Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Petr Lipš o úspěchu Dreamlandu

  4:59aktualizováno  13. června 2000 12:55
Petr Lipš o úspěchu Dreamlandu

Vy jste asi před půl rokem vydali hru Dreamland, na které jste pracovali asi dva roky a díky tomu jste z ní udělali nejrozsáhlejší českou adventuru všech dob. Tomu ale odpovídala i cena, která byla rekordně na svou dobu hodně vysoká a asi hlavně díky tomu hráče Dreamland tolik neoslovil. Jak se na to díváte teď, s odstupem času? Nelitujete toho, že jste se do takového projektu vůbec pouštěli?
Určitě lituju toho, že tam bylo devítiměsíční zpoždění a vývoj hry se protáhl na dva roky, což bylo způsobené osobními problémy hlavního programátora. Na druhou stranu nelituju toho, že jsme Dreamland dotáhli dokonce. Alespoň něco jsme v našem životě dotáhli do konce a mělo by to tak být vlastně vždy.
Hlavní chyba byla, že jsme hru distribuovali za 1299 korun, teď jsme ale chybu napravili a cenu snížili na 799 korun, tak doufám, že poté, co se to dostane na veřejnost, třeba prostřednictvím virtuálních stránek vašeho magazínu BonusWebu, prodejnost se opět zvýší.

Krátce po vydání jste se netajil svými ambicemi distribuovat hru v zahraničí. Jak se na toto díváte nyní, půl roku poté?
Po shlédnutí ECTS a E3 tento rok si myslím, že nemáme moc šancí proniknout na zahraniční trh jedničkových her, protože ve světě se distribuují hlavně 3D realtimeové hry, i když je pravda, že v poslední době jdou adventury opět do kurzu, takže stále doufám, že se prosadíme na manžetovém trhu nebo na dvojkovém trhu, kdy ta cena je kolem 20 dolarů za hru.

I přes to, že má Dreamland ve světě tvrdou konkurenci a vy jej nepovažujete za hru pro jedničkový trh, máte nějaké nabídky od zahraničních distributorů?
Během posledního týdne přišlo asi pět nabídek. Z Ameriky to je Arts Media, ozval se nám německý CDW a pak distributoři ze států Beneluxu, Polska, Maďarska, Austrálie a Tchaj-wanu. Nabídky tu tedy jsou, nejsou sice nijak vysoké, ale určitě už nám nic jiného nezbývá, než to za ty nabídky prodat, protože nějaký lepší kontrakt se už asi nedá očekávat.

Jaké jste zatím zaznamenali ohlasy na Dreamland od českých hráčů a jaké očekáváte ohlasy ze zahraničí v případě, že se tam hra bude distribuovat?
Ten kdo Dreamland hrál, tak hru víceméně velmi chválí. Je to rozsáhlá adventura, což oceňují jak hráči, tak redaktoři herních magazínů nejen v České republice. Neprodalo se toho zatím hodně, asi jenom kolem tisíce kusů, ale to bylo hlavně kvůli ceně, teď v srpnu a v září to stouplo a po snížení ceny očekáváme další zájem ze strany veřejnosti.
Ten kdo to nehrál, tak to většinou haní, nevěří tomu, že Dreamland je největší česká hra do doby, než si to zahraje. Jinak recenzi v zahraničí už jsme měli, napsal ji německý časopis PC Game (zde nechybí R, časopis se podle Petra Lipše skutečně jmenuje PC Game) a PC Player a dostali jsme tam sedm a půl bodu z deseti, což si myslím, že je docela slušné.
Jinak se ale možná povede, že Dreamland bude zfilmován. Jednali jsme s Hollywoodskými společnostmi a jedna z nich nám oznámila, že by se chtěla mrknout na plný příběh hry Dreamland, a možná by měla zájem hru zfilmovat.

Myslíte si, že by to zfilmování pomohlo prodeji Dreamlandu jak ve světě, tak v České republice?
Nevím jestli by to pomohlo přímo prodeji hry Dreamland, ale je to další možnost jak vrátit naše peníze vložené do vývoje hry, které se z prodeje u nás rozhodně nevrátí. Možná to pomůže Dreamlandu ve světě, ale u nás jen velice těžko.

Český trh tedy není podle vás bohatý natolik, aby se vrátily náklady vložené do vývoje hry?
Asi. My jsme ale Dreamland dělali hlavně pro světový trh, kam se hra nakonec nedostala kvůli zpoždění, o kterém jsem už tady několikrát mluvil. A český trh nemá na to, aby vrátil naše náklady v plné míře, nebo na to, aby vůbec něco vydělal. A vydělat by se na hře mělo, protože se říká, že peníze dělají peníze a když jsme investovali nemalé peníze do vývoje hry, neudělali jsme to proto, abychom pak několik let čekali na to, než se nám vrátí zpět ale proto, že jsme také chtěli něco vydělat. To je logické a pochopitelné.

Jak to vypadá s dalším projektem, o kterém jste před půl rokem uvažovali. Bude, nebude?
S týmem jsme se o tom bavili, snažili jsme se to nějak udělat, ale nakonec jsme dospěli k závěru, že další hru dělat nebudeme. Budeme se teď každý věnovat svým činnostem, jestli se něco povede a vyšetří se nějaké peníze, určitě se pokusím něco vymyslet, protože tato práce mě uspokojuje, do té doby ale žádnou další hru dělat nebudeme. Nechtěl bych ale dělat béčkový hry, jestli budu dělat něco nového, hodně si to rozmyslím. Adventura už to nebude, jak jsem říkal, máme připravenou 3D realtimeovou strategii. Máme námět, máme už nějaké obrázky a ukázky grafiky, zatím v tom ale pokračovat nebudeme.

Autor:
Témata: virtuální
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

BlizzCon 2024 nebude

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence

Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...

Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu

V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...

OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake

Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...