Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zkreslit internetové hodnocení hry není obtížné. Recenze si lze koupit

aktualizováno 
Pozitivní uživatelské hodnocení si lze na internetu koupit zhruba za 125 korun. Na serveru Fiverr totiž vyjde na pět dolarů a většina nabízejících nepopírá, že za tuto částku počítají s palcem nahoru a pozitivně vyznívajícím textem.

Ilustrační fotografie | foto: Ubisoft

Uživatelské recenze lze kupovat pro distribuci Steam, která má mezi digitálním obchody většinový podíl. U každého titulu pak zobrazuje, kolik lidí by jeho nákup doporučilo. A to se pro řadu uživatelů stává jedním z rozhodujících faktorů.

U populárních velkorozpočtových her by ovlivnění výsledku bylo nákladné. Například loňské Call of Duty: Black Ops 3 hodnotilo 31 tisíc lidí a titul by doporučilo pouze 58 %.

V případě menších nezávislých projektů však tímto způsobem lze výsledné skóre poměrně jednoduše naklonit na svou stranu. Počet hodnocení se totiž mnohdy pohybuje ve stovkách.

Na situaci upozornil server PCgamesN, který na Fiverru anonymně napsal třinácti lidem nabízejícím recenzní služby. Těch se tázal, jestli hodnocení bude pozitivní a pouze jeden z nich odpověděl, že to nemůže zaručit. Většina odpovědí však zněla v duchu: „Nemluví se o tom, ale bude to tak.“

Jedinou výjimkou byl hráč, který napsal: „Zaručit mohu pouze to, že moje recenze bude upřímná. Pokud chcete podvodná hodnocení, na Fiverru objevíte spoustu (jiných) lidí, kteří takové služby poskytují. Ale já bych doporučil, abyste si dávali veliký pozor. Podobné manipulace mohou vaší hře na chvíli pomoci, ale v dlouhodobém horizontu jí mohou ještě více uškodit.“

Autor:


Témata: Call of Duty, Steam


Nejčtenější

Overwatch
Hrou roku podle Game Awards 2016 se stala střílečka Overwatch

Hrou roku se podle ankety The Game Awards stala střílečka Overwatch, nejlepším herním studiem pak studio Blizzard. Během show bylo také odhaleno několik nových...  celý článek

Hitman (2016)
RECENZE: Moc lidí mu nevěřilo, ale epizodický Hitman je trefou do černého

Letošnímu Hitmanovi mnoho lidí nevěřilo, obavy se však tentokrát ukázaly být liché. Autoři dokázali epizodického modelu využít přímo bravurně a z Hitmana je...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.