Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vegas: Make It Big – ať žije hazard!

  12:00
V poslední době se objevilo hned několik her s tématikou stavby a provozu kasína. Teprve Vegas: Make It Big ale ukáže, jak se to dělá správně a – jak název napovídá – ve velkém... Recenzi vám nabídneme již brzy.

Vegas: Make It Big

VEGAS: MAKE IT BIG
Výrobce: Deep Red Games
Vydavatel: Empire Interactive
Datum vydání: září 2003
homepage N/A
Jako by se tvůrci her zbláznili. Tedy: jako by se zbláznili ještě o trochu víc než obvykle. Nejdřív spoustu let kde nic tu nic, a najedou přijdou prázdniny 2003 a jeden neví co dřív ze samého návalu hazardních her. Dobře, zase tak zlé to není, přesto poněkud překvapí, že se prakticky ve stejný měsíc objevily dvě takřka shodné hry – Casino Incorporated a Las Vegas Tycoon, které staví hráče do role majitele kasína, a třetí, o níž se bude mluvit vzápětí, čeká za dveřmi. Kvantita ale ještě automaticky neznamená kvalitu. Obě zmíněné hry trpěly pořádnou porcí nedostatků, bugů a nedodělávek, a tak nezbývá než doufat, že tristní bilanci zachrání "třetí vzadu", Vegas: Make It Big od Deep Red Games, potažmo Empire Interactive.

Do rukou se hráči dostane budova hotelu kombinovaného s kasínem, tedy podobně jako v Casino Inc. Cílem bude stát se z nevýznamného ředitele malého, usmoleného krcálku se dvěma automaty hlavní postavou v pozadí luxusního domu se stovkami rulet a karetních stolků, kde jde každý den o miliardy. Vegas: Make It Big K vytřískání peněz ze stálých obyvatel města a zazobaných turistů poslouží ještě větší množství atrakcí, než bylo v předchozích hrách zvykem. Pohrát si totiž začínající byznysmen může nejen s vnitřkem kasína, ale také s okolními několika (hodně) čtverečními metry volné plochy, kde může vyrůst regulérní zábavní park, třeba i s horskou dráhou.

Základem a jednou z nejvýdělečnějších částí zůstane ale vždy kasíno samotné. V něm bude možné stavět široké spektrum příležitostí pro gamblery – od výherních automatů různé kvality, přes ruletu či keno až po karetní hry typu blackjack či poker, celkem takřka dvacet her. Samozřejmě nechybí ani široká škála dekorativních předmětů a vedlejších zařízení určených hostům a personálu. Hosté určitě stráví část návštěvy kasína v bufetu či baru a následně pak na záchodcích, první jmenované lze jen těžko provozovat bez aspoň malé kuchyňky, nezbytné jsou monitorující a bezpečnostní místnosti s obrazovkami apod.

Ještě mnohem variabilnější a zábavnější je ale nabídka budov a staveb venkovních. Zde je možné postavit horskou dráhu (liší se jen graficky podle města, kde se staví, jinak detailní systém výstavby Vegas: Make It Big jako v RCT implementován nebyl), sportovní zařízení typu bazén či posilovna, různé restaurace a bary, obchody s oblečením či šperky, velké show typu "delfíni a kosatky za rybičku ukážou, co všechno dovedou," divadlo, kino, kabaret, či až pět druhů nočních klubů. To vše je samozřejmě opět nutné zaštítit nezbytnou infrastrukturou a esteticky hodnotnými objekty (cesta, parkoviště, lavičky, koše, dekorativní objekty, rostliny...).

Návštěvníci tohoto zábavního komplexu jsou rozdělení do mnoha skupin podle věku, postavení a charakterových vlastností. Celkem se autoři chlubí asi 3-4x větším počtem lidských typů, než tomu bylo u Casino Inc. Uspokojit všechny tedy bude opět ještě těžší a prakticky nemožné, a tak bude vhodnou taktikou zaměřit se na ty movitější. Čas od času zpestří hru svou návštěvou takzvaný "high roller" – bohatá celebrita, na níž se dá za večer vydělat i několik milionů, ovšem na druhou stranu, pokud se jí hra zadaří, dokáže méně stabilnější ředitele finančně jednoduše zruinovat. Podobně jako v Casinu Inc. i ve Vegasu bude nutné najímat velké množství různých zaměstnanců, kteří se postarají o chod kasína a přidružených atrakcí. Vzhledem k tomu, že se zatím vyhýbají dotazům na téma, zda bude jejich management zvládnut lépe než v Vegas: Make It Big Casinu Inc., kde šlo o jednu z nejvíce frustrujících částí, lze mít v této oblasti oprávněné obavy o kvalitu hry.

Ačkoliv se tomu tvůrci zuby nehty brání, budou se dvěma jmenovanými simulacemi stavby a provozování kasína určitě srovnáváni. Co je opravňuje k tomu, aby tvrdili, že Vegas je hra jiného žánru? Oproti Casinu Inc., které se soustředilo hlavně na plnění misí a tvrdý konkurenční boj, půjde ve Vegasu především o zábavu samotného hráče ve stylu SimCity či Rollercoaster Tycoon, tedy bez otravných tvrdých časových omezení a nepříjemných obchodních soupeřů.

Velkým trumfem Vegasu by měla být variabilita. Už byl zmíněn vysoký počet budov, druhů lidí i personálu, navíc bude možné stavět v deseti různých prostředích, kde se všechny postavitelné objekty liší grafickým vzhledem. Nebude možné hrát žádnou z hazardních her v kasínu, nicméně bude možné přepínat nejrůznější nastavení, určovat pravděpodobnost výhry apod. – a tyto změny se projeví na první pohled, neboť na stolech a u automatů budou návštěvníci skutečně hrát podle reálných pravidel a bude možné sledovat průběh jednotlivých her. Na druhou stranu, značně omezeny budou možnosti podvádění Vegas: Make It Big a různé ilegální aktivity – postihy za přistižení při nich budou velké, kupříkladu krupiér chycený při obírání zákazníka už nesmí nikdy své místo zastávat...

Grafické zpracování je dalším trumfem, který Deep Red Games skrývají v rukávu. A asi mají hodně volné oblečení, neboť se jedná o trumf pořádně velký. Vegas bude plně 3D a dojmy našich redaktorů z E3 jsou v tomto směru jednoznačně pozitivní. Úžasné jsou možnosti zoomu, kdy je možné si vše zobrazit pěkně přehledně z výšky a pak se projet s kamerou až k hernímu stolu a vidět padající kostky a následný zhrzený výraz ve tváři zklamaného hosta. Ostatně obrovská kopa screenshotů v naší galerii dokazuje, že ač založena na enginu postaršího Monopoly Tycoona (jeho technologie byla ale citelně vylepšena), bude grafika opravdu perfektní.

Autoři dále slibují inteligentní chování návštěvníků, střídání dne a noci, možnost starat se o více kasín a zábavních středisek najednou, dlouhý soundtrack a perfektní ozvučení, preview už se ale pomalu začíná zvrhávat v oslavnou ódu, která by byla značně předčasná. Po zkušenostech s očekávaným Casinem Inc., které se zvrhlo v jen obtížně hratelnou a frustrující záležitost, raději počkáme s jakýmikoliv soudy až na finální verzi, která by měla spatřit světlo světa na začátku školního roku.

Autor:
Témata: SimCity
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...