Pokemon Go Gameplay | foto: iDNES.cz

Přepíše Pokémon Go dějiny mobilního trhu? Jeho éra ani zdaleka nekončí

  • 14
Tvůrci aplikace Pokémon Go plánovanou životnost přirovnávají k on-line hře World of Warcraft. Ta si totiž i dvanáct let po vydání drží uživatelskou základnu čítající miliony.

Poslední oficiální číslo z roku 2015 je 5,5 milionu, po vydání datadisku Legion však počet hráčů mohl opět narůst o další miliony.

A hra Pokémon Go by se podle vývojářů mohla těšit z obdobné životnosti. Cílem autorů totiž je projektu věnovat podobnou péči právě jako on-line hrám na hrdiny, ke kterým se lidé vracejí třeba i roky.

„Myslím si, že naše životnost může být v porovnání s (jinými) free to play mobilními hrami vcelku odlišná. Může se blížit spíše World of Warcraftu, kvůli tomu, jaký typ titulu jsme,“ řekl marketingový ředitel Mike Quigley pro britský server Eurogamer.

„Nejde o to shrnout ze stolu spoustu peněz a jít. Zpeněžení (hry) nikdy nebylo ohniskem našeho zájmu. Důležité je uspět v rámci značky a uspět u fanoušků.“ Projekt proto mají rozšiřovat pravidelné aktualizace. Nejnověji například denní bonusy, třeba za chycení prvního pokémona v daném dnu.

Tvůrci připouštějí, že lze v médiích narazit na články zvěstující smrt hry. „Reagujeme na to ve stylu: ‘Lidi, je to jen šum.’ Víme, co děláme. Víme, co chceme vytvořit. A nasloucháme přitom komunitě,” tvrdí Quigley.

Pokémon Go – denní úkoly
Pokémon Go – denní úkoly

Denní úkoly v Pokémon Go

Tým pracuje v krátkých cyklech, kdy se vždy dva týdny věnuje hráčské části titulu a dva týdny vylepšuje serverovou architekturu. „Každé dva týdny zveřejňujeme nový obsah nebo záplaty chyb. A plánujeme vydávání významných rozšíření.“

Quigley si uvědomuje, jak zpravidla vypadají křivky popularity. „Víc než cokoliv jiného jsme ale on-line hra se stálým světem,“ vysvětluje svůj pohled na věc.

Hra si ostatně v mobilním světě připsala celou řadu rekordů. Počet instalací aplikace se vyšplhal na 500 milionů a titul během devadesáti dnů pokořil příjmovou hranici 600 milionů dolarů, tedy zhruba 14,4 miliardy korun. Kapesní příšerky se díky tomu staly vůbec nejúspěšnější mobilní hrou všech dob.

Tvůrci se také postupně snaží reagovat na žádosti fanoušků. Po zablokování nezávislého webu sloužícího pro hledání pokémonů v okolí pracují na obnovení funkce, která poblíž se vyskytující příšerky ukazuje přímo ve hře.

Ta je momentálně dostupná v USA a aktivace v dalších teritoriích se nezadržitelně blíží. Tvůrci však nezmiňují konkrétní datum.

Plány a ambice autorského studia Niantic nejsou nijak skromné. Pokémon Go je ostatně úspěch, který na mobilním poli nemá obdoby. Udržet však popularitu hry dalších deset let bude představovat výzvu, kterou zatím v mobilním průmyslu nikdo nepřekonal.