Videa díky tomu lze streamovat v rozlišení 4K a zařízení podporuje funkci High Dynamic Range (HDR). Kromě toho však příští rok bude následovat model s pracovním označením Scorpio, který má nabídnout o poznání větší výkon.
Když tedy Microsoft začal používat slogan „hraní napříč generacemi“, vedlo to ke spekulacím o kopírování mobilního modelu, kdy firmy nové přístroje na trh uvádějí každý rok či dva. To však rozporoval šéf Xbox divize Phil Spencer v rozhovoru pro magazín Game Informer.
„Co se týče pravidelnějšího nákupu... abych pravdu řekl, nevím, jaká konzole po Scorpio bude následovat. Přemýšlíme nad tím. Sledujeme spotřebitelské trendy a přemýšlíme nad vhodnou cenou i výkonem. Ptáme se přitom, jestli můžeme vytvořit něco s významným prvkem, na kterém hráčům bude záležet.“
Spencer posléze upřesnil, že po dvouletých cyklech netouží. A pro Microsoft to prý ani není žádoucí. „Nejlepší zákazník pro nás je někdo, kdo si koupí hlavní model Xboxu, a pak jen pořizuje všechny hry. Tak lze ideálního zákazníka definovat čistě z finančního hlediska.“
Při uvádění nových modelů je prý zásadní, aby přinášely něco smysluplného. V případě Xboxu One S jsou to nové funkce, v případě Scorpia pak plnohodnotné hraní v rozlišení 4K a lepší podpora virtuální reality.
Spencer zároveň upřesnil, že firma zatím nepřemýšlí o hrách, které by za pár let měly fungovat pouze na Scorpiu a nepodporovaly starší model Xboxu One. „To není náš plán,“ prohlásil.