Battlefield 3 vs. Modern Warfare 3

Battlefield 3 vs. Modern Warfare 3

Podívejte se na nejprodávanější hry v ČR. Modern Warfare 3 je čtvrté

  • 68
Ačkoliv bývá série Modern Warfare označována za nejoblíbenější herní značku, v Čechách ji loni předčily tituly Battlefield, FIFA i Skyrim. Vyplývá to z žebříčku deseti nejprodávanějších her v Čechách a na Slovensku za rok 2011. Žebříček však zahrnuje pouze hry vydané v loňském roce.

Deset nejprodávanějších her v ČR a SR

  • 1. Battlefield 3 (PC, PlayStation 3, Xbox 360)
  • 2. FIFA 2012 (PC, PlayStation 3, PlayStation 2, PSP, Xbox 360, Wii, 3DS)
  • 3. The Elder Scrolls V: Skyrim (PC, PlayStation 3, Xbox 360)
  • 4. Call of Duty: Modern Warfare 3 (PC, PlayStation 3, Xbox 360, Wii, DS)
  • 5. Zaklínač 2: Vrahové králů (PC)
  • 6. Crysis 2 (PC, PlayStation 3, Xbox 360)
  • 7. The Sims 3: Domácí mazlíčci/Pets (PC, PlayStation 3, Xbox 360, 3DS)
  • 8. Assassin’s Creed: Odhalení/Revelations (PC, PlayStation 3, Xbox 360)
  • 9. Star Wars: The Old Republic (PC)
  • 10. Assassin's Creed: Bratrstvo (PC)

Statistiky dodala Asociace herního průmyslu České a Slovenské republiky. Ve své tiskové zprávě uvádí, že trh s videohrami v České a Slovenské republice se v roce 2011 udržel na úrovni rekordního obratu z roku 2010.

Tržby herního průmyslu prý meziročně vzrostly o 0,6 procenta a dosáhly výše 2,2 miliardy korun. Místní růst herního průmyslu se však oproti rokům 2009 a 2010 zpomalil.

"V porovnání s ostatními segmenty zábavního průmyslu si ale hry upevnily pozici, když hudební i filmové odvětví zaznamenalo výrazný pokles tržeb," uvádí asociace.

Výsledné číslo z prodejů zahrnuje obchod s hrami pro osobní počítače, konzole PlayStation 2 i PlayStation 3, Xbox 360 a Wii. Sestává též z prodeje her pro přenosná zařízení Nintendo 3DS a DSi i PlayStation Portable. Celkovou sumu ovlivnily také prodeje herních zařízení s výjimkou PC.

"Za nižším růstem herního průmyslu vidíme především faktory rostoucí digitální distribuce, která se do výše uvedených čísel nezapočítává, stejně jako snížení prodejních cen herních konzolí i her samotných, ke kterému v uplynulém roce došlo," říká k novým údajům prezident AHP Michal Valkoun.

Češi i Slováci mají v největší oblibě tituly akční, sportovní a hry na hrdiny.