Koncepční ilustrace ke hře GODUS

Koncepční ilustrace ke hře GODUS

Snílek, blázen i lhář Peter Molyneux shání peníze na novou hru

  • 1
Známý herní návrhář Peter Molyneux v herní komunitě vyvolává silné emoce. Někteří ho označují za snílka, jiní za blázna a řada lidí tvrdí, že lže. Je to totiž vývojář mnoha slibů, které hráče nejednou zklamaly. Zároveň je však autorem řady klasických titulů, které ovlivnily herní scénu.

A Molyneux v těchto dnech shání finanční podporu pro svůj nový projekt. Zvolil proto komunitní financování prostřednictvím serveru Kickstarter (navštivte stránku projektu). Od hráčů žádá 450 tisíc liber, tedy přes 14 milionů korun.

Nový projekt GODUS popisuje jako hru s rozsahem Populous, propracovaným stavěním a síťovou akcí Dungeon Keeperu a intuitivním ovládáním i inovacemi Black & White. Tedy jako směsici titulů, které pomáhal vyvinout.

Pojďme si nejprve zmiňované tituly připomenout.

Populous byla první z řady her na bohy, tedy žánru který Molyneux pomohl stvořit. Úvodní díl vyšel v roce 1989 a hráč se v něm za pomoci nadpřirozených sil stará o svůj lid.

Ve strategickém titulu Dungeon Keeper z roku 1997 se stanete zlým správcem kobky. Dělníky například můžete popohánět "božskou fackou".

A Hra Black & White je hrou na boha, ve které můžete vychovávat své vlastní stvoření, jehož osobnost formujete vaším přístupem. Může být hodné a pomáhat vašemu lidu či nebohé človíčky naopak terorizovat.

Propagační obrázek Molyneuxova projektu Curiosity

Molyneux slibuje herní revoluci

S titulem GODUS pak Molyneux slibuje znovu objevit žánr božských her. Hru popisuje jako výjimečný živoucí svět, který můžete ovlivnit v dobrém i zlém. Titul má být lehce přístupný, vývojáři však slibují propracované herní principy.

Hra má vzniknout pro PC a mobilní zařízení. Při dostatečné finanční podpoře však vývojáři ze studia 22cans nevylučují ani další platformy.

"Naším snem v 22cans je, aby se hraní stalo smysluplnou aktivitou. Chceme lidi zaujmout novými způsoby. Hrami, které jsou přístupné a nádherné zážitky," píšou vývojáři na Kickstarteru.

Molyneux plánuje sadu her, na kterých bude testovat a monitorovat své koncepty. Objevovací fázi údajně zakončí titul, který promění hraní jako takové.

Prvním krokem byla mobilní hra Curiosity, ve které hráči klepáním odstraňují vrstvy krychle. Hraje se přes internet a všichni uživatelé sdílejí jednu kostku (více o projektu). Cílem je odstranit veškeré vrstvy a odhalit tajemství, které krychle skrývá. To se však dozví pouze hráč, který odstraní úplně poslední bod z finální vrstvy.

Ovšem nakolik jsou Molyneuxovy plány reálné, to ukáže teprve čas. V mezidobí však můžete podpořit vývojářův druhý experiment, nazvaný GODUS.


Témata: Curiosity