Microsoft o Xbox One: Naše dlouhodobá vize se nezměnila

  13:52
Filozofie konzole Xbox One se během několika měsíců citelně proměnila. Zařízení původně nemělo podporovat bazarové hry, mělo vyžadovat připojení k internetu alespoň jednou za den a snímač Kinect měl být vždy zapnutý. Microsoft přesto tvrdí, že v rámci dlouhodobých cílů se toho příliš nezměnilo.
Konzole Xbox One bude v prodeji od 22. listopadu. Ale pouze v jednadvaceti zemích, mezi které Česká republika nepatří.

Konzole Xbox One bude v prodeji od 22. listopadu. Ale pouze v jednadvaceti zemích, mezi které Česká republika nepatří.

Odhalil to Phil Harrison, který v Microsoftu zastává pozici evropského korporátního viceprezidenta pro interaktivní zábavu a kterého vyzpovídal server Games Industry. A odpovídal například na otázku, jakým způsobem Microsoft vnímal negativní reakce hráčů spojené s požadavkem neustálého připojení k internetu a čistě digitálního obsahu. S tím totiž původní koncept konzole Xbox One počítal.

"Naše dlouhodobá vize se nijak nezměnila. Nijak jsme ji nezmírnili. A zahrnuje veškeré výhody spojené s ekosystémem připojeným (k internetu, pozn. red.) a jeho významem pro všechny účastníky. Tedy nás, vývojáře, vydavatele a především hráče," říká Harrison.

Zároveň však dodává, že si v Microsoftu uvědomili význam některých očekávání. Například těch spojených s obsahem na datových médiích. Harrison nicméně neupřesňuje, jaká očekávání to jsou. Pouze zmiňuje, že firma v reakci na to změnila některé ze svých plánů.

"Hráčům to nabízí volbu. Mohou obsah konzumovat skrze médium, které jim vyhovuje nejvíce a pro danou situaci se hodí," tvrdí Harrison.

Server GamesIndustry se Harrisona také ptal, zda je Xbox One možné vnímat spíše jako herní zařízení, či multimediální přístroj. "Krátkou odpovědí je, že jsme vytvořili platformu, která poslouží oběma variantám," reaguje Harrison.

Jedním z cílů pro operační systém pro Xbox One tak bylo rychlé přepínání mezi aplikacemi. To by mělo být téměř okamžité, a uživatelům tak umožní kdykoliv zapnout film, či se naopak vrátit k rozehrané misi.

V případě Xboxu 360 načítání i vypínání her zabralo citelný čas, a jako multimediální zařízení tak konzole nebyla ideální.

Xbox One

Zmínka padla i o nezávislých hrách. Microsoft totiž svůj přístup k nim pojal odlišně než Sony. Konzole PlayStation 4 je totiž zároveň i vývojářským zařízením. Microsoft se oproti tomu zapomněl v minulosti, a pro vývoj tak je třeba speciální verze konzole. A za to se v minulosti platilo.

Situaci však chce řešit tím, že speciální verzi některým nezávislým vývojářům zapůjčí. Pro toto privilegium je však třeba se kvalifikovat, a s uvedením Xboxu One do prodeje tedy nástroje budou mít jen někteří z vývojářů.

Microsoft tak nezávislé hry pro svou konzoli neočekává dříve než začátkem příštího roku. Sony oproti tomu alternativní herní scénu podporuje od začátku a některé tituly budou k dispozici s uvedením PlayStation 4 do prodeje. Harrison však podotkl, že by i běžné verze Xbox One v budoucnu měly posloužit jako vývojářská sada.

Autor:
Témata: Microsoft, Xbox One
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...