Palubní počítač – výsledek vyhledávání
3D Scooter Racing – počítačová hra nevalné kvality, též označována jako brak. Lidský hráč řídící koloběžku závodí na několika drahách s počítačem řízenými oponenty. Díky nízkým hodnotám v kategorii hratelnost zůstala zapomenuta v nepřeberném množství mnohanásobně lepších titulů. Vyhledat související odkazy?
Dámy a pánové, jen račte znovu otevřít rezavé brány našeho cirkusu a pojďte se podívat na věci neviděné, na hlukot neslyšený. Ano hádáte správně, skvělé trio, pan Příšerný, pan Opovážlivý spolu s panem Nehratelným vám pro dnešek, za asistence slečny Ubohé, připravilo užasnou show. Ještě než začne samotné představení, podívejme se zpětně na úspěchy některých skvělých borců. Zejména můžeme jmenovat akční závody na kolech ve volném stylu – Freestyle BMX (23%), jež k nám zavítaly časoprostorovou bránou. Z dob dávno minulých přicestovala i akční adventura s prvky blbosti Animorphs (16%), která po zásluze sklidila zasloužené ovace. Ale pozor, všechny tyto mistrovské kousky zůstávají daleko ve stínu nového díla 3D Scooter Racing. Ne, nepochází z minulosti… cestami nevyzpytatelnými k nám zavítalo rovnou z jiné reality. Tak to jsme tu ještě neměli! Potlesk, prosím!
Palubní počítač – vstup #01
V dřívějších dobách počítačové hry nevalné úrovně, tzv. nejhorší z nejhorších, podněcovaly recenzenty k napsání článku, ve kterém se snažili před hráčských obecenstvem prokázat svůj nadhled a ostrovtip. Pokud pod článkem podepsaný autor hovoří o cestách časem, míní tím, že hra mohla být, pokud by vyšla o nějaký rok dříve, i dobrá. Pojem „z jiné reality“ vyjadřuje prakticky to samé, ovšem v silnější míře. Znamená to, že takováto hra by se do podvědomí hráčů nezapsala, v kladném slova smyslu, ať už by vyšla kdykoli. Počítač konec.
Ale na pódium již za bouřlivého potlesku přibíhá pan Příšerný! V obličejích některých pravidelných diváků se zračí nespokojení, očekávali oblíbeného pana Ohavného - leč ten vyjíždí až k zoufale akutním případům. Přes to všechno se na tváři nespokojenců objevují první náznaky úsměvu. Pan Příšerný vyzývá publikum k utišení, usedá k terminálu a dává počítači pokyn ke spuštění 3D Scooter Racing. Chvilku napětí brzy vystřídalo ohavné grafické menu s fotografií jakéhosi chlapce na koloběžce. Lidé v prvních řadách spokojeně pokyvují hlavou, dámy si již šeptají do oušek a tipují, co bude dál. Pan Příšerný, spokojený s prvním výstupem, poklepává na start hry, aby se následně propracoval k obrazovce s výběrem tratí. Celých deset, tomu říkám pořádné porce. Z publika se ozývá lehký potlesk. A máme tu start! Grafika, jež právě opustila 3D studio poloamatéra, nejdříve vzbudila rozpačité přijetí – přeci jenom, tohle si diváci nezaplatili. Pan Příšerný se proto raději vrhá do hry, což má za následek návrat dobré nálady publika.
Palubní počítač – vstup #02
Narážky na neexistující osoby pana Příšerného a pana Ohavného jsou pouhou slovní hříčkou, kterou autor vyjadřuje nízkou úroveň grafického zpracování hry. Narážka na výjezd pana Ohavného v krajně akutních případech předznamenává, že grafika není na první pohled zcela nepřijatelná, nicméně následné použití pana Příšerného dává tušit její skutečnou kvalitu. Například počet drah stanovený na deset sráží fakt, že některé se sobě navzájem až příliš podobají. Dále, jejich vizuální stránka je velmi strohá a, podle tehdejších norem, na pohled nepříjemná. Zdá se, že jedině model závodníků vyhovuje, ovšem pád a kolize s objekty vypadají zcela nepřirozeně. Počítač konec.
Na velikých obrazovkách bliká ohromné zlaté eso, zaznívají fanfáry, do oblak vzlétá stovka bílých holubic a během té pompy přijíždí na koloběžce pan Nehratelný. Poplácává po zádech svého kolegu pana Ohavného a usedá na židli. Maminka v druhé řadě pláče štěstím. Pan Nehratelný se chopí klávesnice a začíná předvádět, jak se 3D Scooter Racing hraje na vlastní kůži. Po rozjezdu z prudkého kopečku najíždí na skokánek, mačká klávesu určenou ke skoku, a to ho vymrští do nebeských výšin (za skoku se dají předvádět parádičky – pozn. computer). Motokrosoví závodníci v posledních řadách uznale mručí, tohle ani oni se svými motorkami nesvedou. Následuje další skvělý skokánek, bohužel pan Nehratelný si nevšiml ostré zatáčky za kopečkem. Letí tedy vzduchem, publikum němé strachy svírá ruce v pěst a doufá, aby klučina na kolobrndě neodletěl až na Měsíc. Tak, to je napínavé… ale závodník se rozplácne o neviditelnou bariéru! K tomu všemu se začne hroutit engine a různě přeblikávat. Pan Nehratelný se uklání, přebírá květiny – narcisy od malého chlapce a opět usedá k terminálu. Publikum šílí vzrušením! Jakýsi starý muž, na kterého se nedostal lístek, právě za branami cirkusu spáchal sebevraždu. Pan Nehratelný však pokračuje dál – jeho závodník bliká, a tak může chvilku projíždět objekty na dráze. Ale co to, on jimi klidně projíždí, i když už jeho svěřenec dávno nebliká. Záleží na náhodě. Někteří diváci v extázi omdlévají, zatímco pan Nehratelný předvádí, jak velmi komicky vypadá pád. Koordinace zvuku a obrazu vázne – zatímco koloběžka i jezdec již leží na zemi, z obřích reproduktorů se stále ozývá stále stejný zvuk jízdy. Přesto ani tím představení stále nekončí. Pan Nehratelný totiž z vnitřní strany svého kabátu vytahuje kartičku esa, což značí, že třešnička na dortu nás teprve čeká. Některé mladé dívenky omdlévají, jedna se dokonce počůrala. Pan Nehratelný se stále usmívá, ale neříká nic – to znamená, že perlička spočívá v herní ukázce. Otáčí se k terminálu, rozjíždí koloběžku a během chvíle se před ním na dráze vynořuje bazének s vodou obdélníkového tvaru. Ale to snad ne, on se opravdu rozhodl otestovat, jak si 3D Scooter Racing poradí s touto vychytávkou. Jezdec se řítí závratnou rychlostí, odráží se a dopadá přímo do středu bazénu. Voda chybí, závodní padá, padá, stále padá… že by bezedný bazének? Obrazovka zčernala, konec! V této fázi se publikum už ani nesnaží skrývat své nadšení. Jakýsi důchodce poráží koš s odpadky a prohledává jej ve snaze najít slevový kupón na tenhle malý unikátek.
Palubní počítač – vstup #03
Pokud autor ve své recenzi hovoří o esu, ironicky naznačuje čtenářům, že na následujících řádcích bude následovat to nejhorší ze hry. Fyzikální model hry umožňuje, aby závodníci mohli na svých koloběžkách létat. Tento fakt podtrhuje i koncepce některých drah, neboť hráč se setká například s trasou, v níž dráha najednou končí, pokračuje kolmo dolů a následně zase pokračuje v obvyklém směru. Dále, autorem smyšlená postava pana Nehratelného již svým jménem naznačuje, že hra není příliš zábavná. Následné absurdní situace v cirkusovém
prostředí mají za úkol seznámit potenciálního kupujícího s nedostatky hry. Pro doplnění informační databáze upřesňuji, že mimo skoku nabízí hra tlačítko pro zrychlení a sérii kláves k udávání směru koloběžky. Počítač konec.
Po dlouhotrvajícím potlesku už na pódium přicházejí zbývající protagonisté. Zatímco se pan Opovážlivý věnuje distribuci CD se hrou do předních řad, slečna Ubohá rozdává podpisy a trička s koloběžkou. Následuje společná předváděčka minima zvuků. Pan Nehratelný, evidentně v deliriu po předchozím úspěchu, se chopí mikrofonu a hlásí: „Nyní následuje hudební ukázka!“. Nic se neděje. Divákům trvá si pět minut, než pochopí geniální vtip pana Nehratelného. 3D Snooker Racing žádnou hudbu neobsahuje. Publikum, svíjející se v křečích smíchu dnes opravdu nelitovalo vynaložených peněz na vstupní lístek. Cirkusové trio se klaní, všichni se smějí, všechno je v pohodě…
Palubní počítač – závěrečné shrnutí
Podrobná analýza programu prokázala velké množství kvalitativních nedostatků. Zcela chybí obvyklé funkce jako šampionát či hra více hráčů. Podle vstupních dat nelze shledat počítačovou hru 3D Snooker Racing vhodnou pro lidské hráče za účelem pobavení a odreagování. Doporučuji nepoužívat. Počítač konec.
3D Scooter Racing | ||||||||
| ||||||||
| ||||||||
| ||||||||
|