Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Placené modifikace na Steamu pomohou hráčům i autorům, tvrdí šéf Valve

  17:21aktualizováno  17:21
Pokud hráči chtějí kritizovat Valve jako zlou korporaci, musí si najít propracovanější teorie. To tvrdí zakladatel společnosti Gabe Newell, který se vyjádřil k funkci placených modifikací. Řada lidí je totiž vnímá negativně.

Ilustrační obrázek z projektu Skywind, který předělává svět Morrowindu do hry Skyrim. | foto: Skywind

Možnost prodávat modifikace vyvolala vlnu kritiky. Tvůrci mají na výběr, zda projekt zůstane i nadále zadarmo, bude dostupný za předem specifikovanou částku, nebo hráčům ponechá svobodu v rámci dárcovského modelu.

S kritikou je spojená řada dezinformací a spekulací. Hráči se například obávají, že v budoucnu budou všechny modifikace na Steamu placené. Kromě toho však někteří lidé poukazují na skutečné problémy, které se Newell v rámci diskuze na serveru Reddit pokusil zodpovědět.

Fotogalerie

Negativně je vnímaná například 75% marže z prodejů, autorovi tedy plyne pouze čtvrtina peněz. Newell však objasnil, že procenta stanovuje výrobce hry.

Někteří autoři modifikací také věří, že by toto odvětví mělo zůstat nekomerční komunitní záležitostí. Například uživatel TheAscend na Redditu napsal: „Z proběhnuvšího dramatu je zřejmé, že rozhodnutí bude pro modifikování jedovaté, a že na něj bude mít negativní dopad.“

Cílem společnosti však je, aby situace pomohla hráčům i autorům obsahu, tvrdí Newell. „Pokud něco nepomůže, zbavíme se toho. V současné době se ale přikláním spíše k tomu, že to bude výhra pro obě strany. Vždy se však řídíme daty.“

Ve Valve totiž Steam vnímají jako sadu nástrojů pro zákazníky i tvůrce obsahu. „Se Steam Workshop jsme již v situaci, kdy komunita oblíbeným autorům platí víc než by si vydělali ve vývojářské společnosti.“ A krok proto ve firmě vnímají pozitivně.

Gabe Newell

Gabe Newell

Hráče nicméně zajímá, jestli placené modifikace budou procházet schvalovacím procesem, který ověří jejich kvalitu a stabilitu. Podle Newella společnost pracuje na krátkodobých záplatách i komplexnějších řešeních. Do jejich zavedení však tato otázka bude představovat problém.

Placení za modifikace pak Newell hájí z pohledu vývojářů. „Zhruba polovina Valve vzešla z modifikační scény. John Cook a Robin Walker vytvořili Team Fortress jako Quake mod. Iceforg vytvořil DOTU jako Warcraft 3 mod. Dave Riller a Dario Casali byli autoři map pro Doom a Quake,“ říká Newell. A vzápětí dodává: „Pracovat v palačinkárně vám nepomůže ve vytváření lepších her.“

Na Redditu se objevily i názory, podle kterých Valve funkci zavedlo jen z hamižnosti. Newell na to reagoval slovy: „Pojďme na vteřinu předpokládat, že jsme stupidně nenasytní. Placené modifikace zatím vydělaly 10 tisíc dolarů. To je zhruba 1 procento ceny za nárůst mailů, které zaměstnanci Valve kvůli službě obdrží. Ano, naštvat internet stojí milion dolarů jen během několika dní.“

„To není stupidně hamižné, to je stupidně stupidní. Pro tvrzení, že Valve je zlé potřebujete propracovanější hypotézu,“ tvrdí Newell.

Autor:


Témata: Steam, Valve


Nejčtenější

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider
Media Player v PlayStation 4 Pro nově zvládne videa ve 4K

Aktualizace aplikace Media Player v PlayStation 4 Pro přidává podporu 4K. Pozor, neznamená to, že konzole nyní přehraje 4K Blu-raye, tuto funkci nelze přidat...  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Krabici s ME: Andromedou si v Británii na PC koupil jen zlomek hráčů

Sci-fi Mass Effect: Andromeda je v Británii nejprodávanější krabicovou hrou uplynulého týdne. PC verzi si však z obchodu odneslo jen minimum hráčů.   celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.