Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Petr Lipš o úspěchu Dreamlandu

  4:59aktualizováno  13. června 2000 12:55
Petr Lipš o úspěchu Dreamlandu

Vy jste asi před půl rokem vydali hru Dreamland, na které jste pracovali asi dva roky a díky tomu jste z ní udělali nejrozsáhlejší českou adventuru všech dob. Tomu ale odpovídala i cena, která byla rekordně na svou dobu hodně vysoká a asi hlavně díky tomu hráče Dreamland tolik neoslovil. Jak se na to díváte teď, s odstupem času? Nelitujete toho, že jste se do takového projektu vůbec pouštěli?
Určitě lituju toho, že tam bylo devítiměsíční zpoždění a vývoj hry se protáhl na dva roky, což bylo způsobené osobními problémy hlavního programátora. Na druhou stranu nelituju toho, že jsme Dreamland dotáhli dokonce. Alespoň něco jsme v našem životě dotáhli do konce a mělo by to tak být vlastně vždy.
Hlavní chyba byla, že jsme hru distribuovali za 1299 korun, teď jsme ale chybu napravili a cenu snížili na 799 korun, tak doufám, že poté, co se to dostane na veřejnost, třeba prostřednictvím virtuálních stránek vašeho magazínu BonusWebu, prodejnost se opět zvýší.

Krátce po vydání jste se netajil svými ambicemi distribuovat hru v zahraničí. Jak se na toto díváte nyní, půl roku poté?
Po shlédnutí ECTS a E3 tento rok si myslím, že nemáme moc šancí proniknout na zahraniční trh jedničkových her, protože ve světě se distribuují hlavně 3D realtimeové hry, i když je pravda, že v poslední době jdou adventury opět do kurzu, takže stále doufám, že se prosadíme na manžetovém trhu nebo na dvojkovém trhu, kdy ta cena je kolem 20 dolarů za hru.

I přes to, že má Dreamland ve světě tvrdou konkurenci a vy jej nepovažujete za hru pro jedničkový trh, máte nějaké nabídky od zahraničních distributorů?
Během posledního týdne přišlo asi pět nabídek. Z Ameriky to je Arts Media, ozval se nám německý CDW a pak distributoři ze států Beneluxu, Polska, Maďarska, Austrálie a Tchaj-wanu. Nabídky tu tedy jsou, nejsou sice nijak vysoké, ale určitě už nám nic jiného nezbývá, než to za ty nabídky prodat, protože nějaký lepší kontrakt se už asi nedá očekávat.

Jaké jste zatím zaznamenali ohlasy na Dreamland od českých hráčů a jaké očekáváte ohlasy ze zahraničí v případě, že se tam hra bude distribuovat?
Ten kdo Dreamland hrál, tak hru víceméně velmi chválí. Je to rozsáhlá adventura, což oceňují jak hráči, tak redaktoři herních magazínů nejen v České republice. Neprodalo se toho zatím hodně, asi jenom kolem tisíce kusů, ale to bylo hlavně kvůli ceně, teď v srpnu a v září to stouplo a po snížení ceny očekáváme další zájem ze strany veřejnosti.
Ten kdo to nehrál, tak to většinou haní, nevěří tomu, že Dreamland je největší česká hra do doby, než si to zahraje. Jinak recenzi v zahraničí už jsme měli, napsal ji německý časopis PC Game (zde nechybí R, časopis se podle Petra Lipše skutečně jmenuje PC Game) a PC Player a dostali jsme tam sedm a půl bodu z deseti, což si myslím, že je docela slušné.
Jinak se ale možná povede, že Dreamland bude zfilmován. Jednali jsme s Hollywoodskými společnostmi a jedna z nich nám oznámila, že by se chtěla mrknout na plný příběh hry Dreamland, a možná by měla zájem hru zfilmovat.

Myslíte si, že by to zfilmování pomohlo prodeji Dreamlandu jak ve světě, tak v České republice?
Nevím jestli by to pomohlo přímo prodeji hry Dreamland, ale je to další možnost jak vrátit naše peníze vložené do vývoje hry, které se z prodeje u nás rozhodně nevrátí. Možná to pomůže Dreamlandu ve světě, ale u nás jen velice těžko.

Český trh tedy není podle vás bohatý natolik, aby se vrátily náklady vložené do vývoje hry?
Asi. My jsme ale Dreamland dělali hlavně pro světový trh, kam se hra nakonec nedostala kvůli zpoždění, o kterém jsem už tady několikrát mluvil. A český trh nemá na to, aby vrátil naše náklady v plné míře, nebo na to, aby vůbec něco vydělal. A vydělat by se na hře mělo, protože se říká, že peníze dělají peníze a když jsme investovali nemalé peníze do vývoje hry, neudělali jsme to proto, abychom pak několik let čekali na to, než se nám vrátí zpět ale proto, že jsme také chtěli něco vydělat. To je logické a pochopitelné.

Jak to vypadá s dalším projektem, o kterém jste před půl rokem uvažovali. Bude, nebude?
S týmem jsme se o tom bavili, snažili jsme se to nějak udělat, ale nakonec jsme dospěli k závěru, že další hru dělat nebudeme. Budeme se teď každý věnovat svým činnostem, jestli se něco povede a vyšetří se nějaké peníze, určitě se pokusím něco vymyslet, protože tato práce mě uspokojuje, do té doby ale žádnou další hru dělat nebudeme. Nechtěl bych ale dělat béčkový hry, jestli budu dělat něco nového, hodně si to rozmyslím. Adventura už to nebude, jak jsem říkal, máme připravenou 3D realtimeovou strategii. Máme námět, máme už nějaké obrázky a ukázky grafiky, zatím v tom ale pokračovat nebudeme.

Autor:


Témata: virtuální


Nejčtenější

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Další z rubriky

Ukázka ze hry Fapic
Kvantita na úkor kvality, Steam praská pod náporem špatných her

Ani nově zavedený vstupní poplatek nedokáže zabránit vydávání stále většího množství špatných her. Jen za první týden tohoto měsíce jich vyšlo přes 200.  celý článek

No Man’s Sky - Atlas Rises
Patch do No Man‘s Sky přidává příběh a jednoduchý multiplayer

Rok po vydání obdržela vesmírná akce No Man’s Sky masivní patch, který zásadním způsobem vylepšuje hratelnost.  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.