Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Will Rock – nakope vám zadek (dojmy)

  12:00
Kdo ráno nezažil narvané autobusy, přeplněné tramvaje či vagóny metra, případně nepocítil loket agresivní důchodkyně tlačící se davem, zřejmě plně nedocení hry ve stylu Serious Sam či Will Rock. Více v našich prvních dojmech.

Will Rock
Výrobce: Saber Interactive
Vydavatel: Ubi Soft
Datum vydání: 2Q 2003
homepage
Will Rock Kdo ráno nezažil narvané autobusy, přeplněné tramvaje či vagóny metra, případně nepocítil loket agresivní důchodkyně tlačící se davem, zřejmě plně nedocení hry ve stylu Serious Sam či Will Rock. Krystalická střílečka vesměs prostá jakéhokoli logického myšlení – hlavní náplň: střílení. Jediná taktika spočívá v individuální volbě zbraně vůči konkrétním nepřátelům, případně nijak složitém přepnutí páčky. Takový byl Serious Sam a ve své podstatě se Will Rock stává jeho o trošičku náročnějším pokračováním, byť jde stále o jedno: totální eliminaci všeho co se hýbe – žádní přátelé, ani nakloněná spřátelená duše, a už vůbec ne zdržující dialogy.

Příběh zřejmě není tím, co od hry tohoto charakteru očekáváme, nicméně je tu a dává našemu počínání jasný Will Rock smysl. Za vším hledejme samotné řecké bohy, kteří ve své době propůjčovali svým válečníkům nezměrnou moc, ale, jak všichni víme z dějepisu, nic netrvá věčně. Civilizace přicházejí s tím, že jednou neodmyslitelně zaniknou a nahradí je jiné. Řecké bohy však potkal jiný osud, sám Prometheus je uzavřel v tajném starodávném městském komplexu. A oni čekají... O mnoho, mnoho, mnoho let později vznikla též teroristická organizace, jež se snaží docílit příchodu starých bohů. Třetí nitka příběhu už se přímo soustředí na hlavního hrdinu Will Rocka, dědulu v klobouku a jeho pohlednou dceru, kteří ve vědeckém zájmu pátrají po vstupu do zapovězeného města. Jenže – střetnou se s teroristy, dědula schytá kulku mezi oči, dívčinu unesou, brána, která měla raději navždy zůstat uzavřena, se otevírá... Bohové slibují pomstu každému smrtelníkovi, který vkročí na jejich svrchované území, avšak Will Rock má naději. Sám Prometheus mu propůjčí sílu a poradí, že by měl posbírat božské artefakty zapovězeného města a teprve s nimi bohům pěkně rozbít ústa. Tímto máme Will Rock definované rozličné příšery, které na nás posílají sami bohové a především pak architekturu připomínající zašlou slávu řecké civilizace. Příběh podává vkusný sled pěkných comcisových obrázků a v kombinaci s atmosférickou, byť poněkud nenápadnou hudbou, určitě potěší.

Hra funguje na jednoduchém principu – existuje jen jedna cesta kudy lze postupovat vpřed. Ta je rozdělena na mnoho malých lokalit, přičemž hráč řeší nějaký „problém“ pouze v té aktuální. To, co už prošel, se nadobro uzavírá a opačně, tam, kam by se rád dostal, je ještě zavřeno. Neznamená to ovšem, že hráč pochoduje jednou chodbou, ve které střílí a tím se dostane na konec úrovně. Onu malou lokalitu totiž reprezentuje uzavřený komplex, jenž si žádá trochu zapojit hlavu. Ale ne moc. Většinou se jedná o zákys ve smyslu „zatáhni za páku a otevře se mříž“, případně: jsi před hradbami, na které se nedostaneš a v dálce vidíš katapult. Ano, přijdeme ke katapultu, natáhneme jej, posadíme se a necháme vystřelit. Vždy se Will Rock jedná o maximálně triviální záležitost, jakýkoli zásek vychází vesměs pouze z nepozornosti. Bohužel, zatím nelze posoudit, čeho se v plné verzi doopravdy dočkáme, poněvadž jsme měli možnost otestovat pouze základní verzi s minimem interaktivních prvků. Do června času dost, přesto pár věcí mě zatím nepotěšilo. Například aby se otevřely dveře dál, musí hráč vystřílet určitou lokalitu bez všech nepřátel. Žádný problém, jenže nepřátelé se objevují jaksi z ničeho nic, tedy přímo ze vzduchu - nikdy nelze určit, kolik se jich ještě ukáže. S tím souvisí to nejdůležitější – pokud se hráč hýbe vpřed a řeší třeba i primitivní problémy, je všechno v pořádku, jenže jakmile se střílením dokola se objevujících příšer podmiňuje další postup, přichází neodbytně nuda. Tím bych trochu poupravil slogan, že nikdy nevíte, jestli se neobjeví nepřítel za vašimi zády – ano, to je pravda, když se obnovují :-).

Will Rock Čím se Will Rock snaží hráče udržet? Nabízí se hledání ukrytého klíče, naskakování na lustr, průchod mezi praskajícími zdmi z nichž vycházejí nepřátelé, skákání nad propastí, uhýbání se před výsuvnými bodáky, používání katapultů, chůze po poškozeném schodišti... a střílení. Tím se dostávám k dalšímu bodu, který mě příliš nepotěšil a doufám, že se změní. Grafika z obrázků vypadá báječně, nicméně v samotné hře už budí trochu kulisový dojem. Ale lze si rychle zvyknout a určitě zaujme. Vadí mi ještě jiná věc – asi se shodneme, že stěžejní prvek hry představuje střílení. Pořádně si zastřílet. Potom ale zamrzí, že nepřátelé stále umírají tím stejným způsobem a vůbec se nehraje na různé části těla. Ne že bych si zakládal na kdovíjaké brutalitě, ale jistě uznáte, že sledovat po tisící pořád to samé se omrzí.

Pokud by se hráč sháněl po nějakém ozvláštnění, dobrá: během hry hlavní hrdina sbírá poklady. Posléze občas narazí na oltáře, které disponují trojí silou, respektive za peníze si zde lze zakoupit jednu z modifikací: nesmrtelnost, větší damage a zpomalení. Will RockPotom kdykoliv (jednorázově) stačí stisknout klávesu a na třicet vteřin se hráč těší z účinku. Za efektní bych označil též vynořování potvor ze země, v něčem zkrátka autoři zabodovali.

Tím se prokousáváme ke zbraním a příšerám. Coby základní nouzovka posloužila archeologická lopatka, ale pozor, na bližší vzdálenosti rozsévá smrt. Na obrázcích dříve publikovaný revolver nahradila klasická pistole s komoru na čtrnáct nábojů. V případě nouze zjistíte, že náboje se nevyčerpávají – ale jen u pistole. Další arzenál čítá nic moc zpracovanou brokovnici, samopal, kulomet, bazuku, mytologickou „medusa gun“ či kuši pro vzdálené cíle (sniperka). Střelba do potvory na blízkou vzdálenost způsobí, že její krev zamaže zbraň, nicméně iritující je, že krev se po chvilce kompletně a zřetelně vsákává do zbraně. Potvory příjemně překvapí, poněvadž vyžadují od hráče alespoň základní taktiku – první stvůry házejí sekery, před kterými lze uhýbat. Pokud takovouto nestvůru hráč zabije, z jejich vnitřností se vynoří dvě další. Časem už trochu štvou. Kostlivci nabíhají přímo pod kulomet, obecně umělá inteligence neexistuje – ani není třeba, potvory se zkrátka snaží běžet za hráčem. Občas se zaseknou. Lepší zábavu nabízejí speciály – explodující krysy, obr plivající kamení, skákající tygři... Eventuálně sochy přeměňující se do oživlé podoby. Zprvu překvapí, ale jelikož více jak polovina soch postupně ožívá, nevyhnete se preventivní střelbě do všech. Překvapení bere za své. Na druhou stranu si přiznejme, že se nejedná o AAA hru ale budget a pohybujeme-li se v této kategorii, jedná se bezesporu o skvělou hru. Navíc – počkejme si do finále, možná nás Will Rock ještě lecčím překvapí.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...