Při instalaci hry Lego Island 2 na HDD jsem si v duchu představoval, jak si v průměrné grafice postavím svoje vozítko a pořádně si zajezdím na předem připravených drahách. Vůbec mě totiž nenapadlo, že by tvůrci Lego her přišli s něčím novým a možná i zajímavějším. A oni přišli. Trošičku mne zarazilo neurčité intro, přesněji řečeno renderovaný šot, jenž by mohl v klidu běžet jako televizní reklama. Zavítáme v něm do vesmíru, prosvištíme kolem restaurace na jednom ostrůvku, až se kamera uvelebí v záběru na Lego-kloučka v pubertálním věku. Roznáší pizzu. Aha, rukou jsem si promnul oči a v duchu proklel sám sebe, za svou neopatrnost při výběru her na recenze. Z prvního pohledu se stal první dojem a vše naznačovalo, že opět zavítáme do cirkusu (viz. 3D Scooter Racing).
Můj první úkol spočíval v roznášce pizzy jedenácti osobám a sesbírání jedenácti kostiček, ze kterých si postavím svůj baráček. Celá „zábava“ spočívá v tom, že vyndám z batohu skate, rozjedu se a prokecám každou postavičku v ostrovním městečku. Některá jen tak pozdraví, jiná prohodí o pár slov víc, vezme si objednanou pizzu a začne si na ní pochutnávat. Zajímavé je, že město funguje – postavičky sice mívají svůj okruh působnosti, ale občas se i pohybují. Třeba takový pošťák, ten si to štráduje pravidelně přes most konat svou pracovní povinnost.
Doprava funguje také – pokud tak mohu označit ta dvě auta, co lze občas spatřit na silnicích. Prostředí nepřekvapí ničím objevně krásným, leč alespoň nabízí omezenou interaktivitu. Pokud například spatříte policejní vůz či vrtulník, nic vám nebrání v tom, abyste si do něj sedli a začali se pohybovat v těchto prostředcích. Na druhou stranu, proč tak činit, když ovládání větších vozů je naprosto krkolomnou záležitostí. Zatím férová nuda – dalo by se říci, taková 3D adventura říznutá akcí z roku 1998. Ale chyba lávky! Polemiku o datu výroby si nechám až nakonec - přesto se z Lego Island 2 vyklubalo něco zcela jiného. Onen adventure prvek pouze reprezentuje omáčku okolo, do které se noří příběh a hra jako taková. Ale nepředbíhejme. Jeden z dalších úkolů spočívá v donášce chilli pizzy místnímu vězni. Ten si do naservírovaného obědu přidá pár papriček navíc a (pozor, vtip) svým ohnivým dechem propálí mříže. Na svém útěku ukradne konstrukční klíč a zapříčiní tak zmizení většiny staveb na ostrově. A hádejte, kdo všechny zachrání…
Lego Island 2 je soubor malých hříček pospojovaných do jednoho příběhu. Samozřejmě, po dokončení některé z malých her se vám, jako odehraná, uloží do vašeho baráčku, navíc za ni získáte jeden z pohárů (zlatý, stříbrný, bronzový) a předně, můžete si ji
kdykoli zahrát znovu. Začněme od začátku. Nejdříve si vyzkoušíte několik parádiček se skatem na rampě, jenže z „prkna“ zkrátka nespadnete, neboť se hraje pouze na body. Tedy nic moc. Druhá hříčka spočívá v mlácení palicí do kovových hlav robotů. Ty vylézají z děr, vy pouze mačkáte příslušná tlačítka. Docela obstojné, ale pořád zívám. Co dalšího? To už se přesouváme kamsi do středověku, kam se zatoulala jedna část konstrukčního klíče. Kluk musí vyřešit problém rozbitého mostu mezi dvěma hrady. Potřebné kostky se válejí kdesi na hladině mořské. Dobrá, potápím se pro ně za střelby z děla, proplouvám mezi pohupující se kotvou a vyhýbám se žahavým medúzám. Tohle všechno ve 3D. Jenže hříčka se ovládá jako 2D hra (!!!) a věřte mi, než mi to docvaklo, říkal jsem si něco o nemožném dokončení. Dále mě čekal velmi zajímavý rytířský duel na koni, kdy se jeden druhého snaží srazit z koně. Na začátku si namačkáte střídavým mačkáním kláves co nejvíce síly, poté již „jen“ umě zaměřujete na soupeře. Tady se začínám celkem bavit. Ještě mě čeká střelba z kanónu na nepřátelský hrad a už se přesouvám kamsi na poušť. Mezihry se hrají stále lépe. Například v úvodu zde střílím z jedoucího džípu na dotírající hady. Pokračuji poněkud slabším mlácením dřevem do hlav hadů, abych si – protentokrát – procvičil paměť u otevírání sarkofágů - ve stylu hry pexeso (hledáte dvě stejně vlaječky kostlivcových obyvatel). Více snad ani
pokračovat nemusím, hříček očekávejte celkem dvacet dva a připravte se například na lovení ryb a drsný parašutismus.
Zatím to zní skvěle, ono také je, ale jedna věc sráží Lego Island 2 hodně na kolena. Začněme grafickým zpracováním, ze kterého přímo vyzařuje primitivnost (ale ne flink). O pár fousů hůře dopadly vybledlé, obyčejné textury, které zdobí zhruba stejně povedené objekty. Těch není mnoho a až na panďuláky a pro lego specifické kostičkové stavby za moc nestojí. Katastrofa však přichází v podobě hodně špatného enginu, jenž se navíc vyznačuje ku své (ne)kvalitě znatelnou pomalostí. Kolize objektů je na denním pořádku. Fyzikální model prakticky neexistuje – z kopce i do kopce se pohybujete stále stejnou rychlostí. Pokud už zapadnete do „špatných nástrah enginu“, naštěstí vás vyprostí jakási Lego obdoba létajícího Supermana s červeným pláštěm. Fajn, proč tedy on nezachraňuje město? K frustrujícím záležitostem patří nahrávání obrazovek ve hře, kdy disk ani nehrábne, pouze čekáte… a čekáte. A je to moc škoda. Hříčky se hrají, až na pár exemplářů, povětšinou velmi zajímavě, škoda pouze toho prehistorického grafického zpracování a odfláknutého enginu. Takhle se z toho vyklubal pouze průměr.
Lego Island 2 |
Výrobce: |
Lego |
Vydavatel: |
Lego |
Distribuce v ČR: |
Bohemia Interactive, kompletně v češtině |
Oficiální homepage: |
hra nemá homepage |
|
Minimální konfigurace: |
procesor 300 MHz, 64 MB RAM |
Doporučená konfigurace: |
procesor 400 MHz, 128 MB RAM |
3D karty: |
ano |
Multiplayer: |
ne |
|
Verdikt: |
Soubor zajímavých hříček v dětinském příběhu a podprůměrném zpracování. |
|
|