Plešatý pán v tramvaji pohrouženě vyplňující čísla do malé knížečky, studentka ve školní lavici vepisující čísla do mřížky v novinách a podobné případy, kdy lidé dumají nad mřížkou s čísly, nejsou ani v našich končinách ničím neznámým – luští totiž populární hádanku Sudoku. Stejně tak by se mohli trápit s další hádankou – Picross – která si s chytlavostí (i obtížností)
Elektronické zpracování se pyšní povedeným minimalistickým ztvárněním.
Podívejme se nejprve na pravidla. V základu se hraje na mřížkách o velikostech 5x5, 10x10 a 15x15. Levá a horní část obsahuje minimálně jedno číslo (většinou více) pro každou řádku a každý sloupec. Dejme tomu, že máme mřížku o velikosti 5x5 a hned první řádka obsahuje číslo 4. To znamená, že na dané řádce jsou čtyři body, které musíme správně označit. Logicky to znamená, že si můžeme vybarvit prostřední tři políčka, poněvadž pokud bychom ona čtyři pole vyplnili z obou dvou stran, vždy by čítala prostřední tři pole. Zbytek si necháme prozatím volný a jedeme dál. Další řádku určuje číslo pět, tedy maximální délku mřížky, takže není nic snazšího, než ji vyplnit celou . Posouváme se níže. Řádku určuje číslo dvě a jedna. To znamená, že někde na řádce jsou nejprve dva body a potom jeden. Zde platí pravidlo, že mezi čísly je vždy minimálně jeden bod mezera. Tímto si můžete gratulovat, o pravidlech hry Picross víte vše.
VIDEO
Přidaná hodnota spočívá v editoru hádanek.
Elektronické zpracování se pyšní povedeným minimalistickým ztvárněním, žádné přehnané efekty, ale luxusní výsledek. Aby byl hráč motivován, má na vyluštění hádanky hodinu. To se může zdát mnoho, proto upřesněme, že za chybný krok je časová penalizace. A věřte tomu, že později zjistíte, jak je ta jedna hodina vlastně hrozně málo času. Kouzlo hry spočívá v tom, že správným vyplňováním bodů odkrýváme obrázek (třeba jablko). Ten se po dokončení vybarví a dokonce rozpohybuje (z jablka vylézá červ). Je to pitomost, ale často se při pohledu na vznikající černou siluetu přistihnete při tom, jak si říkáte, co z toho zase vyleze. Mimo zmíněného se zde setkáváme i s „free“ módem, v němž nám hra neřekne, pokud jsme udělali chybu. Počítá se pouze výsledek. U pokročilých hádanek narazíte na situaci, kdy existuje více možných postupů, které si budete muset nechat projít v hlavě, protože k jednoznačnému výsledku se aplikací platných herních postupů nedoberete. Pokud jde o herní dobu, záleží čistě na vaší dovednosti a přístupu – nám v redakci se zdá hodně slušná, počítá se na dny až týdny a to ani nebereme v potaz určitou přidanou hodnotu.Přidaná hodnota spočívá v editoru hádanek – každý si může nakreslit svoji vlastní a to včetně barevné předlohy. Navíc, pokud máte stejně postiženého kamaráda, můžete si vzájemně vyměnit svoje puzzle. Pokud ne, zbývají ještě dvě hříčky a různé „denní“ módy. V hříčkách se strefujeme do čtverečků, v další zase kreslíme obrázek podle předlohy, módy zase nabízejí luštění na čas či luštění bez používaní pomocných křížků. Ale i kdyby nic z výše zmíněného Picross neměl, klidně by se bez toho obešel, protože základ má – nápad, provedení, hratelnost. Nepadla zmínka o chybách a upřímně řečeno, těžko hledáme něco, co by se dalo vytknout. Snad jen, že někomu může přijít na obtíž, že mřížky o velikosti 15x15 a větší se na displej nevejdou úplně celé i s čísly
|
Hru zapůjčila firma Gamehouse.
Picross DS | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|