Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Warlords IV: Heroes of Etheria - dojmy

  12:00aktualizováno  12:11
Trilogie Warlords patří bezesporu mezi klasiku žánru tahových strategií a příznivci této série již dlouho volají po dalším pokračování. Koho neuspokojily realtimovky Warlords: Battlecry, ten se dočká právě nyní. Čtěte naše první dojmy!

 Warlords IV – Heroes of Etheria

Strategickou sérii Warlords zná asi většina z vás – starší hráči z vlastních zkušeností, ti mladší pak z doslechu. Není asi sporu o tom, že tato trilogie patří mezi klasiku tahových strategií z fantasy prostředí a dodnes je v lecčems inspirací pro vývojáře nových her. Známé jméno se před časem objevilo i v titulu Warlords: Battlecry, přičemž se nejednalo o náhodu, ale o skutečné navázání na úspěšnou tradici. I když při prvních zprávách o přípravě této hry byli všichni zapálení příznivci tahovek natěšení, jejich nadšení lehce opadlo, když se ukázalo, že Warlords: Battlecry jsou strategií realtimovou. Jinak se ovšem jednalo o výbornou hru, která, stejně jako druhý díl, potěšil každého milovníka fantasy žánru, i když pro pravověrné warlorďáky už to nebylo ono. Nyní však mají důvod k radosti i oni, neboť společnostmi Strategic Studies Group a UbiSoft bylo nedávno ohlášeno další pokračování klasické série – titul Warlords IV – Heroes of Etheria, o němž vám zde přinášíme informace přímo od zdroje.

Jak už podtitul hry našeptává, celý příběh se opět bude odehrávat ve staré dobré Etherii. Zde odpradávna  Warlords IV – Heroes of Etheria probíhá boj mezi silami dobra a zla a výjimkou nemůže být ani doba, do které je zasazen děj nových Warlordů. Do válek a bojůvek je zatažen půltucet ras, konkrétně lidé, trpaslíci a elfové na straně dobra a démoni, nemrtví a orkové coby představitelé zla a temnoty. Tyto rasy spolu budou soupeřit více méně klasickým tahovým systémem, kdy se po jednotlivých kolech postupně střídají akce všech zúčastněných frakcí. Znáte-li alespoň zběžně starší Warlordy či Warlords: Battlecry, pak vám možná bude připadat, že výše zmiňovaný příslib šesti ras je trochu chudý. Je sice pravda, že v předchozích dílech jich bylo vícero, ale toto zdánlivé okleštění je mocně vyváženo počtem jednotek, které může každá strana rekrutovat. Jako příklad si vezměme nemrtvé – pokud budete hrát za ně, budete moci k decimování svých nepřátel použít liche, upíry, kostlivce, revenanty, kostěné draky a další sympaťáky, nebudou chybět ani speciální stroje, jako je kostěný katapult či vrhač lebek.

Pokud jste hráli předchozí díly či nějakou podobnou strategii, pak vás asi nepřekvapí výčet akcí, které můžete během svého tahu provádět – přesouvání vojsk, napadení  Warlords IV – Heroes of Etheria nepřátelské armády, pokus o dobytí soupeřova či neutrálního sídla a správa vlastních měst. První výrazné změny oproti předchozím Warlordům si všimnete hned při prohlídce prvního městečka. Jeho správa je totiž podstatně vylepšena a nestojí už jen na suchém zakoupení produkce lepších jednotek, ale budovací část se již podobá spíše sérii Heroes of Might & Magic - své město uvidíte v příslušné obrazovce jako na dlani a velmi snadno a intuitivně ho budete moci rozšiřovat o nové stavby, které budou pochopitelně vesměs vojenského charakteru, pravděpodobně se ale dočkáme i různých ekonomických budov. Kromě toho bude možné zakládat i města nová, budovat cesty pro rychlejší přesun armád a podobně.

Vaše nejčastější činnost, tedy přesun armád po mapě, zůstane samozřejmě zachován. 2D krajina by měla být oseta nejen městy a různými přírodními útvary, ale také speciálními lokacemi, jako jsou různé oltáře, tajemné ruiny či zatuchlé jeskyně, do kterých můžete poslat své hrdiny (u nichž se ještě podrobněji zastavím). Pokud vaše voje narazí na armádu soupeře, dojde k boji. A tady přichází čtvrtý díl Warlordů s další novinkou oproti svým starším bratříčkům – s taktickým tahovým bojem (který opět připomíná styl Heroes of Might & Magic). Jak správně tušíte, postaví se v něm  Warlords IV – Heroes of Etheria proti sobě obě znepřátelená vojska na bitevním poli, načež můžete ovládat své jednotlivé oddíly a přeskupovat je či s nimi útočit na nepřítele. Každá jednotka bude mít několik atributů, jako je počet hitpointů, síla útoku, obrana a podobně; kromě toho mají leckteří vojáci i různé speciální bonusy (například jízda disponuje tzv. charge bonusem, což znamená, že při útoku s rozjezdem způsobí nepříteli větší poškození). V boji bude záležet třeba i na tom, z jaké strany na nepřítele útočíte, různé typy jednotek budou platit na různé nepřátele a podobně. Jednotky jsou animované a jsou většinou pojaty jako několikačlenné oddíly, což působí rozhodně realističtěji než jednotlivci v HOMAM.

Série Warlords je známá i tím, že obsahuje celkem dost RPG prvků – zejména vývoj hrdinů. Ten je pochopitelně zachován i v díle čtvrtém. Opět tedy budete se svými reky získávat zkušenosti a po určité době poskočíte na vyšší level, který bude spojen se zlepšením atributů, útoků, kouzel a podobně. Hrdiny samozřejmě budete moci vybavovat i magickými předměty, které vesměs naleznete v různých ruinách a dungeonech čekajících na prozkoumání.

 Warlords IV – Heroes of Etheria

Technické zpracování samozřejmě drží krok s dobou, a přesto, že rozhodně není tím nejdůležitějším měřítkem, podle kterého se tahové strategie posuzují, tak snad nikoho nezklame. Ve hře je použit vylepšený engine z Warlords: Battlecry II, krajina je zpracována velmi přehledně, spousta objektů je animována (lopatky větrného mlýnu, praporky na věžích a podobně), a ani bitvy vás nezklamou. Objektivně posoudit zábavnost celé hry a rozmanitost jednotlivých kampaní či scénářů zatím nemůžeme, ale když si uvědomíme, že se z větší části bude jednat o staré dobré Warlordy v novém kabátě, pak snad v tomto ohledu nemusíme mít žádné obavy. Konečný verdikt budeme moci vyslovit již letos v zimě, jelikož právě na tento termín je vydání nových Warlordů stanoveno.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...