Wanted: Dead or Alive (Wanted Guns)
Wanted: Dead or Alive (v Evropě Wanted Guns) je přesně ten typ hry, o které jste pravděpodobně v životě neslyšeli. Spustíte hru, která sice nevypadá špatně, ale ostřílený hráči během pár chvilek pochopí, že k nominaci "hit sezóny" má tento titul daleko. Váháte, jestli se vůbec obtěžovat hraním, nakonec vám to ale nedá a pustíte se do první mise. Okamžitě vás napadne přinejmenším tucet vylepšení, ale hrajete dál, zvyknete si na styl hry... načež zjistíte, že vás to vlastně docela chytlo a hru s chutí dohrajete do konce.
Příběh podávaný v jednoduché textové formě nás seznamuje s reverendem Devlinem, jehož páska přes oko prozrazuje, že se nejedná o typického kazatele. Říká se, že minulost nakonec každého dostihne – a je to pravda. Před deseti lety připravil o pořádnou kupu zlata bandu pistolníků, nyní nachází svůj kostel zcela zničený. Navíc se objevují nové skutečnosti, proč se chopit zbraně a vyrazit se utkat se starými známými.
Wanted: Dead or Alive si získává sympatie už v okamžiku, kdy jsme zjistil, že k ovládání postačí myš a čtyři směrová tlačítka. Víc nepotřebujeme. Našeho pistolníka v dlouhém kabátě a s černým kloboukem na hlavě sledujeme pěkně z dálky v nadhledu, přičemž při běhu se kamera automaticky ještě trochu oddálí. Směrová tlačítka vlevo a vpravo slouží ke krokování do stran, natáčení funguje přes myš. Na myši levým tlačítkem střílíme, kolečkem měníme zbraně a pravým provádíme akce podle toho, kterou z typových misí hrajeme. Pusťme se do hry – začínám s jedním koltem, se kterým díru do světa rozhodně neudělám (natož do nepřátel, kteří mě očekávají za zatáčkou). Ještě že se po každé úrovni povalují bedny, které skýtají výhradně zbraně či hojivý lektvar. V našem putování nám dále pomáhá mapka v pravé dolní části obrazovky, kde máme, v naprosté většině případů, křížkem označená místa, kam právě postupovat.
- V první úrovni se vyplatí střílet na nepřátele ze střech. Mnoho nepřátel je tak zmateno, že na střelbu ani nereagují. |
V tomto režimu, kdy pobíháme s panákem a střílíme, se pravým tlačítkem zaměřují nepřátelé, ale pozor, pouze ti, na které se zhruba díváme – pokud vezmete tuto skutečnost na vědomí, není problém. Cvičně si rozstřílíme pár lahví, sebráním dalšího koltu automaticky přezbrojíme na dvě zbraně a jedeme dál. Písečnou krajinu později vystřídají doly, les a nakonec zasněžená zimní vesnička. Arzenál zbraní se mimo koltů, což je vskutku nouzová volba, rozroste o brokovnici, pušku a kuši. Brokovnice dle předpokladu uděluje dobrý damage na blízko, ovšem zdaleka nejlepší zbraní se stává puška – co střela, to jeden obyčejný pistolník efektně se kácející k zemi. Jediná další interakce s prostředím spočívá v umísťování výbušnin na správném místě. Tak si například odstřelíme zasypanou cestu v dole, případně uvolňujeme rozvaliny z cesty, aby mohl projet konvoj pod naším dohledem. Jisté zpestření mají zajistit rovnou dvě stealth mise, ve kterých se snažíme vyhýbat nepřátelům, sebrat cílové předměty a dorazit na určité místo (vyznačeno na mapě). První z map lze v klidu na první či druhý pokus proběhnout, u druhé už je potřeba vychytat pozice strážců a trasy, kde patrolují. Z mého pohledu asi nejtěžší mise.
V dalším typu misí se na svět díváme z vlastních očí, kamera proplouvá daným prostředním, přičemž v okamžiku, kdy se obraz zastaví, zaměřujeme myší vykukující lumpy. Pravým tlačítkem se klasicky nabíjí. Tematický okruh míst kam se podíváme čítá projížďky v dolech, návštěvu vesnice a nemůžeme vynechat ani salon s pianistou, jehož hudba v jednom okamžiku náhle utichá. Pistolníci si neberou servítky, pistolníci střílí. V posledním typu misí si osedláme koně a po úzké stezce podél skal likvidujeme protivníky – snad kromě jedné na čas podél železnice.
Po grafické stránce Wanted: Dead or Alive nijak výrazně nepřekvapí, zvlášť přechody textur občas působí jako pěst na oko, kupodivu z průběhu ve hry, snad i díky řemeslně dobře provedeným animacím a několika detailům, mám dobrý dojem. Velkou pochvalu zaslouží zdařilá atmosférická hudba - s jiným tématem pro každou kapitolu. Ukládání funguje na bázi záchytných bodů v těch správných místech, rozmístění beden se střelivem a hojivými lahvičkami mi přijde také rozumné. Herní doba je podprůměrná (jedno odpoledne), na druhou stranu lepší než umělé natahování – protože v jádru mě tahle hra opravdu bavila. V zahraničí se Wanted: Dead or Alive prodává za sníženou cenu, čili pokud se k tomu postaví český distributor čelem a česká cena bude přibližně na úrovni 20$, jedná se o celkem fajnovou hru pro příznivce žánru.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 137 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky
Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...