Petr Vochozka odpovídá na dotazy čtenářů

  • 21
V úterý ve večerních hodinách se na našem chatu uskutečnila on-line diskuse s Petrem Vochozkou. Pro všechny z vás, kdož se nemohli zúčastnit, jsme vybrali nejzajímavější otázky, které Petrovi naši čtenáři položili a přinášíme vám je dnes v samostatném článku.

V úterý ve večerních hodinách se na našem chatu uskutečnila on-line diskuse s Petrem Vochozkou, šéfem úspěšné firmy Illusion Softworks, která má na svědomí strategii Hidden & Dangerous a připravuje další zajímavé tituly. Pro všechny z vás, kdož se nemohli zúčastnit, jsme vybrali nejzajímavější otázky, které Petrovi naši čtenáři položili a přinášíme vám je dnes v samostatném článku.

Jak postupuje Polda 3. Polda 2 byl skvělý. (odeslal Tonoror)
Polda 3 bude Polda 3D. Něco jako Duke Nukem. Ti taky začínali u 2D :-). (pozn. redakce - Nenechte se zmást, jako Tonoror. Illusion Softworks Poldu nedělají, tato otázka je zveřejněna spíše jako perlička)

Kolik lidí vlastně pracovalo na Hidden & Dangerous? (odeslal Equino_X)
Bylo to přibližně 8 lidí, což je dost málo. Nyní je velikost týmu dvoj až třínásobná.

Sice to není styl Illusion Softworks, ale neuvažovali jste, alespoň trošičku, o hokejovém manažeru? Něco jako ČT - Extraliga ledního hokeje? Fotbalových je spousta, ale hokejovej... (odeslal Daddy_Lone)
Ne, tohle téma je beznadějně obsazené. Podívej se na Anglii, kde vychází podobných her spousta. Navíc pro tuto hru by byla potřeba oficiální licence a plno dalších věcí. A v neposlední řadě by nás to nebavilo.

Co nového chystá Illusion Softworks v dohledné době? Kdysi jsem slyšel něco o závodní hře? Nebo se pletu? (odeslal Daddy_Lone)
Nejspíš máte na mysli Gangster, i když závodní hra to rozhodně nebude. Závodění tam je zhruba jenom padesát procent. Bude to zhruba něco jako Grand Theft Auto ve 3D z dob Gangsterů, reálné a hlavními úkoly v něm bude jízda a střílení.

Budete na Gangsters vyvíjet vlastní engine, nebo ho od někoho licencujete? (odeslal Al_Bunda_2)
Už nějakou dobu se dělá na engine 2 (Insanity 2).

Budete ve hře využívat výměnu aut, jako to bylo u Hidden & Dangerous, nebo to bude hra na způsob "s jakým autem začneš, s takovým taky skončíš"? (odeslal Al_Bunda_2)
Všechno bude reálný, takže auta budeš moct samozřejmě krást i jiný, nebo je dostaneš za odměnu.

A co vás bude bavit po Gangsterovi? Datadisk k Gangsterovi? ;-) Nebo třeba letadlový simulátor? (odeslal Daddy_Lone)
Jestli bude Gangsters úspěšný, asi nás bude muset bavit Gangsters 2.

U datadisku k Hidden & Dangerous se to všechno hrozně dlouho loaduje. Čím to? Počítač mám dost silný. (odeslal Tonoror)
Na Hidden & Dangerous bylo málo programátorů a ještě míň času. Nový engine použitý v datadisku však loaduje několikanásobně rychleji.

Ne, že bych chtěl rýpat, ale proč jste nevydali Hidden & Dangerous: Fight for Freedom (datadisk) také v české verzi? (odeslal Tonoror)
My nejsme vydavatel ani distributor hry. Jsme developer. Světovým vydavatelem je Také 2, pro Českou republiku pak JRC Interactive a ani z jedné strany nebyl zájem.

Proslýchá se, že ta nová strategie, kterou připravujete, bude mít i prvky RPG. Co je na tom pravdy? (odeslal Tonoror)
Skutečně jedna z našich her, kterou právě připravujeme, bude mít MALÉ prvky RPG, ale to bude mít například i Hidden & Dangerous 2, v němž bude fungovat vývoj postavy.

Nechystáte nějakou zajímavou real-time strategii? (odeslal Suro)
Ze strategií v současné době připravujeme jedině Hidden & Dangerous 2, i když to je v podstatě mix s akcí.

Nechtěli byste udělat nějakou hru, která by šla hrát po internetu a taky pro ni připravit hrací server? (odeslal Guest 6)
Online hru někdy v budoucnu určitě uděláme. Kdy a jakou však zatím nevíme.

Jak funguje engine na Hidden & Dangerous 2 a na jakých konfiguracích to bude fungovat? (odeslal Suro)
Pošlape to na všem, pro HD2 máme velký testing department.

V případě dalšího titulu budete klást důraz na realističnost 3D a tím pádem hry složité a náročné na hardware, nebo půjde hlavně o hratelnost a 3D může být jednodušší? (odeslal EsoRimmer)
Všechny naše další hry budou mít switch na nastavení detailů, takže by měly bez problémů fungovat i na slabých mašinách.

V případě FlashPointu se hovoří o tom, že rozepsaný scénář se výrobcům nelíbil, a tak ho autoři přepisují, čímž se vydání hry neustále odsouvá. Může se to stát třeba i s Hidden & Dangerous 2? (odeslal Al_Bunda_2)
FlashPoint se měnil asi desetkrát. U HD2 máme schválený koncept, kterého se držíme, takže nám nic podobného nehrozí. Navíc už přeci jenom trochu víme, o čem je vývoj her.

Bude Hidden & Dangerous 2 podporovat T&L technologii GeForce a NV15? (odeslal Hardest)
Už ji podporuje.

Zajímalo by mě, kdy vyjdou Hidden & Dangerous 2? (odeslal Paja 8)
Oficiální termín vydání je čtvrté čtvrtletí letošního roku.

A co takhle udělat vesmírný simulátor? Myslím si, že těch dobrých je hodně málo, zatímco dobrých 3D akcí je poměrně hodně. (odeslal Guest3)
Mýlíš se. V kategorii vesmírných simulátorů je přeplněný trh a myslím si to já i Také 2. Těchto her totiž vychází zhruba deset měsíčně a další asi dvacítka bývá oznámena.

Takhle nějaké adventure se od Illusion Softworks asi nedočkám, že? (odeslala Alekir)
Čistě jistě ne, ale mnoha našimi hrami se prvky adventure prolínají.

Kolik projektů se ještě chystáte rozjet? Neshoří Illusion Softworks na megalomanii? (odeslal Jetson)
Víc projektů už neplánujeme. Chceme jít cestou kvality, nikoliv kvantity.

Na jak dlouho máte sepsanou kooperační smlouvu s Take2? (odeslal Al_Bunda_2)
Vzhledem k tomu, že se musím držet toho, co bylo oficiálně oznámeno Take 2, tudíž ti mohu odpovědět jen to, že ji máme podepsanou na 8 her.