Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sony: PlayStation 4 Pro nepředstavuje revoluci a je to dobře

  13:20aktualizováno  13:20
Přechod z PlayStation 4 na letošní výkonnější model by pro vývojáře neměl představovat zásadní problém. Návrh modelu Pro je prý natolik podobný, že by podpora nové konzole měla probíhat pouze s minimálním úsilím.

Ilustrační fotografie dostupných konzolí a periferií pro PlayStation | foto: Ondřej Zach

„PlayStation 4 Pro není startem nové generace. A je to velmi dobře,“ řekl pro server Gamasutra návrhář konzole Mark Cerny. Cílem je oživit stávající generaci konzolí, nikoliv eliminovat generační cykly.

„Ty jsou dobré. Věříme v ně a věříme, že budou pokračovat. Toto je zkrátka mezigenerační model,“ říká Cerny.

Konzole tedy vznikla kvůli podpoře vyšších rozlišení, ale i vyššímu počtu snímků za sekundu. „A kvůli streamování v rozlišení 4K pro ty, kteří PlayStation 4 využívají k přehrávání videí. To je pro nás ostatně významnou složkou. Streamování videí je druhým nejčastějším použitím konzole.“

Při návrhu PlayStation 4 Pro se Sony zaměřila na to, aby podpora verzí právě pro tuto konzoli představovala jen zlomek práce potřebné pro vytvoření nové hry.

PlayStation 4 Pro
PlayStation 4 Pro

PlayStation 4 Pro

PlayStation 4 Pro proto využívá identickou architekturu jako starší verze. Disponuje však větším výkonem procesoru i grafické jednotky a dodatečnou pamětí.

„U hardwaru vydaného v polovině generace jsme chtěli nabídnout naprostou kompatibilitu se standardním modelem. Jinými slovy jsme věděli, že nemůžeme žádat autory více než 700 existujících titulů, aby se vrátili ke kódu vydaných her a trávili čas podporou PlayStationu 4 Pro. Ty hry prostě musí fungovat rovnou,“ tvrdí Cerny.

Nová konzole proto přidává ještě jeden grafický procesor s identickými parametry, jaké je možné objevit v klasickém modelu PlayStation 4. Pro podporu dřívějších her tak stačí vypnout jeden z procesorů.

Díky technologickému pokroku navíc identické procesory mohou běžet o 14 % rychleji. Společně se zdvojením jednotky tak Sony docílilo nárůstu na 228 % výkonu původního PlayStationu 4.

Autor:


Témata: Playstation 4


Nejčtenější

SOMA
Hlavní inspirací hrůzostrašné hry Amnesia byla série Resident Evil

Resident Evilu 6 fanoušci vyčítali přílišnou akčnost, právě starší díly série však byly hlavní inspirací pro tituly od Frictional Games. Tedy děsivé hry jako...  celý článek

We Happy Few
Nejočekávanější nezávislé hry roku 2017

I letos nás jistě čeká nejeden zajímavý projekt, za nímž bude stát méně známé studio. Navíc hned osm titulů, které jsme čekali loni, se nám přehouplo do...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard ve virtuální realitě PlayStation VR
RECENZE: Poznáte, co je strach. Resident Evil 7 se vrací ke kořenům hororu

Série, která etablovala žánr hororu, ho postupem času sama zavrhla. Sedmý díl je však vzkříšením všudypřítomného strachu i hádanek, zkrátka všeho, co dělalo...  celý článek

Rychlý venkovský hrnec pro celou rodinu
Rychlý venkovský hrnec pro celou rodinu

Nakrmte rodinu s minimální námahou.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.