Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pirates of the Caribbean

  12:00aktualizováno  18. listopadu 8:58
Dnes vám nastíníme příběh, který sahá od 17. století až do současnosti a podivně se v něm prolínají osudy jednoho piráta a jednoho recenzenta… Sea Dogs II, aneb Pirates of the Caribbean, přicházejí.

Pirates of the Caribbean "Povím ti, chlapče, příběh jednoho mořský vlka, jmenoval se Nathaniel Hawk. Slyšel ‘sem ho už před nějakejma rokama, když ‘sem byl ještě takový škrvně jako ty. Tenhleten dobrodruh vyprávěl, jak se dostal se svojí lodí na vostrov nějakýho souvostroví v Karibiku, který patřilo různejm mocnostem. Taky řikal, že to tam bylo takový divný. Třeba tam všichni mluvili na půl huby a nikdo tam nemoh’ chodit do stran. Rozumíš, jako kdybys měl zablokovaný ty svý pejrátka." Ještě než si všimnete dabingu, pravděpodobně vás ochromí ovládání a interface - obojí je naprosto katastrofální, nejlépe by to šlo popsat jako "user-hostile". Když si ho budete měnit, patrně vás překvapí absence strafování. Prostě chybí! A všechny postavy mluví skutečně jen tak mezi zuby (i mimicky - na jejich animovaném portrétu), asi nějaký pirátský argot :-P.

"…Trošku to tam na to ostrově vomrk’ a pak zas’ plachtil dál. Jenže zrovna když vodplouval, tak se tam vobjevili Frantíci a vobsadili to. Nathaniel jim pláchnul a varoval guvernéra jiný kolonie, kterej ho pak najal. Pirates of the Caribbean Začal odhalovat takový spiknutí, byla tam zapletená i nějaká prokletá kocábka a armáda kostlivců. No, ale víc mi neprozradil, prej si totiž to jeho dobrodružství můžeš vyzkoušet taky, tak abys nevěděl všechno." Příběh jako takový není nijak revoluční, ale není ani špatný. Jenže jelikož bylo propojení s filmem děláno dodatečně, působí trochu rušivě. Nemluvě o tom, že ti kostlivci a loď Black Pearl jsou jediná skutečná pojítka…

"Ale dělal i jiný věci. Když zrovna nepracoval pro anglickou korunu, moh’ se jen tak plavit, převážet zboží, přepadávat nebo chránit lodě a vůbec. Ale zažil ještě jiný příhody, při kterejch šlo vo kejhák! Třeba jednou, když měl v podpalubí spoustu ovoce, se kterým se na jedný francouzský kolonii Falaise de fleure nesmělo obchodovat. Potkal tam v hospodě pašeráka, dali řeč a domluvili se, že udělaj kšeft. Pašerák mu řek’, že se sejdou na pobřeží chobotnic. Nathaniel tam teda večer zajel a výhodně to prodal. Jenže přiběhli francouzský vojáci a museli se s nima vypořádat na šavle. Pak ho ještě čekalo překvapení, když se doplavil ke svý plachetce a najednou to do něj začali šít francouzský lodě, Pirates of the Caribbeanto byla honička! Nebo jednou, když měl v podpalubí pár soudků rumu, se kterým se na jedný španělský kolonii Isla Muelle nesmělo obchodovat. Potkal tam v  hospodě pašeráka, dali řeč a domluvili se, že udělaj kšeft. Pašerák mu řek’, že se sejdou na pobřeží ústřic. Nathaniel tam teda večer zajel a výhodně to prodal. Jenže přiběhli španělský vojáci a museli se s nima vypořádat na šavle. Pak ho ještě čekalo překvapení, když se doplavil ke svý plachetce a nejednou to něj začali šít španělský lodě, to byla honička!" Kromě výše uvedené „rozmanitosti“ úkolů občas zaráží i skripting. Třeba se na vás ve městě vrhnou dva nesmrtelní chlápci s tím, že po vás chtějí jistý předmět. Když jim ho nechcete dát, ouha, není kam utéct - dveře v CELÉM městě jsou zamčené!!!

"Ještě si tam párkrát najmul důstojníky, který ho doprovázeli, ale nebyli moc užitečný. Byli věrný a při ruce, to jo, ale moc rozumu nepobrali. Vždycky se zasekli někde v rohu, nebo se nechali zabít v bitce. Ale teď už ti toho moc nepovim, zase mám něco s tou svojí hnátou. Vůbec ji necejtim, jako by byla dřevěná! A Pirates of the Caribbean hospodský, ještě jednoho ruma tady na mladýho!" Na film jsem se těšil. Ke hře jsem byl zpočátku skeptický, považoval sem ji za klasický, horkou jehlou šitý prostředek, jak vyždímat z očekávaného blockbusteru ještě více peněz. Pak jsem se dozvěděl, že to bylo původně pokračování hry Sea Dogs, vývoj už tedy nějaký čas probíhal a koncept směřoval k originálnímu RPG, spíše než k mnou předpokládané hack n’slash akční adventuře. Bohužel, jak už jste pochopili, něco se pokazilo a v konečném výsledku je to snad ještě horší než obvyklé projekty podle filmové licence. To není všechno, namátkou: nepoužitelní sidekickové, stupidní soubojový systém na souši, možná reálný, ale strašlivě pomalý soubojový systém na vodě atd., atd. K tomu mi ještě hra padala při jakémkoliv task-switchingu, včetně zachycení screenu externím prográmkem… Možná by základní koncept RPG s volností Morrowindu a možností mořeplavce s pěknou grafikou (asi jediný klad) stál za úvahu, ale tohle leda tak za protáhnutí pod kýlem!

Další názor - Petr Poláček
Přesně tohle se dalo očekávat – názory na tuto hru se budou lišit hráč od hráče jako den a noc. Jedni hru vynesou do nebes a druzí srazí do nejhoroucnějších pekel. Mezi nimi se pak najde skupinka, které se některé prvky líbit budou a některé ne. Naprosto stejná situace nastala před několika lety, kdy vyšlo námořnické RPG Sea Dogs, které si spoustu hráčů získalo skvělou grafikou i atmosférou, zajímavým herním prostředím a rozmanitostí konceptu. Vytýkáno jí pak bylo nezvyklé ovládání, podivná AI, ale hlavně zabugovanost. A druhý díl, který byl nedávno přejmenován ze Sea Dogs 2 na Pirates of Caribbean je prakticky stejný jako jeho předchůdce. Grafika v suchozemské části je vynikající a plná detailů, animace postav je také slušná. Jediné, co zamrzí, je lenost postavy, respektive její pomalá chůze. Ale dá se na to koneckonců zvyknout. Ovládání je, pravda, nezvyklé, ale ostříleným mořským vlkům brzy přejde do krve. Stačí si jen zvyknout na pohyb dopředu a dozadu skrze tlačítka na myši a zbytek se dá, až na výjimky, překonfigurovat. To je ostatně dobré udělat ještě před prvním soubojem. Co se týče soubojů, nenabízí tato hra nic převratného. Jedno tlačítko pro útok šavlí a druhé pro střelbu, k tomu blok a možnost odrazit útok. Myslím, že to naprosto stačí, ostatně opěvovaný Morrowind má souboje řešené naprosto stejně.

Suchozemská část je tím nejlepším co tato hra nabízí. Nakupovaní, obchodování, šmelina, pašeráctví, najímání a starost o posádku i o loď, vylepšování vlastností hlavní postavy i členů posádky, spousta questů a velká volnost - pro spoustu lidí splněné přání. A to ani nemluvím o skvělém hudebním doprovodu . Horší to už je s námořní částí. Spousta lidí si stěžuje, že je málo realistická. Dalším naopak vadí její složitost. Ať tak, či onak, mně osobně námořní část ve hře překáží. Grafické zpracování plavby na moři je mizerné (zejména postavy) a hlavně šíleně zdržuje. Snad jenom plavba nocí za bouře má něco do sebe, což je čistě věc názoru. Spoustě hráčů to zkrátka vyhovuje a je to třeba respektovat. Co je ovšem neomluvitelné jsou některé grafické bugy, občasné padání hry bez zjevné příčiny a konzolový interface celé hry, kterému vévodí mamutí textový font a velká tlačítka. To prostě na PC nepatří, nebo alespoň ne do této hry. Celkově vzato je Pirates of Caribbean kvalitní námořnické RPG s výbornou grafikou a atmosférou, možností plavby na moři a několika chybami. Není ovšem pro každého, alespoň ne pro vyznavače tradičních RPG her. Ti, kteří si však kdysi oblíbili Sea Dogs, musí tuto hru mít, poněvadž jim nabídne přesně to, co očekávají (+ do budoucna možnost tvroby modifikací).
Hodnocení: 75%

Pirates of the Caribbean
Minimum: CPU III 800Mhz, 128 MB RAM
Optimum: CPU 1000 Mhz, 256 MB RAM
Multiplayer: ne
Další informace: wallpapery / screenshoty / trailer
Výrobce/distributor: Akella / Bethesda sotfworks
Distributor v ČR: Playman
Oficiální stránka: homepage
Verdikt: Tohle už nejsou chyby v konceptu, tady si dal někdo práci, aby vás naštval.
Hodnocení: Ondřej Vodňanský: 40% / Petr Poláček: 75%
Autor:
Témata: bitka, dabing, Loď
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...