Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pokémon Trading Card Game

  12:00aktualizováno  27. července 10:04
Na BonusWebu se už psalo o všech možných hrách s tématikou Pokémonů - těmi pro GBC počínaje a Stadium či Snap pro Nintendo konče. Ale jednu důležitou pokémonní hru až dodnes BonusWeb svým čtenářům dlužil - Pokémon Trading Card Game. Pojďme to nyní napravit recenzí ze zápisků deníku pokémaniaka...

Pokémon Trading Card Game Pokémoni si od samého počátku svého vzniku doslova říkali o to, aby na jejich základě vznikla sběratelská karetní hra. Stejně se kartičky s jejich obrázky v nejrůznějších formách objevovaly (a objevují) jako "přidaná hodnota" nejčastěji u různých dětských laskomin. Pokémonní RPG navíc sice jasně podporuje soutěživého ducha hráče (cílem je přece stát se nejlepším na celém světě), ale porovnávat jednotlivé hráče mezi sebou je docela problematické. A tak Nintendo rozvinulo pokémonní svět do podoby karetní hry. Skutečné hry - s opravdovými papírovými kartami, s opravdovou Pokémonní Ligou a se skutečným nejlepším hráčem, který vyjde z klání národních vítězů na světovém mistrovství... Její zpracování v podobě hry pro GameBoye se začalo letos konečně prodávat i v Evropě, s ročním odstupem za USA a dalším rokem za původní japonskou verzí.

11.4.2000, den první - Desetiminutové otestování PTCG v emulátoru. Nezaujala. Smazána. Pokémoni jsou pro děcka, já to říkám pořád.
12.4.2000, den druhý - Už čtyři lidi mi řekli, že
PTCG nemá chybu. Prej něco jako MtG. Sakra, toho jsem si nevšimnul. Láduju si hru na noc do GBX.
13.4.2000, den čtvrtý - Hrál jsem celou noc. Už mám 160 různých druhů karet. Chtěl jsem hrát i v tramvaji cestou do práce, ale usnul jsem a přejel o dvě zastávky na konečnou.

V úvodu hry jste nenásilnou formou donuceni naučit se základním pravidlům soubojů. Po instrukcích od doktora Masona, jehož nápovědné e-maily budete dostávat po většinu hry, vás Pokémon Trading Card Game čeká první testovací partie s jeho asistentem Samem. Souper vám sám detailně říká, co dělat a proč to dělat (podrobné instrukce jsou také v papírovém manuálu hry), a dovede vás tak k prvnímu vítězství.

Zde je stručný popis hry, takže ti, kdož ji snad ovládají, mohou přeskočit na další odstavec. Každý hráč má balíček zamíchaných 60 karet. Z něj si vezme na počátku hry 7 karet do ruky a několik dalších karet odloží jako odměny (první rozdíl oproti papírové předloze, odměn nemusí být šest). Alespoň jednou z karet, které si hráč líznul, musí být základní Pokémon. Pokud není, hráč si balíček znovu zamíchá a vezme si jiných 7 karet (druhý rozdíl - jeho soupeř si zde v takovém případe za odměnu nebere další kartu jako ve skutečnosti). Jednoho základního Pokémona pak každý z hráčů musí určit jako aktivního a až pět dalších mohou umístit na střídačku. Hod mincí určí, kdo bude začínat. Každý hráč má během svého kola následující možnosti:

  • vyložit základního Pokémona. V kterékoliv chvíli jich může být vyloženo maximálně šest - jeden aktivní a pět na střídačce.
  • vyložit evoluční kartu Pokémona. Nelze evolvovat Pokémona vyloženého v témž kole nebo v témž kole už jednou "evolvnutého".
  • připojit energetickou kartu k Pokémonovi. V každém kole lze vyložit jen jednu energii.
  • odehrát trenérskou kartu. Libovolný počet v každém kole.
  • ustoupit s aktivním Pokémonem na střídačku. Je nutno zaplatit cenu za ústup, uvedenou Pokémon Trading Card Game na každé kartě Pokémona.
  • zaútočit. Útokem kolo končí a hraje soupeř.

    Pokémon může použít útok jen tehdy, má-li přiřazen dostatek energetických karet. Soupeři pak způsobí útok zranění, které se odečte od počtu jeho životů. Pokud se počet životů sníží na nulu, Pokémon je vyřazen a útočník si za odměnu bere jednu za svých karet, které si na počátku hry odložil jako odměny. Kdo získá všechny odměny, vyhrává. Pravidla jsou pochopitelně mnohem složitější, ale pro ilustraci, o co vlastně jde, je doufám popis dostatečný...

    Pokud vám předchozí odstavec připomíná Magic the Gathering, nejste daleko od pravdy. Skutečné papírové Pokémon Trading Cards vyrábí stejná firma jako MtG - Wizards on the Coast. Ve hře je použita kompletní americká sada karet (Basic Set plus expanze Fossil a Jungle), plus několik speciálních karet, připravených jen pro GameBoye. Stejně jako ve skutečnosti budete nové kusy do sbírky získávat v podobě desetikartových booster packů, které mají stejné obálky jako ty v obchodech. Vše pro reklamu... :-)

    15.4.2000, den pátý - Konečně víkend! Zjistil jsem, jak si sestavit vlastní deck. Jak jsem jen mohl bejt tak pitomej a hrát jen s jedním. Jinak jsem si ale moc nezahrál, dopoledne jsem spal a odpoledne byl přinucen k práci na zahradě. Iracionálně více lituji času Pokémon Trading Card Game promrhaného spánkem.
    16.4.2000, den šestý - Vychytralý plán, jak spánek nahradit hraním, nevyšel, zřejmě v důsledku únavy ze zahradních prací. Zato jsem ale objevil při obědě bezvadnej trik, jak hrát jen jednou rukou, a ve druhé mít v klidu lžíci! Kdybych měl rozpětí prstů ještě o tři centimetry větší, mohl bych hrát i bez přesypávání GBC v dlani. Hmm. Připínám si na palec prádelní kolíček.

    Prvních několik soubojů je možno zvládnout i s tím balíčkem karet (dále jen deck), který dostanete na začátku. Pak ale přijdou první porážky a asi každému rychle dojde, že bude třeba trošku si herní deck upravit dle stylu hry a karet soupeře, který na mne čeká. Hra umožňuje nadefinovat si decků několik (čtyři) a přepínat mezi nimi. Až 60 konfigurací dalších decků lze navíc uložit do zařízení v laboratoři doktora Masona, nazvaném Deck Saving Machine. Krom vlastních výtvorů jsou k dispozici i všemožně takticky poskládané decky (5 pro každou barvu), které si lze nechat vygenerovat počítačem, rovněž umístěným v laboratoři. K jejich zpřístupnění je ovšem nejprve třeba získat medaili příslušné barvy. A samozřejmě - je třeba vlastnit dostatek volných karet potřebných pro sestavení konkrétního decku. Sestavit si vyvážený deck, se kterým budete schopni porazit libovolného protivníka - to je umění, ke kterému je třeba se dopracovat pomocí mnoha pokusů a omylů, mnoha prohraných partií, mnoha ohrožení křehkého GBC vrženého vztekle do kouta místnosti... A o tom tahle hra je.

    Pokémon Trading Card Game 17.4.2000, den sedmý - Už poznám asi dvacet Pokémonů. Umím i jejich jména, skládající se vesměs z náhodných kombinací samohlásek. Zřejmě fonetický přepis japonštiny. Chlubím se na iRC, ale všichni se mi smějou - samozřejmě tu všichni znají všechny Pokémony, jejich vlastnosti, míry a někteří je dovedou i z paměti nakreslit. Damn.
    18.4.2000, den osmý - Mám 190 druhů karet a čtyři vlastní decky. Tři dny jsem už neprohrál. Zkusmo jsem obtelefonoval všechny lidi ve svém telefonním seznamu, jestli nemají GBC a PTCG, že bychom dali síťovej match a hlavně vyměnili Card Popem pár karet. Nikdo neměl. Jsou divný.

    Krom čistě herní části je tu také obvyklá pokémonní RPG. Tentokráte jen jeho velice zjednodušená verze. Není se proto třeba obávat dlouhých dialogů či složitých hádanek - autoři vlastně jen potřebovali vyřešit problém, jak se přesunovat od soupeře k soupeři, aby to nebyla vyložená nuda a stereotyp. Prvotním úkolem hráče je shromáždit osm medailí - za každý druh, ehm, "magie", jednu. Medaili je možné získat jen tak, že porazíte mistra v příslušném oboru. Každý mistr setrvává ve svém klubu a je obvykle vybaven velmi dobře poskládaným deckem. Ale než vám je umožněno vůbec se s ním utkat, musíte rozdrtit i tři jeho učedníky. Tahle část hry je docela lehká od chvíle, kdy pochopíte základní princip hry. Každá magie (tedy většina karet v ní) má svou slabinu, takže při použití patřičného protidruhu karet můžete soupeři způsobovat dvojnásobná zranění a vyhrát celkem snadno.

    20.4.2000, den desátý - Chybí mi posledních 20 druhů karet. Dneska jsem hru poprvé dohrál do konce! Naštěstí se dá pokračovat i potom dál, což je fajn. Musím ty karty přece Pokémon Trading Card Game získat všechny.
    21.4.2000, den jedenáctý - Po několikahodinové diskusi na iRC jsem získal radu, jak získat další dvě karty. Paráda. Taky jsem si nainstaloval do woken novej wallpaper, a dokonce i šetřič. Až dodnes jsem nikdy šetřič ve windozech nepoužíval. Nastavuju ho na dvě minuty, abych si víc užil.

    Pokud už všechny medaile máte, nastal čas vyrazit pokusit se porazit čtyři velmistry (zřejmě obdoba Elite Four z R/B/Y). Souboj s nimi probíhá v aréně uprostřed mapy a musíte je porazit všechny čtyři v jednom zápřahu (mezi duely je ale možné vyměnit deck). Zdála-li se vám až dosud hra příliš jednoduchá, tak vás to rychle přejde. Když jsem nastupoval proti prvnímu z nich, sebevědomě jsem se usmíval při pomyšlení na jeho ohnivý deck, jak bude smutně zhasínat a syčet po střetu s mým úžasně vybalancovaným vodním, kde je každá karta s láskou vybraná... No to bylo fiasko... Pomocí karet, které jsem sám nikdy dosud nepoužil nebo jsem je odhadnul jako "nezajímavé", a pomocí neuvěřitelných kombo tahů za přispění speciálních Pokémon powerů, které některé jeho karty měly, jsem prohrál během několika málo minut bez nejmenší naděje na úspěch. Napodruhé, bez podcenění soupeře, to už ale bylo o dost lepší...

    22.4.2000, den dvanáctý - Obtelefonovávám znovu známé, jestli nechtějí dělat české stránky o Pokémonech. Nikdo nechce. Jsou FAKT divný. Taky si od minule ještě pořád nikdo nekoupil PTCG! Na iRC někdo vyprávěl o Pokémon porno comixu. Prej Pikachu a Pokémon Trading Card Game Jigglypuff (!) s Eevlee !!!! Takový ticho jsem na iRC ještě nezažil. Taky tomu nevěřím, to je přece blbost, kdyby Taurus, tak neřeknu, ale Eevlee?? Nikdy.

    V těch několika lokacích na mapě je kromě soupeřů i pár neutrálních jazyků, kteří vždy rádi zdarma přispějí "užitečnou" radou či nelichotivou poznámkou. Nejdou zabít. Ono vlastně nic nejde zabít, sakra. I soupeři zůstávají na svých místech, chudší o jeden prohraný booster pack a vždy připravení utkat se okamžitě s vámi znovu a znovu prohrát. Těch několik málo hýbajících se postav je proto skutečnou raritou. Některé loudí karty na výměnu a vyplatí se jim vyhovět, protože od nich dostanete jednu z 18 Promo karet, které jinde získat nemůžete. Jiné postavy by naopak rády vaše karty zadarmo, hlavně drzý bývalý kamarád Roland, neustále trapně porážený a přesto provokující hláškami, za které by v reálném světě rychle dostal jednu za uši, uličník. Ve hře se ale zabít nedá, jak jsem myslím už jednou s lítostí zmínil. Ani rozstřílet.

    26.4.2000, den šestnáctý - Začal jsem hrát Pokémon Yellow. Jak jsem jen mohl tuhle hru tak dlouho ignorovat? Podtrženo a červeně zakroužkováno: vychytralý plán!! Začít psát o Pokémonech na BonusWeb!!! Za spoustu peněz!!! (pod textem obrázky: dům s palmou (na pláži), zaparkované Ferrari, a ještě jeden velmi anatomický náčrtek, publikovatelný až po dvaadvacáté hodině.)

    Pokémon Trading Card Game Další text se z deníku bohužel nepodařilo rozluštit. Několik následujících stran je prázdných, a potom následuje podivný tajemný vzkaz, vyrytý propisovací tužkou přes celou stranu tak silně, že papír je na mnoha místech potrhán. P*ké**n G**D v**e*!!! Zbytek stránek je ze sešitu vytržen. Dosud se nám nápis nepodařilo rozluštit, ale doufáme, že nakonec v našem snažení uspějeme a snad tak trochu napomůžeme i k vypátrání dalšího osudu majitele deníku. Nepěkné zaschlé červené skvrny lemující poslední stranu nevěští ale nic dobrého - dle redakčního znalce se jedná buď o krev, nebo o víno...

    Technické zpracování hry je trochu poznamenáno faktem, že Nintendo chtělo zachovat hru provozovatelnou i na monochromatických starých GameBoyích. A tak se nikde nesetkáte s žádným hicolorem, barevné zpracování je asi na úrovni prvních GBC her, čili podprůměr. Naštěstí to není žádný problém - všechno má totiž pořád ještě přesně tu úroveň detailů, která je potřebná k pohodovému hraní. Obzvláště samotné karty jsou nakresleny opravu pěkně. Různé druhy útoků jsou provázeny docela zajímavými animacemi, které ale velice rychle omrzí - naštěstí se dají v nastavení vypnout.

    Stejně jako grafika je na tom i hudba. Melodie jsou jednoduché a po čase trochu vlezlé. Navíc pokud se vám zdá, že některé už znáte z Red/Blue, tak máte dobrou paměť, neboť většina jich opravdu je jen nepatrně pozměněna. Alespoň že se mění při přechodech mezi různými prostředími. Karty se ale asi bohužel tvůrcům zdály příliš Pokémon Trading Card Game „odosobněné“, a tak Pokémoni už nevydávají žádné své charakteristické výkřiky a skřeky. Škoda.

    Konečný verdikt: I tentokrát se Nintendu vyvedla hra, se kterou se může pobavit i ten, kdo Pokémony nesnáší. Herní princip je dostatečně jednoduchý i pro menší děti, ale bez alespoň střední znalosti angličtiny hrát nelze. Vzhledem k téměř shodným pravidlům se skutečnou karetní hrou lze program považovat i za relativně laciný tréninkový prostředek. Přednastavené decky jsou navíc občas svou skladbou docela zajímavé i pro zkušeného hráče TCG...

    Plus:

  • automatický save pro vypnutí při souboji
  • vysoká replaybilita
  • dobře vybalancovaná obtížnost
  • funguje i na starém GB

    Minus:

  • malý proporcionální font je občas nečitelný
  • vstupní výukový program nejde přeskočit
  • příliš lehké
  • Roland nejde zabít

    Pokémon Trading Card Game
    Výrobce/Vydavatel Nintendo
    Platforma GameBoy Color
    Vibrace: ne
    Ukládání pozic: ano, 1 pozice
    Verdikt: Je to zábavné, je to lacinější než papírové karty, jsou to Pokémoni. Co k tomu víc dodat?
    Hodnocení: 85%

  • Autor:


    Témata: Porno, Tramvaj


    Nejčtenější

    Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
    Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

    Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

    Shadow Warrior (PS4)
    Stáhněte si nového Shadow Warriora zdarma. Ale pospěšte si, čas běží

    Nabídka, která se neodmítá. Vynikající akční hra z roku 2013 je po omezenou dobu k mání zdarma v internetovém obchodě Humble Bundle. Nepromeškejte tuto...  celý článek

    Destiny 2
    Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

    V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

    Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
    Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

    Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

    Splatoon 2
    Fantastická týmovka, která se obejde bez krve. Recenze Splatoon 2

    V týmové akci Splatoon nejde jen o přesnou mušku, ale i taktiku související s přebarvováním herní plochy. Druhý díl, který vychází exkluzivně na Switch, je...  celý článek

    Další z rubriky

    Friday the 13th: The Game
    Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

    Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

    Strafe
    RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

    Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

    Kona
    RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

    Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.