Planescape: Torment

  • 4869
Planescape: Torment
Planescape: Torment
Temnější než všechno známé...

Dovolte mi, abych vám představil další potencionální RPG pecku od Interplay nebo spíše od jejich RPG divize Black Isle, kterým vděčíme za takové bomby jako Fallout 1+2 nebo Baldrur´s Gate. Nový počin této činorodé firmy opět plně využívá licence AD&D, ale tentokráte se nebudeme pohybovat v nádherném a relativně bezpečném světe Forgotten Realms, ale navštívíme ten nejtemnější svět ze všech, Planescape.

V tomto divoké světě plném chaosu a utrpení, vše co zde potkáte je bizardní a určitě to má něco společného se smrtí. Smrt je tady na každém kroku, vše co vidíte vypadá ponuře, nebo spíše by bylo vhodné označení morbidně. Pořád budete potkávat zohavená těla, těch kteří neměli to štěstí, nebo možná tu smůlu jako vy, a nemohli se reinkarnovat nebo možná byli skutečně smrtelníci. Když už jsem začal mluvit o těch mrtvých tělech, Planescape: Torment tak ve světě Planescapu mají všichni úžasnou fantazii, v tom co se týče, jak zabít svého nepřítele. Uvidíte mrtvá těla v podobě podřezaných, pobodaných, rozčtvrcených, rozpůlených, spálených, rozžužlaných těl a, mezi námi, vyhřezlých vnitřností potkáte asi taky hodně. Co se týče perverznosti, tak Torment se vůbec neztratí mezi tituly jako Kingpin, Sanitarium nebo Harvestr, proto asi budu ocejchován nenáviděnou nálepkou 18+, ale v tomhle případě je to určitě jen dobře. Dokonce perverzita jde, tak daleko, že potkáte mrtvolu a začnete s ní vést monolog na téma, jak byste nechtěli nikdy zemřít, nebo jaké je dnes hezké počasí a prý když bude vaše víra ve smrt obrovská, tak se dokáží vaše myšlenky zhmotnit.

Postava, kterou budete ovládat, taky zrovna neoplývá nějakým optimismem. Když se na ni podíváte, tak víc než cokoli jiného připomíná Frankensteinovo monstrum křížené s Egyptským bohem Ra, mimochodem jeho jméno patří taky do škatulky veselých jmen. Však posuďte sami, The Nameless One. Při procházkách tímto temným a depresivním světem budete potkávat převážně nemrtvou havěť jako jsou ghulové, kostlivci nebo zombie a spousty dalších. Planescape: Torment Planescape je zvláštní také proto, že si zde nevolíte žádné povolání, přesvědčení nebo rasu. Na začátku hry si akorát můžete pohrát se svými atributy a to je vše. Povolání vaši postavy se určí až podle chování v herním světě. Takže, když na své nepřátele budete používat čistě kouzla a fyzickému boji se budete vyhýbat jako čert kříži, tak z vás nejspíše bude kouzelník, zato když budete nepřátelské hordy mlátit hlava nehlava, tak se z vás stane udatný válečník.

Příběh našeho pana The Nameless One začíná ve městě Sigil, což je centrum celého Planescapu. Teď taková malá odbočka pro neznalé světa Planescape. Je to prstencovitý svět, ve kterém se prolíná materiálno s duchovnem. Je plný magie, hlavně té temné, strachu a smrti. Je tvořen třemi vrstvami, vnější části - duchovní, vnitřní části - materiální a jejich průnikem, což je právě město Sigil. Jelikož toto město je průnikem obou částí nebo chcete-li prstenců, stýkají se zde materiální a astrální sféry, je naprosto v čase neměnné a je taktéž věčné (zajímal by mě Einsteinův názor na tyto výroky).

Planescape je rozhodně nejdrsnějším světem AD&D, je drsnější než upíry zamořený Ravenloft. Planescape: Torment Vraťme se ale k příběhu. Probudíte se v márnici města Sigil. Jak už to tak bývá vůbec nic si nepamatujete, jediné co víte nebo to spíš jen tušíte je, že to někdo pěkně šeredně odskáče. Vylezete ven a začnete se shánět po nějakých informacích o tom, kdo vlastně jste a proč tu jste. Také potkáte první nepřátele, kterým pomůžete z tohoto tíživého světa. Tím že jste je zabili, tak jste jim vlastně pomohli. Pak půjdete dál a vyrojí se na vás moc nepřátel, tak moc, že z toho zemřete. Už naštvaně hledáte klávesu LOAD, ale co se nestane, obrazovka ztmavne a vzbudíte se v sigilské márnici. V průběhu hraní potkáte, kromě nepřátel také tvory přátelské, které si můžete přibrat k sobě do party, bude nás víc, nebudeme se vlka bát nic. Na Tormentu pracuje legendární Guido Henke, tvůrce skvělé severské trilogie Realms of Arkania, toto jméno by mělo být dostatečnou zárukou kvality hry. Dokonce se na hře podíleli i lidé, kteří stvořili originálního Planescape, takže vše bude nejspíše naprosto věrné a přesné. Torment poběží na Baldur´s Gate enginu a dočkáme se ho někdy na přelomu srpna a září. Takže už jen chvíli vydržet a budeme tu mít další skvělé krmivo, pro naše milované mašinky.


Témata: Fallout