Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sony: PlayStation 4 Pro nepředstavuje revoluci a je to dobře

  13:20aktualizováno  13:20
Přechod z PlayStation 4 na letošní výkonnější model by pro vývojáře neměl představovat zásadní problém. Návrh modelu Pro je prý natolik podobný, že by podpora nové konzole měla probíhat pouze s minimálním úsilím.

Ilustrační fotografie dostupných konzolí a periferií pro PlayStation | foto: Ondřej Zach

„PlayStation 4 Pro není startem nové generace. A je to velmi dobře,“ řekl pro server Gamasutra návrhář konzole Mark Cerny. Cílem je oživit stávající generaci konzolí, nikoliv eliminovat generační cykly.

„Ty jsou dobré. Věříme v ně a věříme, že budou pokračovat. Toto je zkrátka mezigenerační model,“ říká Cerny.

Konzole tedy vznikla kvůli podpoře vyšších rozlišení, ale i vyššímu počtu snímků za sekundu. „A kvůli streamování v rozlišení 4K pro ty, kteří PlayStation 4 využívají k přehrávání videí. To je pro nás ostatně významnou složkou. Streamování videí je druhým nejčastějším použitím konzole.“

Při návrhu PlayStation 4 Pro se Sony zaměřila na to, aby podpora verzí právě pro tuto konzoli představovala jen zlomek práce potřebné pro vytvoření nové hry.

PlayStation 4 Pro
PlayStation 4 Pro

PlayStation 4 Pro

PlayStation 4 Pro proto využívá identickou architekturu jako starší verze. Disponuje však větším výkonem procesoru i grafické jednotky a dodatečnou pamětí.

„U hardwaru vydaného v polovině generace jsme chtěli nabídnout naprostou kompatibilitu se standardním modelem. Jinými slovy jsme věděli, že nemůžeme žádat autory více než 700 existujících titulů, aby se vrátili ke kódu vydaných her a trávili čas podporou PlayStationu 4 Pro. Ty hry prostě musí fungovat rovnou,“ tvrdí Cerny.

Nová konzole proto přidává ještě jeden grafický procesor s identickými parametry, jaké je možné objevit v klasickém modelu PlayStation 4. Pro podporu dřívějších her tak stačí vypnout jeden z procesorů.

Díky technologickému pokroku navíc identické procesory mohou běžet o 14 % rychleji. Společně se zdvojením jednotky tak Sony docílilo nárůstu na 228 % výkonu původního PlayStationu 4.

Autor:


Témata: Playstation 4


Nejčtenější

Lego Worlds
Vysněnou virtuální hračku kazí bugy a špatné ovládání. Recenze Lego Worlds

Lego Worlds, vysněná virtuální hračka pro všechny milovníky slavných kostiček, se po dvou letech „válení“ v nedokončené verzi na Steamu konečně dostává na naše...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

GoG Galaxy
Vyšla dosud největší aktualizace GoG Galaxy, konec bety je na spadnutí

Nepovinný klient GoG Galaxy digitální distribuce GoG se naučil spoustu nových funkcí a brzy opustí betu. Finální verze bude dostupná během dubna, zájemci však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.