Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Placené modifikace na Steamu pomohou hráčům i autorům, tvrdí šéf Valve

  17:21aktualizováno  17:21
Pokud hráči chtějí kritizovat Valve jako zlou korporaci, musí si najít propracovanější teorie. To tvrdí zakladatel společnosti Gabe Newell, který se vyjádřil k funkci placených modifikací. Řada lidí je totiž vnímá negativně.

Ilustrační obrázek z projektu Skywind, který předělává svět Morrowindu do hry Skyrim. | foto: Skywind

Možnost prodávat modifikace vyvolala vlnu kritiky. Tvůrci mají na výběr, zda projekt zůstane i nadále zadarmo, bude dostupný za předem specifikovanou částku, nebo hráčům ponechá svobodu v rámci dárcovského modelu.

S kritikou je spojená řada dezinformací a spekulací. Hráči se například obávají, že v budoucnu budou všechny modifikace na Steamu placené. Kromě toho však někteří lidé poukazují na skutečné problémy, které se Newell v rámci diskuze na serveru Reddit pokusil zodpovědět.

Fotogalerie

Negativně je vnímaná například 75% marže z prodejů, autorovi tedy plyne pouze čtvrtina peněz. Newell však objasnil, že procenta stanovuje výrobce hry.

Někteří autoři modifikací také věří, že by toto odvětví mělo zůstat nekomerční komunitní záležitostí. Například uživatel TheAscend na Redditu napsal: „Z proběhnuvšího dramatu je zřejmé, že rozhodnutí bude pro modifikování jedovaté, a že na něj bude mít negativní dopad.“

Cílem společnosti však je, aby situace pomohla hráčům i autorům obsahu, tvrdí Newell. „Pokud něco nepomůže, zbavíme se toho. V současné době se ale přikláním spíše k tomu, že to bude výhra pro obě strany. Vždy se však řídíme daty.“

Ve Valve totiž Steam vnímají jako sadu nástrojů pro zákazníky i tvůrce obsahu. „Se Steam Workshop jsme již v situaci, kdy komunita oblíbeným autorům platí víc než by si vydělali ve vývojářské společnosti.“ A krok proto ve firmě vnímají pozitivně.

Gabe Newell

Gabe Newell

Hráče nicméně zajímá, jestli placené modifikace budou procházet schvalovacím procesem, který ověří jejich kvalitu a stabilitu. Podle Newella společnost pracuje na krátkodobých záplatách i komplexnějších řešeních. Do jejich zavedení však tato otázka bude představovat problém.

Placení za modifikace pak Newell hájí z pohledu vývojářů. „Zhruba polovina Valve vzešla z modifikační scény. John Cook a Robin Walker vytvořili Team Fortress jako Quake mod. Iceforg vytvořil DOTU jako Warcraft 3 mod. Dave Riller a Dario Casali byli autoři map pro Doom a Quake,“ říká Newell. A vzápětí dodává: „Pracovat v palačinkárně vám nepomůže ve vytváření lepších her.“

Na Redditu se objevily i názory, podle kterých Valve funkci zavedlo jen z hamižnosti. Newell na to reagoval slovy: „Pojďme na vteřinu předpokládat, že jsme stupidně nenasytní. Placené modifikace zatím vydělaly 10 tisíc dolarů. To je zhruba 1 procento ceny za nárůst mailů, které zaměstnanci Valve kvůli službě obdrží. Ano, naštvat internet stojí milion dolarů jen během několika dní.“

„To není stupidně hamižné, to je stupidně stupidní. Pro tvrzení, že Valve je zlé potřebujete propracovanější hypotézu,“ tvrdí Newell.

Autor:


Témata: Steam, Valve


Nejčtenější

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Ilustrační obrázek
Sraz fanoušků Pokémonů skončil trapasem, lidé vypískali pořadatele

Kvůli výpadku serveru se z největšího srazu fanoušků Pokémonů stala jen veliká ostuda, za kterou se pořadatelé budou muset ještě dlouho omlouvat.  celý článek

Dying Light
Zombie akci Dying Light stále hraje půl milionu lidí, bude nový obsah

Díky početné a aktivní komunitě se parádní zombie akce Dying Light dočká dalšího roku bezplatných aktualizací.   celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
VIDEO: Jsi to ty, Indy? Třináct minut hraní Uncharted: The Lost Legacy

Podívejte se, jak se hraje samostatně spustitelný přídavek Uncharted: The Lost Legacy k dobrodružné akci Uncharted 4. Lákadlem jsou nevšední spojení dvou...  celý článek

Další z rubriky

Ataribox
Atari se vrací a takto nová konzole Ataribox vypadá

V červnu Atari oznámilo, že se vrací do hardwarového byznysu. Nyní se můžete podívat na design nové konzole Ataribox.   celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
VIDEO: Jsi to ty, Indy? Třináct minut hraní Uncharted: The Lost Legacy

Podívejte se, jak se hraje samostatně spustitelný přídavek Uncharted: The Lost Legacy k dobrodružné akci Uncharted 4. Lákadlem jsou nevšední spojení dvou...  celý článek

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

BENTER Invest s.r.o.
Sales account manager - HPP

BENTER Invest s.r.o.
Praha
nabízený plat: 15 000 - 80 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.