Poslední týden v oblasti MMORPG nepřinesl žádná zásadní odhalení, nové hry a naštěstí ani žádný bankrot. Poklidné plynutí času je zcela proti záměrům redakce nabídnout čtenářům co nejakčnější zábavu, ale ve světě, kdy je o dobré zprávy nouze, máme přeci jen co nabídnout. Dneska se vůbec nebudeme rozčilovat.
Autoři Horizons se zbláznili
Je to smutné, takhle okatě porušovat slib o nerozčilování, ale v některých případech nelze jinak. Možná si pamatujete první dojmy z hraní Horizons nebo recenzi na tuto hru publikované na Bonuswebu. I přesto, že se jednalo o hru sotva vypuštěnou na trh, její hodnocení bylo velice kladné, protože nabízela výborné uživatelské rozhraní, docela hezkou grafiku a velký důraz na nebojové činnosti, které jsou ve většině ostatních her velice opomíjené. Vysoké hodnocení vycházelo také z předpokladu, že se hra bude zlepšovat. Po půl roce od spuštění hry ale vyprchalo nadšení řady hráčů. Důvodem je dlouhé čekání na vyřešení zásadních problémů při boji ve skupině či problémy s pozemky a stavbou budov, které jsou zvýrazňovány kroky, nad kterými zůstává rozum stát.
Zvýšení počtu monster o několik dalších golemů bylo prvním krokem stranou, když do hry po golemech stvořených z různých kovů vstoupili do hry golemové alkoholičtí – Tequila Golem, Beer Golem, Vodka Golem... zatímco někomu to může přijít jako dobrý vtip, velkému množství hráčů to prostě připadá jako totální ptákovina. Nedávno ale Artifact Entertainment vyrukoval s ještě větším kalibrem plýtvání talentem svých zaměstnanců a trpělivostí hráčů – obyvatelé online světa Istarie se totiž dočkají kompletního předělání všech ikonek ve hře. Nikoliv doplnění nových obrázků pro nové dovednosti či předměty, ale kompletní obměny. Katalog nových ikon si můžete prohlédnout na stránkách hry, ale nejspíš i bez pohledu na novou práci grafiků dokážete přijít na to, že vytvoření nových potvor nebo třeba podzemních kobek plných nepřátel by hráče potěšilo mnohem více.
WoW rozšiřuje betatest
Tak tato zpráva je pozitivní, ale skutečně velmi krátká. Bizzard, který maximálně dbá na testování svých her, se rozhodl rozšířit betatest online hry World of Warcraft. Celý nový server se otevře hráčům, kteří chtějí otestovat, nebo spíš na vlastní kůži zadarmo vyzkoušet hru hned poté, co bude implementován nový patch, který do hry přinese nové funkce. Přesný datum update nebyl zveřejněl, ale určitě to bude do konce měsíce. Ostatně na příchod nového update se už připravoval i systém pro aktualizaci hry.
Další oznámení týkající se hry World of Warcraft se týkají právě novinek, které patch přinese. První novinkou je interní poštovní systém, který umožní hráčům posílat si zprávy i ve chvíli, kdy adresát není zrovna online, a posílat půjde dokonce i balíčky, což usnadní výměnu předmětů třeba mezi postavami na jednom herním účtu. Druhou novinkou je zavedení systému frakcí, které umožní smysluplný boj hráčů mezi sebou i útoky hráčů na postavy ovládané počítačem, včetně postav prodavačů nebo osob zadávajících úkoly. Jedinou podmínkou pro povolení útoku na NPC je její příslušnost k oponující frakci. Absence vztahů mezi hráčem a okolním prostředím ubírá hře výrazně na atmosféře, takže tento krok lze hodnotit jedině pozitivně.
Ryzom nabízí návody k hraní přímo od vývojářů
Pro bezbolestný vstup do jakéhokoliv online světa potřebuje člověk buď ochotného a zkušeného průvodce nebo ještě o řád kvalitnější textové informace. Nedostatek znalostí o hře se snad nestane problémem pro chystanou hru Saga of Ryzom. Hráčům, kteří nemají dost trpělivosti na zkoušení všech možností na vlastní pěst, má pomoci nová sekce na diskusním fóru ke hře, do které mohou přispívat pouze vývojáři se svými radami pro hráče. V tuto chvíli už je k dispozici návod pro práci s kamerou a informace o získávání zkušenosti na planetě Atys. Hráči tak mají dost času vstřebat vše potřebné, protože, jak už jsme informovali, vydání hry bylo odloženo na podzim, a hra díky tomu nabídne od začátku výrazně více obsahu.
Příběh v poušti končí aby znovu povstal
Tale in the Desert je specifická online hra, která nabízí pobyt ve starověkém Egyptě, přičemž je kladen velký důraz na historické reálie. Už to samo o sobě je pro fanoušky starověké slávy země na Nilu dostatečným lákadlem. Druhým je příběh, který nabízí nejen průběžné zápletky, ale silnou dějovou linii, která právě vrcholí.
Devatenáctého června bude zahájeno finále hry, ve kterém hráči budou čelit sedmi velkým výzvám v sedmi různých disciplínách. Po jejich dokončení bude objasněn celý průběh hry až do tohoto vyvrcholení. A i když tvůrci hry chystají druhý díl, původní příběh v poušti nekončí, ale bude zahájen nový příběh na stejném herním engine. I když je možné se do hry připojit kdykoliv, začátek nového věku se jeví logicky jako ideální období pro objevení této MMORPG.
Oslava sedmých narozenin Ultimy Online vypadá slibně
Společnost Electronic Arts oznámila datum, kdy propukne oslava sedmiletého výročí existence online hry Ultima Online, která má i u nás velké množství příznivců, i když z větší části jde o příznivce vyznávající díky dostupnosti emulátorů pouze neplacenou verzi hranou z pirátských kopií.
Protože oslava má podobu vydání speciální edice Ultimy, mají tito hráči alespoň dobrý důvod legalizovat svou vypálenou placku a ještě vyzkoušet, jak Ultima vypadá na oficiálních serverech. Ultima Online: 7th Anniversary Edition totiž přináší kompletní UO včetně všech datadisků a jednu postavu na herním účtu navíc, sedm poukázek na hru zdarma pro kamarády, výběr jednoho ze sedmi silných magických předmětů, exklusivního průvodce hrou spolu s rozhovory s tvůrci a dalšími informacemi a jako bonus ještě plnou verzi singlové Ultimy IX: Ascension. A to vše za 20 dolarů. I když připočtete poštovné, je to pořád hodně slušná cena a navíc je dost možné, že se toto balení objeví i u nás. To by byla nabídka, kterou skutečně nelze odmítnout. Ať už se ale rozhodnete jakkoliv, uvidíme se zase u příštích Online světů. Hezký den!