Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Perimeter - novátorská strategie

  12:00aktualizováno  18. ledna 4:21
Tahle hra bude jiná, než všechny ostatní realtime strategie, tvrdí vývojáři z K-D LABS a když se podíváte na obrázky, skoro byste jim i věřili. Nádherná grafika, epický příběh zahrnující staletou historii civilizace a nové strategické postupy - Perimeter má všechny předpoklady stát se novou klasikou.

Perimeter Všechno to začne za tisíce let. Skupina nespokojených pozemšťanů se vydá do vesmíru hledat zaslíbenou zemi. Pocestují "houbovitým" prostorem - jednotlivé alternativní světy jsou v něm propojeny jako struktura mycí houby. A stejně jako houba nasává vodu, nasály tyto světy do sebe všechny hrůzné události, které na Zemi vznikly, všechny války, strach, šílenství, noční můry. Putování takovými světy nebude jednoduché a ne každý něco takového dokáže vydržet. Skupina poutníků se proto po čase rozdělí na dvě - parta zvaná Exodus pokračuje v hledání ideálního světa, který už má být za nejbližším rohem, a druhá část zvaná Harcbackhood se vydá na cestu zpátky domů. Je na nás, abychom jednu z těchto skupin dovedli k cíli.

Perimeter přináší do žánru RTS několik nových principů, které mají posílit jeho taktickou rovinu. K-D LABS se totiž chtějí zaměřit na opravdu strategickou strategi, oproštěnou od všech módních RPG nebo akčních prvků. Vývojáři slibují totálně zjednodušený resource management - představte si, že budete používat jen jednu jedinou surovinu a vyrábět budete jen tři (slovy tři) jednotky. A navíc ve hře bude k dispozici silové pole, které nelze prorazit opravdu žádnou zbraní. Říkáte si, že hráč s takovým polem bude naprosto neporazitelný? Není to tak - a třeba právě v tomto principu spočívá novátorství Perimeteru.

Perimeter Vaše civilizace se ve hře bude zabývat hlavně třemi činnostmi. Za prvé - bude si upravovat půdu pod nohama. Abyste totiž mohli stavět budovy, vyrábět vojenské jednotky a provádět další podobné zbytečnosti, musíte nehostinnou krajinu doslova srovnat se zemí. Ukážete, která půda má být upravena pro další stavbu a určené jednotky vyjedou a dají se do práce. Na rovné půdě pak můžete začít stavět. Nejdůležitější budovou ve hře budou Nuclei, které vás zásobují energií (to je ta jediná surovina ve hře a není jí nikdy dost), a které produkují Mnichy. To jsou takoví maníci, kteří prošli speciálním výcvikem a dokáží generovat silové pole, které jako štít obklopí určitý prostor a znemožní čemukoli projít. Ve hře se opravdu nemá vyskytovat žádná zbraň, která by pole dokázala zničit. Ptáte se, v čem je háček? Pravda, je tu jedna nepříjemnost - jakmile totiž zvednete štíty, zastaví se pro vás čas. Nemůžete produkovat další jednotky, nemůžete rozšiřovat území a nemůžete si ani uprdnout. :-)

Co by to bylo za strategii, kdybyste v ní neveleli mocné armádě? Ta vaše se bude skládat ze tří jednotek - vojáka, důstojníka a technika. Zdá se vám to málo? Vtip je v tom, že tyto tři jednotky mezi sebou můžete různým způsobem křížit. Z několika vojáků, důstojníků a techniků tak vyrobíte třeba tank. Pokud tank nepotřebujete, opět ho rozložíte na základní jednotky. Receptů, podle kterých budete vařit své křížence, má být ve hře jen omezené množství, ale i tak vývojáři slibují Perimeter celou řadu možností včetně letectva nebo těžkých obranných jednotek. Kromě vašich a nepřátelských vojáků se ve hře bude pohybovat spousta další mimozemské havěti. Některé mise mají spočívat právě v tom, že se budete snažit přejít na určité místo na druhém konci mapy, ale v cestě vám bude stát celá ufounská ZOO. Například obrovští podzemní červi se mohou prohrabat do středu vaší základny a porušit urovnaný povrch, který je nutný ke generování štítů. No a pak jsou tady sopky, které občas vychrlí nějakou tu lávu nebo žhavé kamení, způsobí zemětřesení anebo trhlinu, ve které část základny zmizí. Během hry se i tyto přírodní síly naučíte postupně využívat a směrovat proti nepříteli.

Co dodat? K-D LABS vyvinuly pro Perimeter nový grafický engine, který má najednou zobrazovat až 500 tisíc polygonů. Půda, písek nebo skály se mají bortit podle skutečných fyzikálních zákonů, každá věc bude mít svůj stín a kamera má nad krajinou doslova tančit. Na kamenech mají být vidět pukliny a horniny se budou měnit podle počasí. Ostatně - podívejte se sami na galerii screenshotů. Nádherná grafika ale bude zřejmě vykoupena vysokými nároky na hardware, takže si Perimeter zahrajete asi jen s pořádně vybaveným strojem. Pokud můžu věřit prvním informacím, bude to stát za to.

Autor:




Nejčtenější

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.