Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sony: Nečekali jsme, že si PlayStation 4 koupí tolik lidí

  14:45aktualizováno  14:45
Prodeje nové konzole prý překonaly interní předpovědi společnosti Sony a v tomto trendu i nadále pokračují. Její prezident Shuhei Yoshida prohlásil, že ve firmě očekávali o dva miliony méně prodaných kusů. Za jaké časové období však neuvádí.

PlayStation4 - Darth Vader | foto: SONY

V souvislosti s tím společnost musela změnit přístup k podpoře interně vyvíjených her. Například závodní hra DriveClub se v úvodu potýkala s katastrofálními problémy. Její síťový kód totiž nebyl navržený na podporu tak velké hráčské základny.

Yoshida přesto říká, že si hra dokázala udržet zájem hráčů. „Potřebovali čas, aby přepsali architekturu serverového kódu. Neočekávali jsme, že si PlayStation 4 koupí tolik lidí a budou zároveň platit za službu PlayStation Plus,“ cituje Yoshidu britský server Eurogamer.

„Hra měla původně vyjít hned s vydáním konzole. Lidí, kteří by si titul stáhli zdarma prostřednictvím PlayStation Plus, by tak bylo mnohem méně než dva roky po uvedení zařízení do prodeje. Došlo nám, jak náročné je podporovat potenciální miliony hráčů, kteří si titul stáhnout a zahrají. Tým proto musel přepracovat síťový kód,“ vysvětluje Yoshida situaci způsobenou velikým zájmem o konzoli.

Hra totiž měla být téměř ihned bezplatně dostupná v rámci služby PlayStation Plus. Po vydání se však potýkala s fatálními problémy a její uvolnění zdarma tak Sony raději odložilo na neurčito.

Co se týče přístroje samotného, cílem prý bylo prodat pět milionů kusů. „Myslím, že jsme přesáhli sedm milionů a stále to pokračovalo. Před vydáním jsme měli skromnější očekávání,“ tvrdí Yoshida.

Ředitel také uznává, že je společnost v paradoxní situaci, kdy její produkce exkluzivních titulů působí neuspokojivě. Stávající prodeje konzole totiž zajistily dostatečný zájem externích studií, a tvorba Sony je tak jen zanedbatelným zlomkem celého katalogu.

PlayStation 4 - 20th Anniversary edition
PlayStation slaví 20 let
PlayStation slaví 20 let
PlayStation slaví 20 let

PlayStation 4 oslavil dvacet let. Na obrázcích je vidět speciální edice inspirovaná první konzolí.

„Je to svým způsobem ironické. Když si platforma vede opravdu dobře, divize zaměřená na studia vrávorá. Pravděpodobně mezitím existuje nějaký vztah. Když se platformě daří, externí studia ji podporují více a ze softwarového hlediska existuje větší konkurence. Když se platformě zas tolik nedaří, naše hry jsou důležitější a získáme v rámci zařízení větší část trhu.“

Autor:


Témata: Playstation 4


Nejčtenější

Resident Evil 7: Biohazard
Klíčem k úspěchu nového Resident Evilu byla 90. léta

Inspirací pro sedmý díl Resident Evilu bylo pojetí her v minulosti. Titul se přitom původně přikláněl k akčnějšímu stylu šestého dílu.  celý článek

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Další z rubriky

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Obličej v MLB The Show 17
Baseballisté kvůli chybě ve hře vypadali jako zrůdy

Technická chyba ve sportovní hře MLB The Show 17 proměňovala postavy na příšery připomínající hororové hry. Potíže způsoboval editor postav, kde táhlo pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.