Ratatouille - animovaná krysa
Zdá se, že se animované bijáky nejen pro dětské publikum dostávají zpět do středu zájmu. Nebo že by z něj nikdy nevystoupili? O neskonalém zájmu o tento žánr svědčí i status Shreka Třetího coby jednoho z nejočekávanějších snímků roku. Co na tom, že ani na plátně, ani na monitorech nenaplnil svůj potenciál, ba dokonce se mluví o zklamání, když firemní kasy naplnil takovým množstvím chechtáků, které nemůže nechat chladným žádného aspoň trochu zběhlého producenta – obzvláště pak disneyovského. Poté co si tento moloch pořídil studio Pixar, dá se na jeho animáky opět s radostí dívat. A Ratatouille (o filmu na Show.cz zde) by pozitivní trend měl potvrdit, přestože se určitě nejedná o hlavní událost sezóny. Ale kdo ví, třeba u pokračování budeme mluvit jinak.
A jelikož animovaná hravost vždy tak pěkně indikuje rozjásané dětské ksichtíky, dopadne to většinou orientací výhradně na dětské publikum.
VIDEO
Co by to bylo za herní adaptaci filmu, kdyby se v ní neobjevovaly licencované reálie. Začněme tím, oč vlastně běží. Aniž bychom tu chtěli vyzrazovat děj filmu, který jsme ještě neměli možnost vidět, řekněme si jen, že hlavní prvky nejsou vůbec špatně zvolené. Hlavní hrdina: sympatický, samozřejmě mluvící krysák Remy. Dějiště: především vyhlášený pařížský restaurant a okolí. Premisu pak tvoří bezpočet dobrodružství na těchto základech stavících. Dodejme jen, že Remyho věrným průvodcem v počátečních a ještě věrnějším pomocníkem v pozdějších fázích hry je vyžraná myš Emil. Časem samozřejmě poznáte mnohem více tu více, tu méně důležitých postav, člověčí říši nevyjímaje. Námět v podobě pohodového, útulného, přesto však v mnoha směrech pnutí vytvářejícího prostředí je tedy bezezbytku naplněn. Je to svým způsobem originální, přesto však stále stejné. V postavách poznáte dobře známé archetypy a dost možná i díky nim to všechno funguje. Především pak humor, který na jednu stranu není tak třeskutý jako ve Shrekovi, na tu druhou pak ale neméně všudypřítomný.
U herního zpracování třetího Shreka jsme si stěžovali na skutečnost, že hra je svými mechanismy bezezbytku orientována na děti, humor jejich chápání však nepřizpůsobuje. To se nám u Ratatouille zdálo vyřešeno o poznání lépe. Vtip nepramení ani tak z konverzace, jako spíše ze situačních gagů. Ano jistě, herní tvůrci musí pracovat výhradně s tím, co jim poskytuje předloha. V tomto případě to tak nějak klaplo a cílení je tím pádem jednoznačné. Potěší, že hra se u nás bude prodávat lokalizovaná do češtiny.
Na dětské publikum míří i jednoduché ovládání, které si vaše ratolesti jistě brzy osvojí. K rozpohybování myšáka slouží obligátní čtveřice šipek. K nim se potom přidávají tři interaktivní klávesy, do nichž je čas od času nutné bouchnout, a to na místech, která jsou pro snadnější orientaci modře vyznačena, což znamená, že s nimi lze něco provést. Například vyskočit a zachytit se na nich.
Námět v podobě pohodového, útulného, přesto však v mnoha směrech pnutí vytvářejícího prostředí je tedy bezezbytku naplněn.
Skoky jsou vůbec velmi častou až převládající činností. Úrovně jsou vystavěny poměrně nápaditě, opět musíme vyzdvihnout jejich kvalitu nad tu shrekovskou, takže v nich lze pobíhat naprosto plynule, aniž byste někde váhali s tím, kam se dále pohnout. Pohybujete se buď na zemi, ale většinou se přenesete na různé vyvýšeniny, ať už normálním nebo dvojitým skokem. Pak se přenesete na další předměty. Myšák je samozřejmě malý a vše kolem něj je adekvátně velké, takže i trochu větší krabice nebo židle pro něj může představovat výzvu, k jejímuž pokoření si občas musí přinést i jakýsi pomocný předmět. Většinou to je nižší plechovka, která vytvoří plynulejší přechod, respektive jakési schody, díky nimž se lze vysápat i na vyšší místa. Nejde ale jen o přeskakování z jedné plošinky na druhou, narazíte i na zajímavější prvky, které jakoby z Tomb Raidera vypadly. Jde například o sérii ze stěny vystupujících tyčí, na nichž je zapotřebí se akrobaticky rozhoupat a všechny je ladně překonat. Levely jsou tvořeny jednotlivými místnostmi nebo třeba dvorkem, přesto však, vzhledem k velikosti hrdiny, působí vzdušně a prostorně. Vaším cílem v nich je nasbírat potřebný počet okousaných jablíček. Občas najdete i bonusové prostory, ale celkově je v tomto směru Ratatouille velmi staromódní hopsačkou. Pro děti nikoliv nezábavnou.
|
Myšák je samozřejmě malý a vše kolem něj je adekvátně velké, takže i trochu větší krabice nebo židle pro něj může představovat výzvu
Ratatouille tak musíme označit za typické herní zpracování filmového animáku. Je v tom trocha cynismu, ale ve prospěch krysáka Remyho hovoří fakt, že jeho výběh se povedlo vytvořit poměrně příjemně hratelný, s patřičnou dávkou vtipu a bez většiny typických problémů. Pro děti tak vychází povedená hopsačka.Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 469 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?
Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...