Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Snílek, blázen i lhář Peter Molyneux shání peníze na novou hru

aktualizováno 
Známý herní návrhář Peter Molyneux v herní komunitě vyvolává silné emoce. Někteří ho označují za snílka, jiní za blázna a řada lidí tvrdí, že lže. Je to totiž vývojář mnoha slibů, které hráče nejednou zklamaly. Zároveň je však autorem řady klasických titulů, které ovlivnily herní scénu.

Koncepční ilustrace ke hře GODUS

A Molyneux v těchto dnech shání finanční podporu pro svůj nový projekt. Zvolil proto komunitní financování prostřednictvím serveru Kickstarter (navštivte stránku projektu). Od hráčů žádá 450 tisíc liber, tedy přes 14 milionů korun.

Nový projekt GODUS popisuje jako hru s rozsahem Populous, propracovaným stavěním a síťovou akcí Dungeon Keeperu a intuitivním ovládáním i inovacemi Black & White. Tedy jako směsici titulů, které pomáhal vyvinout.

Pojďme si nejprve zmiňované tituly připomenout.

Populous byla první z řady her na bohy, tedy žánru který Molyneux pomohl stvořit. Úvodní díl vyšel v roce 1989 a hráč se v něm za pomoci nadpřirozených sil stará o svůj lid.

Ve strategickém titulu Dungeon Keeper z roku 1997 se stanete zlým správcem kobky. Dělníky například můžete popohánět "božskou fackou".

A Hra Black & White je hrou na boha, ve které můžete vychovávat své vlastní stvoření, jehož osobnost formujete vaším přístupem. Může být hodné a pomáhat vašemu lidu či nebohé človíčky naopak terorizovat.

Curiosity: What's Inside The Cube

Propagační obrázek Molyneuxova projektu Curiosity

Molyneux slibuje herní revoluci

S titulem GODUS pak Molyneux slibuje znovu objevit žánr božských her. Hru popisuje jako výjimečný živoucí svět, který můžete ovlivnit v dobrém i zlém. Titul má být lehce přístupný, vývojáři však slibují propracované herní principy.

Hra má vzniknout pro PC a mobilní zařízení. Při dostatečné finanční podpoře však vývojáři ze studia 22cans nevylučují ani další platformy.

"Naším snem v 22cans je, aby se hraní stalo smysluplnou aktivitou. Chceme lidi zaujmout novými způsoby. Hrami, které jsou přístupné a nádherné zážitky," píšou vývojáři na Kickstarteru.

Molyneux plánuje sadu her, na kterých bude testovat a monitorovat své koncepty. Objevovací fázi údajně zakončí titul, který promění hraní jako takové.

Prvním krokem byla mobilní hra Curiosity, ve které hráči klepáním odstraňují vrstvy krychle. Hraje se přes internet a všichni uživatelé sdílejí jednu kostku (více o projektu). Cílem je odstranit veškeré vrstvy a odhalit tajemství, které krychle skrývá. To se však dozví pouze hráč, který odstraní úplně poslední bod z finální vrstvy.

Ovšem nakolik jsou Molyneuxovy plány reálné, to ukáže teprve čas. V mezidobí však můžete podpořit vývojářův druhý experiment, nazvaný GODUS.

Autor:


Témata: Curiosity


Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Figurka Widowmaker
Figurka sexy Widowmaker z Overwatche stojí skoro čtyři tisíce korun

Figurka oblíbené postavy Widowmaker z týmové akce Overwatch je k mání v oficiálním obchodě Blizzardu.  celý článek

Film Tomb Raider
Alicia Vikanderová jako nezkušená Lara v chystaném filmu. Podívejte se

Povedený restart známé herní série Tomb Raider z roku 2013 ukázal Laru jako křehkou, nezkušenou dívku. Zároveň se stal předlohou i pro restart filmové série.   celý článek

Heroes of the Storm 2.0
Heroes of the Storm čekají výrazné změny a amazonka z Diabla 2

Heroes of the Storm 2.0. Za tímto názvem se ukrývá řada systémových změn, které výrazně změní způsob, jakým bude arénová strategie od Blizzardu odměňovat...  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Další z rubriky

Představení konzole Switch
VIDEO: Představujeme experimentální konzoli Switch

Nová konzole Switch je od třetího března v prodeji, a jak už je u Nintenda zvykem, jde opět o netradiční kousek. Nejdůležitější prvky představujeme na videu.   celý článek

Ovládání Oculus Touch
KOMENTÁŘ: Miliardové odškodné v boji o virtuální realitu není to hlavní

Čísla jsou zvláštní věc. Dvanáct a půl miliardy korun je podle většiny měřítek enormní suma. Jenže ve sporu o práva k virtuální realitě není až tak zásadní....  celý článek

Alone in the Dark: Illumination
Hrajeme nejhorší hry všech dob: Alone in the Dark je ukázkově zneužitá značka

Předloni vydaná hra Alone in the Dark: Illumination nutila položit si otázku, jak projekt souvisí s klasickou značkou z devadesátých let. Alone in the Dark...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.