Odhalil to Phil Harrison, který v Microsoftu zastává pozici evropského korporátního viceprezidenta pro interaktivní zábavu a kterého vyzpovídal server Games Industry. A odpovídal například na otázku, jakým způsobem Microsoft vnímal negativní reakce hráčů spojené s požadavkem neustálého připojení k internetu a čistě digitálního obsahu. S tím totiž původní koncept konzole Xbox One počítal.
"Naše dlouhodobá vize se nijak nezměnila. Nijak jsme ji nezmírnili. A zahrnuje veškeré výhody spojené s ekosystémem připojeným (k internetu, pozn. red.) a jeho významem pro všechny účastníky. Tedy nás, vývojáře, vydavatele a především hráče," říká Harrison.
Zároveň však dodává, že si v Microsoftu uvědomili význam některých očekávání. Například těch spojených s obsahem na datových médiích. Harrison nicméně neupřesňuje, jaká očekávání to jsou. Pouze zmiňuje, že firma v reakci na to změnila některé ze svých plánů.
"Hráčům to nabízí volbu. Mohou obsah konzumovat skrze médium, které jim vyhovuje nejvíce a pro danou situaci se hodí," tvrdí Harrison.
Server GamesIndustry se Harrisona také ptal, zda je Xbox One možné vnímat spíše jako herní zařízení, či multimediální přístroj. "Krátkou odpovědí je, že jsme vytvořili platformu, která poslouží oběma variantám," reaguje Harrison.
Jedním z cílů pro operační systém pro Xbox One tak bylo rychlé přepínání mezi aplikacemi. To by mělo být téměř okamžité, a uživatelům tak umožní kdykoliv zapnout film, či se naopak vrátit k rozehrané misi.
V případě Xboxu 360 načítání i vypínání her zabralo citelný čas, a jako multimediální zařízení tak konzole nebyla ideální.
Zmínka padla i o nezávislých hrách. Microsoft totiž svůj přístup k nim pojal odlišně než Sony. Konzole PlayStation 4 je totiž zároveň i vývojářským zařízením. Microsoft se oproti tomu zapomněl v minulosti, a pro vývoj tak je třeba speciální verze konzole. A za to se v minulosti platilo.
Situaci však chce řešit tím, že speciální verzi některým nezávislým vývojářům zapůjčí. Pro toto privilegium je však třeba se kvalifikovat, a s uvedením Xboxu One do prodeje tedy nástroje budou mít jen někteří z vývojářů.
Microsoft tak nezávislé hry pro svou konzoli neočekává dříve než začátkem příštího roku. Sony oproti tomu alternativní herní scénu podporuje od začátku a některé tituly budou k dispozici s uvedením PlayStation 4 do prodeje. Harrison však podotkl, že by i běžné verze Xbox One v budoucnu měly posloužit jako vývojářská sada.