Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je to absurdní. Tvůrce Dungeon Keepera ostře kritizuje novou verzi

aktualizováno 
Peter Molyneux, vývojář a duchovní otec strategie Dungeon Keeper, v níž hráč coby pán zla buduje vlastní kobku, ostře kritizuje novou mobilní verzi.

Dungeon Keeper (2014) | foto: Electronic Arts

Peter Molyneux

Peter Molyneux

"Cože? Tohle je absurdní. Chci si postavit kobku. Nechci si nastavovat budík, který mě po šesti dnech upozorní, že jsem vykopal jeden blok," řekl Molyneux serveru BBC. Naráží tak na agresivní obchodní model ve spojení s časy, kdy každá akce ve hře trvá několik minut až hodin.

"Tohle pokouší moji trpělivost. Tempo hry je příšerné. Původní Dungeon Keeper byl navržen pro rychlou hru," vysvětluje Molyneux na Gamesindustry.

Peter Molyneux

snílek, génius i lhář

Peter Molyneux je vývojář mnoha slibů, které hráče nejednou zklamaly. Zároveň však má na svém kontě mnohé herní klasiky.

V současné době pracuje na božské strategii GODUS.

GODUS

GODUS

Molyneux dodává, že mobilní Dungeon Keeper samozřejmě není jediný, který volí zdlouhavé a agresivní postupy. Zamýšlí se také nad modelem hraní zdarma, respektive free 2 play obecně.

"Bereme obří palici a praštíme s ní zákazníky. Zaplatíš, nebo se nebudeš bavit! Zacházíme s nimi jako s dětmi. Tlučeme naše zákazníky a říkáme: Buď trpělivý, nebo zaplať víc."

"Musí existovat lepší cesta. První věc, kterou hráče v těchto hrách učíme, je, jak urychlit hraní a jak utrácet drahokamy (placenou měnu). To je šílenství."

Na začátku přitom novým vývojářům fandil a svoji zkušenost označil za výjimečně dobrou. Očekával remake, přesto byl příjemně překvapen některými nápady.

Mluvčí společnosti Electronic Arts hru brání. "Věříme, že jsme vytvořili hru, ve které hráči nemusejí utrácet skutečné peníze, pokud nechtějí," řekla BBC. Zcela tak míjí podstatu problému, a to, že už to vlastně není hra.

Dungeon Keeper (2014)
Dungeon Keeper (2014)
Dungeon Keeper (2014)

Dungeon Keeper (2014)

Mnohé také zaskočilo vysoké uživatelské hodnocení na Google Play, přestože hra sklízí jednu kritiku za druhou. Vysvětlení je prosté: pokud jste ve hře chtěli hru ohodnotit pěti hvězdičkami, hra vám nijak nebránila. V případě, že to bylo méně, však hra umožnila pouze poslání e-mailu se zpětnou vazbou. Podrobnosti zveřejnil server Pocketgamer.

"Je skoro zločin, že ze hry, která ve své době bodovala originalitou, se stal jen jeden z mnoha klonů free to play strategie Clash of Clans," napsali jsme v recenzi na Mobilních hrách.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.