Red Alert 3

Red Alert 3

Peníze z kapes hráčů tahají odhalená ňadra i rozkroky

  • 26
Herní marketing klesá do sexuálního bahna, EA nevzdávají svůj boj, Xbox poráží PS3 a Atari opět vstává z mrtvých

Není to tak dávno, co se GameEkonom věnoval problematice sexu ve hrách a pokrytectví, které na tomto poli panuje. A neuplynulo ani pár týdnů, a herní průmysl potvrdil, že když jde o peníze, musejí jít morální závazky stranou. O čem mluvíme? O propagaci herních titulů pro náctileté a starší hráče. Samozřejmě, že to není žádná novinka, hezké holky prostě dokážou prodat cokoliv. Od luxusních aut přes parfémy až po tampóny a počítačové hry.

Red Alert 3Dlouhé nohy a ňadra dmoucí v boji o pozornost hráčů v posledních dnech vytáhlo hned několik firem, a vy jste si určitě nenechali ujít obrázky nové Lary Croft, americké bojovnice Giny Carano a nakonec ani modelky – závodnice Maggie Q, která bude propagovat nejnovější Need for speed. Všechny tři jsou v podstatě pěkné. Mají ty správné křivky i otvory a dokonce dokáží papouškovat naučené věci o hře, kterou prezentují. A nejspíš mají i dost silnou hroší kůži, aby přežily svlékací pohledy svých obdivovatelů na herních veletrzích, i když si už nejsme tolik jisti jejich schopností vypořádat se s oceánem slin, kterým budou dozajista čelit.

Tomb Raider: UnderworldNe, samozřejmě nemáme nic proti dívkám v reklamě, i když se nám nechce věřit, že Alison Carroll jako Lara Croft skutečně zvládala závodní gymnastiku – její ňadra totiž nutně musí působit problémy ve vztahu k rovnováze. Navíc je trochu smutné, když marketingová oddělení herních vydavatelů nechávají laciné fotky dívek, aby zastínily samotný produkt. Zvláště, když Eidos nechá do světa utéct fotky, které více než Laru Croft představují velké stydké pysky Alison Caroll. O zjednodušení sporu obou mocností ve strategické hře Command & Conquer: Red Alert 3 na souboj dvou prsatek radši ani nemluvíme.

Ale vážně, jak brát vážně někoho, kdo se bojí erotiky ve svých produktech a při propagaci stejných produktů sází právě na ty nejnižší pudy svých potenciálních zákazníků?

Electronic Arts to s Take-Two zkouší jinak
Electronic Arts se rozhodla, že nechá vypršet svou nabídku na převzetí konkurenční vydavatelské firmy Take-Two s cenou 25,74 dolaru za akcii a nehodlá ji obnovit. Tento krok je reakcí na tvrdošíjné odmítání ze strany Take-Two, které vydrželo odolávat od února 2008.

Celková hodnota, kterou chtěla EA zaplatit, dosáhla 2 miliard dolarů, to však šéfům Take-two ani jejím akcionářům nestačilo. Nabídka je přesto poměrně vstřícná, o dva a půl dolaru přesahuje současnou tržní hodnotu akcií Take-Two, která sice vzrostla na 27 dolarů po vydání GTA IV, ale nyní se zase pohybuje na úrovni 23,3 USD.

Neobnovení nabídky ale neznamená, že to EA zabalí. Šéfové Take-Two se už nyní chystají, že za zavřenými dveřmi vysvětlí EA, jak firma funguje, co chystá, a proč by za ni Electronic Arts měli zaplatit o něco více. Ať už to dopadne jakkoliv, doufejme, že to neodnese série sportovních her 2k Sports, která boduje zejména ve zpracování ledního hokeje.

Xbox 360 poprvé porazil PS3
Poprvé od vypuštění do prodeje se Microsoftu podařilo v Japonsku prodat ve stejném období více svých zařízení, než domácímu Sony. Za úspěchem redmondského týmu je spolupráce s japonskými vývojáři – do prodeje se dostala hra Tales Of Vesperia z dílen Namco Bandai, která se okamžitě stala nejprodávanějším titulem Microsoftu v Japonsku a pomohla v uplynulém týdnu zpětinásobit prodeje Xboxu 360 z běžných 5 tisíc na 24 962 kusů.

Ani to však nestačilo na suverénní Wii. Toho se sice prodalo o dva a půl tisíce méně, ale i tak si novou hračku odneslo domů 38 506 Japonců. Prodeje PlayStation 3 v podstatě stagnovaly na čísle 9508, jen o pět set méně kousků se prodalo nesmrtelné PlayStation 2. Není od věci podotknout, že pro Microsoft je to opravdu dobrá zpráva, tak dobrá a významná, že jí pozornost věnovala, v několika větách, i ČTK.

Atari po letech v černých číslech
Po neuspokojivých výsledcích, čachrech v majetkové struktuře a několika hrozbách odstranění z burzy NASDAQ se Atari dočkalo příjemného překvapení v podobě pozitivních finančních výsledků za první účetní čtvrtletí roku 2008/2009. Po odečtení nákladů z obratu 40,3 milionu dolarů zůstalo na účtech Atari 3,5 milionu. Za překvapení může zejména vydání dvou her: Alone in the Dark a Dragon Ball Z: Burst Limit.

I když je 40 milionů ve srovnání s EA nebo Take-Two jen hrst drobných, pro Atari jde rozhodně o úspěch, před rokem za stejné období činil obrat Atari jen 10,4 milionu, a přitom firma za stejné období prodělala 11,9 milionu. I přes toto zlepšení není situace růžová, podle dostupných informací má Atari k dispozici pouze 4 miliony z úvěru od mateřské společnosti Infogrames, a to nemusí stačit pro zvládnutí vánočního trhu, na němž se chce Atari soustředit mimo jiné na tituly pro kapesní herní zařízení z dílen Empire Interactive.

Uživatelé stahují, jako o závod, pevné disky nestačí
Úspěch online služeb a rostoucí požadavky her na diskový prostor herních zařízení vede výrobce ke zvyšování dostupné kapacity datových úložišť. Po představení 60GB Xboxu 360 od Microsoftu se přidalo i Sony, které chystá PlayStation 3 s 80 GB diskem – oficiální představení proběhlo na herním veletrhu v Lipsku. Obě zařízení si přitom zachovají cenu verze s nižší kapacitou.

Co se týká toho stahovaného obsahu, Microsoft se pochlubil tím, že na stahování ze služby Xbox 360 už vydělal 240 milionů dolarů, z toho 180 milionů za posledních 12 měsíců, což svědčí o výrazně vyšší aktivitě zákazníků. Sony v tomto ohledu zatím pokulhává, změnu si slibuje od připravovaného spuštění aplikace Home, ta se ale teprve blíží do stádia betatestování.