – hlavního designéra Starcraftu 2!

Známé charaktery jako Sarah Kerrigan či Jim Raynor se tu sice opět objeví, nikoliv však jako postavy na bojišti, nýbrž jen coby součást příběhu.

Po letmém představení hry, které pak pokračovalo několik hodin, musel v sáleStarcraft2 převažovat pocit překvapení. Po nekonečných spekulacích, od vzkříšení pohřbeného Starcraft: Ghost až po domněnky o tom, že půjde o MMO strategii, byli všichni svědky obrázků hry, která se od svého předchůdce liší na první pohled jen minimálně. Přesto se po každé povedenější scéně ozýval hlasitý tleskot – přesně tohle nejspíš většina hráčů, v Koreji pak obzvlášť, chtěla. Jste-li fotbalovými fanoušky, můžeme vám obavy z přílišných změn přiblížit jako předělání pravidel této míčové hry. Také by se vám to nelíbilo. A přirovnání ke sportu nesedí k žádnému titulu více než právě ke Starcraftu.

Zbořme první mýtus. Žádné čtyři frakce! V datadisku k prvnímu Starcraftu Brood War se sice objevily nesmělé narážky na smíšení prvků ras Zergů a Protossů, z čehož fandové vykřesali potenciál na vznik čtvrté strany. Nakonec ale zůstane pouze u původní trojice. „Možná tento aspekt (mix ras – pozn. red.) trochu rozvineme v příběhu, možná také ne,“ předpovídá šéf designérů Rob Pardo. „Jedno ale mohu říct jistě: ve hře budou pouze tři frakce.“ Starcraft2 A to dobře známé: Terrané, Protossané a Zergové. „Dlouho jsme přemýšleli o čtvrté, ale nakonec jsme se rozhodli pro zvýraznění rozdílů mezi stávajícími.“

Pro někoho neméně šokující může být výrazné omezení položky hrdinů – aspektu, jenž blizzardí strategie vždy velmi rozvíjely. Známé charaktery jako Sarah Kerrigan či Jim Raynor se tu sice opět objeví, nikoliv však jako postavy na bojišti, nýbrž jen coby součást příběhu. Do hry budou zasahovat pouze nápomocnými proslovy prostřednictvím občas vystoupnuvšího video okénka a pak si jich samozřejmě užijeme v renderovaných animacích. Nejen intro totiž bude vypadat skvěle, ale i v průběhu kampaně narazíme na pěkné filmečky. Systém silných hrdinů známý z Warcraftu 3 je však minulostí. Ani první díl se ale v multiplayeru, který má pochopitelně prioritu, o hrdiny neopíral.

VIDEO

Jádro, jež není patrné na první pohled, ale přeci jen dozná značných změn. „Šli jsme jednotku po jednotce a rozhodovali jsme, která zůstane a která bude nahrazena,“ říká k tomu Rob Pardo. Na základě prezentací by se dalo odhadovatStarcraft2 (především pak u Protossanů), že bylo překopáno vskutku mnohé. Přeživší jednotky ze Starcraftu a Brood War pak budou svorně vybaveny přinejmenším novými schopnostmi a samozřejmě, že se jejich síla nově převáží a upraví, aby odpovídala celkové vyváženosti. Každá frakce by měla disponovat jednou superzbraní, jíž bude možné vybudovat pouze jedenkrát za hru.

Pro titul s tak enormní potenciální oblíbeností jsou důležité i nejmenší detaily.

U Protossanů to je obří mateřská loď hned se třemi mocnými vycyhtávkami. Dokáže pohltit všechny okolní vzdušné jednotky do černé díly, nebo prakticky zpomalit dění na celé obrazovce, což prakticky funguje jako štít, jelikož nepřátelské kulky k ní nedoletí, a nakonec to jsou velmi silné lasery, jimiž drtí všechno na planetárním povrchu. Za stejnou rasu si užijete i sympatických Immortals, jež mají ambici stát se novou „masovou“ jednotkou, na níž by stála většina strategií. Jsou to jakési tripody s velmi účinným štítem, jenž se zaktivuje vždy po napadení. Jednotka Colossus se zase opírá především o své lasery a také dlouhé „končetiny“, díky kterým může sama od sebe zdolávat terénní nerovnosti. Na straně Terranů byly dosud k vidění především staří známí: mariňáci, Siege tanky a bitevní křižníky. Zergové budou opět evidentně sázet na množství, jak nám zjevily záplavy Zerglingů, kteří Starcraft2 mohou nově explodovat. Cílem autorů je vytvořit atraktivní a vyvážený mix talentovaných jednotek, umožňujících bezpočet zajímavých strategií. Přesně to od Starcraftu 2 očekáváme i my.

To, že jsou v úrovních vyvýšeniny, není samo o sobě žádná novinka. Ale důsledky nerovností budou tentokrát mnohem patrnější. Každá jednotka se s nimi bude muset nějak vyrovnat. Letectvo je pochopitelně z obliga, ale u mariňáků už budete vděční za jetpacky, u protossanských Stalkerů zase za teleport, zmíněné Colossy vše bez problémů překročí, ale množství dalších pěších svěřenců bude zkrátka muset najít vhodnou (a dost možná nebezpečnou) cestičku. Další prvek, jehož strategické dopady doceníme až na vlastní kůži!

Pro titul s tak enormní potenciální oblíbeností jsou důležité i nejmenší detaily. Po letech blizzardích strategií jsme byli překvapeni například vystřižením limitu jednotek na jednu vybranou skupinu. Dosud to bylo dvanáct kusů, nyní už budeme moct najednou označit libovolný počet. Starcraft2 Jinak se interface předchůdci velmi podobá, což díky jeho jedinečnému stylu pro každou z ras jedině kvitujeme. Škarohlídi tvrdí, že po grafické stránce se událo snad nejméně změn. Je sice ve 3D, ale obrázky vyjevují prakticky jediný používaný pohled. Navíc se dá říct, že se s detaily docela šetřilo – ale to už je u Blizzardu zvykem. Jejich hry nikdy nedosahují úrovně high-end. „Chceme, aby věci vypadaly hezky, ale na minimalistické bázi,“ shrnuje Rob Pardo. Minimálně v případě Starcraftu si myslíme, že jde o vhodné rozhodnutí. Přehnaná efektnost ubírá na přehlednosti a ty nejlepší textury a tisíce polygonů zase na framerate. Ani jedno si progamingový titul nemůže dovolit. Hra tak vypadá vkusně, nepřeplácaně a pojede i na postarších sestavách.

Každá frakce by měla disponovat jednou superzbraní, jíž bude možné vybudovat pouze jedenkrát za hru.

Přes globální radost hráčů, vyvěrající ze skutečnosti, že byla ohlášena vytoužená hra, jsou slyšet hlasy, které se ptají, zda snad Blizzard nezaspal vývoj RTS od roku 1998 a mnozí jsou skutečně překvapeni přízemností pokračování. Jenže zamyslíte-li se nad úlohou autorů, pak nelze nedojít k závěru, že připravují přesně takovou hru, jakou Starcraft 2 být musí a jakého ho většina hráčů touží mít. Ne, Blizzard nikdy nepatřil k inovátorům, vždy jen dělal ty nejlepší hry.

Index očekávání: 100%

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...