Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sony: PlayStation 4 Pro nepředstavuje revoluci a je to dobře

  13:20aktualizováno  13:20
Přechod z PlayStation 4 na letošní výkonnější model by pro vývojáře neměl představovat zásadní problém. Návrh modelu Pro je prý natolik podobný, že by podpora nové konzole měla probíhat pouze s minimálním úsilím.

Ilustrační fotografie dostupných konzolí a periferií pro PlayStation | foto: Ondřej Zach

„PlayStation 4 Pro není startem nové generace. A je to velmi dobře,“ řekl pro server Gamasutra návrhář konzole Mark Cerny. Cílem je oživit stávající generaci konzolí, nikoliv eliminovat generační cykly.

„Ty jsou dobré. Věříme v ně a věříme, že budou pokračovat. Toto je zkrátka mezigenerační model,“ říká Cerny.

Konzole tedy vznikla kvůli podpoře vyšších rozlišení, ale i vyššímu počtu snímků za sekundu. „A kvůli streamování v rozlišení 4K pro ty, kteří PlayStation 4 využívají k přehrávání videí. To je pro nás ostatně významnou složkou. Streamování videí je druhým nejčastějším použitím konzole.“

Při návrhu PlayStation 4 Pro se Sony zaměřila na to, aby podpora verzí právě pro tuto konzoli představovala jen zlomek práce potřebné pro vytvoření nové hry.

PlayStation 4 Pro
PlayStation 4 Pro

PlayStation 4 Pro

PlayStation 4 Pro proto využívá identickou architekturu jako starší verze. Disponuje však větším výkonem procesoru i grafické jednotky a dodatečnou pamětí.

„U hardwaru vydaného v polovině generace jsme chtěli nabídnout naprostou kompatibilitu se standardním modelem. Jinými slovy jsme věděli, že nemůžeme žádat autory více než 700 existujících titulů, aby se vrátili ke kódu vydaných her a trávili čas podporou PlayStationu 4 Pro. Ty hry prostě musí fungovat rovnou,“ tvrdí Cerny.

Nová konzole proto přidává ještě jeden grafický procesor s identickými parametry, jaké je možné objevit v klasickém modelu PlayStation 4. Pro podporu dřívějších her tak stačí vypnout jeden z procesorů.

Díky technologickému pokroku navíc identické procesory mohou běžet o 14 % rychleji. Společně se zdvojením jednotky tak Sony docílilo nárůstu na 228 % výkonu původního PlayStationu 4.

Autor:


Témata: Playstation 4


Nejčtenější

Marvel’s Guardians of the Galaxy - The Telltale Series
RECENZE: Adaptace Strážců Galaxie je až příliš velkou sázkou na jistotu

První epizoda nového interaktivního seriálu od Telltale je za námi a naše dojmy jsou rozpačité. Byť je obsah bezesporu kvalitní, už se pomalu začíná zajídat.  celý článek

Call of Duty: WW2
Je to oficiální. Letošní Call of Duty se vrátí do 2. světové války

Předchozí úniky informací se potvrdily. Válečná střelnice Call of Duty se s letošním dílem vrátí ke kořenům, tedy do období druhé světové války.   celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Syberia 3
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.