Pirates of the Caribbean: Legend of Jack Sparrow
Před třemi lety přišel do kin film Piráti z Karibiku a stal se okamžitě hitem. Za svůj úspěch vděčí především originálnímu prostředí, přeci jen, filmů s pirátskou tématikou opepřenou fantasy motivy tu příliš nebylo. Obzvláště, když se hlavní role pirátského kapitána Jacka Sparrowa zhostil neodolatelný (alespoň pro ženskou část publika) Johnny Depp. Film je od začátku do konce narvaný skvělými akčními scénami, je tedy s podivem, že se s jeho herní adaptací setkáváme až nyní. Původně jsem se domníval, že autory nikdo nikam nehonil a oni tedy měli dostatek času vytvořit hru podle svých představ. Bohužel, nestalo se tak a my zde máme jen další filmovou rychlokvašku spoléhající jen na své slavné jméno.
"Piráti z Karibiku jsou klasickou mlátičkou, jakých si majitelé konzolí užívají po desítkách, jenže na PC je těchto her zoufalý nedostatek."
Přitom prvních pár chvilek po spuštění vypadá vše poměrně nadějně. Piráti z Karibiku jsou klasickou mlátičkou, jakých si majitelé konzolí užívají po desítkách, jenže na PC je těchto her zoufalý nedostatek. Chopíte se kontroly nad Jackem Sparrowem a Willem Turnerem (v několika pozdějších misích ho nahradí krásná Elisabeth) a po krátkém úvodu do děje se již můžete vrhnout přímo do akce. Odevšad se na Vás vrhnou krvelační piráti po jejichž likvidaci se otevře cesta do další lokace, kde na Vás čeká další snůška nepřátel, a tak dále, a tak dále, dokud se neprobijete na konec levelu. Nejlepší na tom je, že pokud máte po ruce kamaráda, může se chopit ovládání druhé postavy a nemusím snad příliš vysvětlovat, že zábava se tím přinejmenším zdvojnásobí. Zní to dobře viďte? Od doby Fighting force jsme tu podobnou hru neměli (odpusťte mi pokud mě zklamala paměť, ale opravdu si na žádnou nedokážu vzpomenout) a to už bude nějakých 8 let. Ale jak jsem již ze začátku naznačil, není vše tak růžové jak bychom si přáli.PotC:TLoJS vychází snad na všech možných konzolích a s optimalizací pro PC se nikdo moc nepáral. První rána přichází ještě před prvním spuštěním – hra neobsahuje ani základní možnost konfigurace, chybí i tak elementární věc jako volba rozlišení, natož teprve nějaké nastavování detailů. Hra jednoduše použije takové rozlišení, jaké má Vaše plocha. Jde Vám hra pomalu a potřebujete rozlišení snížit? Musíte si snížit i rozlišení na ploše! To že se tím rozhodí i pečlivě srovnané ikonky je autorům zřejmě úplně jedno. Ve hře samotné již volba Options nechybí, v ní však můžete jen měnit hlasitost zvuků a hudby, případně ještě zapnout či vypnout titulky, a tím veškeré nastavování končí.
"Souboje jsou velice jednoduché a prakticky stačí jen se otáčet na místě a mačkat tlačítko pro rychlý útok."
Před startem nové hry na Vás čeká zásadní výběr – hrát sám, nebo s kamarádem v kooperativním režimu. Pokud se totiž rozhodnete hrát sami, připravte se na opravdová muka. Inteligence počítačového spoluhráče se pohybuje kolem bodu mrazu, nezřídka se stává, že jen tak stojí a sleduje, jak se sám vypořádáte s přesilou. Mezi postavami sice můžete podle libosti přepínat, nemá to však nejmenší smysl, jelikož pohyby a komba jsou pro obě postavy stejné.Za to ve dvou je situace o něco lepší. Hru jsem hrál s přítelkyní, která gamepad držela v ruce poprvé, přesto se ukázala mnohem prospěšnější než umělá inteligence. Musím přiznat, že jsme se u hry chvilku docela dobře bavili, bohužel jen krátkou dobu, než se dostavil stereotyp. Náplň hry totiž vskutku není moc pestrá – vlastně jde jen o likvidaci neustále nabíhajících protivníků, jenže právě samotný boj není příliš propracovaný. K dispozici máte pouze dva druhy úderů, s nimiž vytvoříte jen nějaká dvě tři komba a to je, jak jistě uznáte, na bojovou hru příliš málo. Je zde sice ještě možnost bloku a kopu, ty jsem však za celou hru téměř nevyužil. Házení zápalných lahví by se sice využít dalo, díky vyloženě debilnímu ovládání je však takřka nemožné někoho trefit. Souboje jsou naštěstí velice jednoduché a prakticky stačí jen se otáčet na místě a mačkat tlačítko pro rychlý útok. Výjimkou nejsou ani setkání s bossy, kteří se až na dvě tři světlé výjimky neliší od běžných nepřátel. Svojí nemohoucnost nahrazují neskutečnou výdrží a jejich likvidace se tak stává jen nudnou rutinou.
Jen občas přijde ke slovu nějaká menší mezihra, například střílení z kanónů nebo hašení hořících domů, těchto zpestření je ale bohužel příliš málo. Hra má celkem 13 kapitol, každá z nich se ještě dělí na jeden až tři menší levely. Dohrání jednoho takového levelu zabere přibližně 15 minut, k závěrečným titulkům se tedy můžete probít velice rychle. V každém levelu se nachází ukrytá část pergamenu, jejímž hledáním si můžete herní dobu prodloužit, otázkou zůstává, jestli se do toho někomu vůbec bude chtít. Já jsem hru dohrál pouze z povinnosti, a nedovedu si představit, že bych se k ní ještě někdy vrátil.
"V každém levelu se nachází ukrytá část pergamenu, jejímž hledáním si můžete herní dobu prodloužit, otázkou zůstává, jestli se do toho někomu vůbec bude chtít."
Vizuální zpracování již jen podtrhuje skutečnost, že si autoři ze 7-Studios se hrou příliš práce nedali. Grafika je na úrovni titulů pro Play Station 1, postavy jsou hranaté, textury neostré a takové zpracování výbuchů působí jako špatný vtip. Zmínit bych měl ještě zběsilou práci kamery, často se stává, že vůbec nevidíte svojí postavu. Zvuková stránka je na tom o mnoho lépe. Dabingu se zúčastnil i Johnny Depp osobně a jeho neustálé komentování okolních situací hru nesmírně oživuje. Ostatní hlasy patří neznámým hercům, jež se svých rolí zmocnili celkem obstojně. Pochválu si zaslouží i hudba, která ač značně repetetivní má tu správnou filmovou atmosféru.Když už jsem u té chvály, musím vzpomenout i na zajímavý příběh. Hrdinové na začátku hry stojí s oprátkou kolem krku na šibenici, a aby svojí popravu přinejmenším oddálili, vypráví Jack retrospektivně příběh který známe z filmu. Podíváme se tedy do známých lokalit, ale jelikož Jack příběh pro posluchače mírně upravuje, dostaneme se i do nových prostředí - například na ledovec osídlený kostrami mrtvých vikingů, nebo do podzemních dolů na stříbro.
Ani povedený příběh však celkový dojem nezachrání. Hra se stává po krátké době nudnou a nezachrání ji ani hra dvou hráčů na jednom PC. Grafika je zastaralá, ovládání nepovedené, hrací doba nepřesahuje 6 hodin… Ne, opravdu nevidím jediný důvod proč bych měl někomu tuto hru doporučit. To už radši oprašte stařičký Fighting Force, nebo (pokud netrpíte averzí k dětským hrám jako já) infantilní Lego Star Wars.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 243 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?
Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...