Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Snílek, blázen i lhář Peter Molyneux shání peníze na novou hru

aktualizováno 
Známý herní návrhář Peter Molyneux v herní komunitě vyvolává silné emoce. Někteří ho označují za snílka, jiní za blázna a řada lidí tvrdí, že lže. Je to totiž vývojář mnoha slibů, které hráče nejednou zklamaly. Zároveň je však autorem řady klasických titulů, které ovlivnily herní scénu.

Koncepční ilustrace ke hře GODUS

A Molyneux v těchto dnech shání finanční podporu pro svůj nový projekt. Zvolil proto komunitní financování prostřednictvím serveru Kickstarter (navštivte stránku projektu). Od hráčů žádá 450 tisíc liber, tedy přes 14 milionů korun.

Nový projekt GODUS popisuje jako hru s rozsahem Populous, propracovaným stavěním a síťovou akcí Dungeon Keeperu a intuitivním ovládáním i inovacemi Black & White. Tedy jako směsici titulů, které pomáhal vyvinout.

Pojďme si nejprve zmiňované tituly připomenout.

Populous byla první z řady her na bohy, tedy žánru který Molyneux pomohl stvořit. Úvodní díl vyšel v roce 1989 a hráč se v něm za pomoci nadpřirozených sil stará o svůj lid.

Ve strategickém titulu Dungeon Keeper z roku 1997 se stanete zlým správcem kobky. Dělníky například můžete popohánět "božskou fackou".

A Hra Black & White je hrou na boha, ve které můžete vychovávat své vlastní stvoření, jehož osobnost formujete vaším přístupem. Může být hodné a pomáhat vašemu lidu či nebohé človíčky naopak terorizovat.

Curiosity: What's Inside The Cube

Propagační obrázek Molyneuxova projektu Curiosity

Molyneux slibuje herní revoluci

S titulem GODUS pak Molyneux slibuje znovu objevit žánr božských her. Hru popisuje jako výjimečný živoucí svět, který můžete ovlivnit v dobrém i zlém. Titul má být lehce přístupný, vývojáři však slibují propracované herní principy.

Hra má vzniknout pro PC a mobilní zařízení. Při dostatečné finanční podpoře však vývojáři ze studia 22cans nevylučují ani další platformy.

"Naším snem v 22cans je, aby se hraní stalo smysluplnou aktivitou. Chceme lidi zaujmout novými způsoby. Hrami, které jsou přístupné a nádherné zážitky," píšou vývojáři na Kickstarteru.

Molyneux plánuje sadu her, na kterých bude testovat a monitorovat své koncepty. Objevovací fázi údajně zakončí titul, který promění hraní jako takové.

Prvním krokem byla mobilní hra Curiosity, ve které hráči klepáním odstraňují vrstvy krychle. Hraje se přes internet a všichni uživatelé sdílejí jednu kostku (více o projektu). Cílem je odstranit veškeré vrstvy a odhalit tajemství, které krychle skrývá. To se však dozví pouze hráč, který odstraní úplně poslední bod z finální vrstvy.

Ovšem nakolik jsou Molyneuxovy plány reálné, to ukáže teprve čas. V mezidobí však můžete podpořit vývojářův druhý experiment, nazvaný GODUS.

Autor:


Témata: Curiosity


Nejčtenější

Blasphemous
Brutální plošinovka Blasphemous uspěla na Kickstarteru hned první den

Syrová a notně krvavá plošinovka Blasphemous dosáhla požadované částky na Kickstarteru během prvního dne. Je libo Dark Souls ve 2D?  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Fallout 4 (Xbox One)
Vyzkoušejte si o víkendu Fallout 4 zdarma

Během víkendu je Fallout 4 na Steamu a službě Xbox Live Gold k vyzkoušení zcela zdarma. Pokud jste ještě náhodou neměli tu čest, vřele doporučujeme.   celý článek

Mirror’s Edge
Fallout 3 lze dohrát za 18 minut, Prey za 8. Fenomén speedrunningu

Speedrunning je zvláštní herní disciplína, jejímž cílem je dokončit danou hru co nejrychleji. Kromě základních pravidel, jakými jsou především zákaz používání...  celý článek

New 2DS XL
Nová konzole New 2DS XL láká na kompaktnost a výrazně nižší cenu

Připravovaný nový model handheldu 3DS postrádá nepříliš využívané stereoskopické 3D, je však lehčí, kompaktnější a cena šla také výrazně dolů. Vyzkoušeli jsme...  celý článek

Další z rubriky

Jak dlouho bude trvat, než digitální kopie zcela nahradí ty fyzické?
Konec krabicových her na dohled? Prodeje digitálního obsahu rostou

Dvě z největších herních vydavatelství letos oznámily, že částky utržené z digitálního prodeje převýšily ty z prodeje fyzických kopií. Konec krabicovek se tak...  celý článek

Counter-Strike: Global Offensive
Téměř polovina diváků esportů sledované hry nehraje, tvrdí průzkum

Analytická společnost Newzoo zveřejnila zajímavá čísla, týkající se sledovanosti profesionálního hraní her, tzv. esportů. Podle něj 40 % diváků sledované hry...  celý článek

Zaklínač 3
Zaklínač bude mít nový seriál, o výrobu se postará Netflix

Chystá se nový seriál podle knižní série, na jejíž motivy vznikla jedna z nejlepších her všech dob. Na projektu spolupracuje i sám spisovatel Andrzej Sapkowski.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.