Rozdíly mezi tradičními placenými a free-to-play hrami vysvětluje přirovnáním her k filmům a televizním seriálům.
"Uvažujme o konzolových hrách, jako by to byl ekvivalent k filmům. Jdete do kina, podíváte se na film a tím to končí. A takové jsou podle mě konzolové hry," řekl Molyneux britskému serveru Guardian.
"Free-to-play hry jsou naproti tomu jako televizní seriály. Díváte se půl hodiny nebo čtyřicet minut a počkáte určitý čas na další. Takové jsou free-to-play hry."
Aniž by Molyneux poukázal na konkrétní hry, řekl, že někteří se snaží z lidí vytáhnout peníze prostřednictvím free-to-play her, případně přidávají in-game nákupy do her, které s tím z hlediska designu nepočítaly.
"Nemůžete do hry zakomponovat free-to-play model šest měsíců poté, co hra vyšla. Free-to-play model musí být součástí designu, ne tam být nacpaný později."
Mimochodem, pokud máte chvilku čas, doporučuji přečíst celý rozhovor na Guardianu. Peter Molyneux hovoří nejen o free-to-play modelu, ale i svých zkušenostech s komunitním financování přes Kickstarter či připravovaném projektu Godus.