Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Polda 5 - Návod

  12:00aktualizováno  8:32
Nejnovější díl adventury s poldou Pankrácem s sebou přináší další porci různě těžkých zákysů, takže pokud nemůžete některý vyřešit a dokončit tak jeho velké dobrodružství, nahlédněte do našeho návodu.

Skládka
Použijte nůž na křoví a získáte větvičku. V další obrazovce seberte koště, kterým bouchněte do trubky s krysou. Ta odběhne, takže rychle seberte sýr a z trubky vyndejte pružinu pomocí větvičky. Sýr položte v první obrazovce na zem v místě, kudy krysa občas proběhne a až si pro něj dojde, podkopněte prkno, které drží barely. Seberte mrtvou krysu a doneste ji kočce do poslední obrazovky.Polda 5 Nyní ve druhé obrazovce použijte pružinu na prkno, ale nejprve do něj nožem vyvrtejte díru. Na provizorní skokánek nejprve hoďte kočku, kterou tak trochu oflambuje blesk. Je na čase vytvořit hromosvod. Nožem uřízněte z plotu kousek drátu, kterým omotejte koště a upevněte ho na hromadu harampádí. Nyní můžete v klidu použít skokánek, kterým se dostanete na druhou stranu plotu.

Vesmírná základna
Po teleportaci na vesmírnou základnu si důkladně promluvte se všemi postavami a prozkoumejte zuby padlých agentů v centrální místnosti. Vaším prvním úkolem je dostat se za velitelem, kam vás ale ostraha nepustí, protože nemáte odznak. Vraťte se do první obrazovky s teleporterem a promluvte si s oběma členy posádky a odznak získáte. Ukažte ho vojákovi a cesta je volná. Velitel je bohužel u výslechu a nemá na vás čas. Jděte do místnosti vedle s obřím kávovarem a dejte si kafe. V centrální místnosti použijte na skulpturu kelímek, čímž do něj uděláte díru, kterou použijte vedle dveří místnosti výslechu. Po odposlechu rozhovoru se vraťte do centrální místnosti a nožíkem se pokuste vyndat potenční pilulku ze zubů agenta Malinovského. Bohužel tu žádná není, takže si promluvte se zřízence a dozvíte se o robotovi. V místnosti s kávovarem si promluvte s chlápkem a řekněte mu, že se uklízecí robot porouchal. Dozvíte se o paměťové kartě, kterou z robota vyndejte pomocí nožíku.Polda 5 Kartu vložte do počítače v centrální místnosti a dozvíte se, že jsou zaměněny štítky u zubů. Pilulku tedy najdete v zubech agenta Muldera. Pilulku jděte ukázat operátorce v první obrazovce a jděte do místnosti s kávovarem. Prozkoumejte zásobník na kávu a vložte do něj pilulku. Nyní si dejte několikrát za sebou kafe, dokud nedojde. Až se tak stane, řekněte to zřízenci, který použije nový zásobník. Jděte si opět poslechnout velitelův výslech a poté už si s ním budete moci normálně promluvit. Po rozhovoru jděte k teleporteru a promluvte si s operátorkou.

Trója
Na pláži si promluvte s ohnivým ptákem a jděte směrem nahoru. Promluvte si s Afroditou, pokuste se utrhnout květinu a o obrazovku dále si prohlédněte tornádo. Jděte zpět až do přístavu. U spáleniště seberte starý rezavý meč a dojděte až do tábora Řeků. Na stan Achilla použijte meč a vezměte si balík, který v inventáři prozkoumejte a rozbalte nožíkem. Přečtěte si knih, která v něm byla a ještě ochutnejte polévku na ohništi. Jděte směrem nahoru ke kadibudkám, seberte jedovatou houbu a zabouchejte na první budku. Sedí v ní velitel, který s vámi ale nebude mluvit, dokud mu nepřinesete něco na utření. Jděte k Afroditě, usekněte list a namočte v pálivé polévce. Takto upravený ho dejte veliteli, se kterým si pak bude možné promluvit a navíc kočka, která byla na stromě, omdlí a vypadá jako mrtvá. Ukažte veliteli pověření, které jste našli v balíku a získáte jeho prsten. Jděte dolů z tábora k tesaři a po rozhovoru mu ukažte prsten a získáte prkno. Rozsekněte dýni na zemi a polovinu jé seberte. Získané prkno použijte na jámu s hroty a na druhé straně seberte zásobník šípů, který použijte na samostříl.Polda 5 Postřílejte stráže na hradbách a projděte do pevnosti Trójanů. Promluvte si s vojákem u obětního oltáře a vraťte se na pláž. Z mrtvé ryby seberte kost a promluvte si s ohnivým ptákem. Až odletí, seberte pírko, do vydlabané dýně naberte vodu z kádě, ve které je velitel a na dýni pak použijte pírko. Vařící vodu vylijte na mušli na pláži a mrtvého kraba poté vyndejte kostí z ryby. Vraťte se za vojákem k obětnímu oltáři, ale ten mu oběť stále nechce povolit. Seberte tedy u hospody kalich a jděte k sudům s vínem. Nožíkem do nich navrtejte dírku a naplňte kalich. Víno přineste vojákovi a opusťte obrazovku. Až se vrátíte, voják bude namol a vy konečně můžete obětovat kraba. Tím usmíříte Poseidona, takže se vraťte na místo, kde bylo tornádo a seberte zrcátko. Dejte ho Afroditě, která vám dá šíp a poté utrhněte uspávací květinu. Vraťte se do pevnosti před hospodu, vyberte šípy z toulce a vložte do něj šíp od Afrodity. Mečem bouchněte do gongu a vraťte se za tesařem. Řekněte mu, že je Kerberos zneškodněn, takže může udělat druhého koně. Jděte na pláž, kde stojí kůň, v inventáři spojte jedovatou houbu a uspávací květinu a vložte ji do koně. V pevnosti si promluvte s vojákem u brány, vraťte se na pláž a poté zpět do pevnosti. Všichni budou spát, takže otevřete bránu. Nechte si od Afrodity očarovat mušli a vraťte se k bráně. Podívejte se na naváděcí zařízení a zatrubte na mušli.

Vesmírná základna
Promluvte si s operátorkou, seberte vibrátor a jděte za velitelem. Bohužel voják vás opět nepustí, protože nemáte vyšší hodnost. Promluvte si s androidem v centru základny a dostanete úkol získat pro něj čip od technika. Jděte tedy ke kávovaru, ale technik vám čip nedá.Polda 5 Promluvte si opět s androidem a pak dejte technikovi vibrátor. Ten bohužel nefunguje, protože jsou vybité baterie, takže se vraťte na místo, kde jste ho sebrali a seberte ze stejného místa vakuovou pumpu, kterou opět hned předejte technikovi. Získaný čip dejte androidovi, který vám ho ale vrátí, protože je prázdný. Vyzkoušejte ho v počítači a zjistíte, že je to opravdu tak. Vraťte ho technikovi, který vám ale jiný nedá. Použijte tedy nožík na androida a vyndejte jeho paměťovou kartu. Vložte ji do počítače a prohlédněte si její obsah. Poté můžete trošku vydírat technika, který vám dá už konečně funkční čip. Dejte ho androidovi, kterému vzápětí ukažte svůj odznak a vyměňte ho s ním za jiný, s vyšší hodností. Ten ukažte vojákovi a cesta k veliteli je volná. Velitel si bohužel užívá s operátorkou, takže si musíte vystačit sami. Zkuste si naskenovat zadek a jděte na místo, kudy se ze základny teleportujete. Operátorka tu není, takže prozkoumejte židli, na které seděla a zajděte si promluvit s androidem. Získanou fólii jděte použít na židli a s otiskem jejího zadku upalujte ke skeneru. V další místnosti si promluvte s počítačem, který ale uzamkne místnost. Prohledejte montérky a získané baterie použijte na vibrátor. Ten použijte na spodní čidlo počítače a vymažte z něj záznamy o svém obvinění. Seberte vibrátor a promluvte si s počítačem. Další mise je před vámi, takže jděte na odletovou rampu, opět si promluvte s počítačem a vstupte do teleportačního kruhu.

Německo
Jděte dolů, prozkoumejte opilce a jděte dál. Z plotu utrhněte plaňku a pokračujte dál. Seberte strašáka a v inventáři ho prozkoumejte. U balónu prozkoumejte všechny plechovky s barvou a pokuste se vylézt nahoru. Jděte dál a promluvte si s vojákem u závory (Hanz).Polda 5 Musíte si sehnat papíry, takže jděte doprava do budovy s úředníkem. Ze stožáru seberte vlajku a promluvte si u okna s úředníkem. Ten chce ale taky doklady, takže se vraťte před hangár a vejděte dovnitř. Nožíkem vylomte zámek na šuplíku a získáte průkaz pilota. Také prohledejte skříňku první pomoci a přivlastněte si lahvičku s lihem a obvazy. Na stole si také všimněte objednávky hélia na druhý den. Než odejdete, prozkoumejte také letadlo a jeho vrtuli. Jděte k úředníkovi, kterému ukažte průkaz a důkladně si s ním promluvte. Dále si promluvte s Hanzem a dozvíte se heslo. Upalujte opět za úředníkem a heslo mu řekněte. U generátoru seberte ze země kámen a z generátoru šroubovák a jděte do lokace s balónem. Na zlatou barvu použijte kámen, odneste ho úředníkovi a získaný cukr nasypte do generátoru. Úředník nebude mít světlo a půjde spát, takže použijte kostru ze strašáka na žebřík vedle a vylezte na střechu. Seberte svůj balíček, který v inventáři rozřízněte nožíkem, přečtěte si knihu a prozkoumejte bleskomet. Promluvte si s hvězdářkou a dozvíte se zajímavé informace o velitelovi. Vraťte se před stodolu a opilci seberte placatici s koňakem a nožíkem odmontujte ceduli. Jděte do lokace s balónem a na provazový žebřík použijte placatici. Nahoře v balónu použijte na díru ceduli a šroubovákem odmontujte fotoaparát. Na ten v inventáři použijte bleskomet a vraťte se k hvězdářce na střechu.Polda 5 Nechá se od vás vyfotit a až omdlí, prohledejte ji, čímž získáte zapalovač. Na utrženou plaňku použijte vlajku a v inventáři ji spojte s lahvičkou lihu. Zapalte ji zapalovačem a máte Molotov. Jděte ke stodole, oknem nakoukněte dovnitř a zapálený Molotov vhoďte dovnitř oknem nahoře. Zapalovač podstrčte opilci a jste z toho venku.

Ráno zajděte za Hanzem a promluvte si s ním. V inventáři prozkoumejte balíček a získáte kondom, který naplňte héliem v hangáru. Takto naplněný kondom použijte na amplión na střeše a po odchodu vojáků zvedněte závoru a ze strážnice seberte hasák, kterým odmontujte dalekohled na střeše. Přidělejte ho v balónu místo fotoaparátu a dvakrát se do něj podívejte. Jděte před hangár, kde si kočka hraje s klíči, ale nechce vám je dát. Použijte na ní obvaz a v hangáru povolte hasákem vrtuli u letadla. Klikněte na ni a až upadne, seberte ji. Nasaďte ji venku na motor a nastartujte ho. Až kočka uletí, jděte k budově, kde byl úředník a prozkoumejte vodní minu. Klíče jsou na ní, ale pokud se je pokusíte získat, vybuchne. Jděte tedy na místo, kde jste sebrali strašáka a nožem uřízněte ze stromu větev, kterou klíče seberete. Klíče použijte na zamčený hangár a mise je úspěšně dokončena.

Vesmírná základna
Na základně je poplach. Promluvte si s operátorem, který visí na okraji plošiny a dozvíte se, že se zbláznil uklízecí robot, zabil dva členy posádky a zablokoval šroub, takže se základna řítí do prostoru. Podívejte se od počítače, ale ten je v době poplachu nepřístupný.Polda 5 V místnosti s kávovarem zabouchejte na dveře a promluvte si s technikem. Kopněte do zařízení uprostřed místnosti a získáte nanity a ještě seberte z kávovaru kelímek. U šroubu prohledejte mrtvolu vojáka a najděte zapalovač. Teď jděte do výslechové místnosti, seberte suchou kytku a ladičky a do kelímku naberte olej z fritovacího hrnce. Jděte k počítači a prozkoumejte podlahu. V inventáři použijte zapalovač na suchou kytku a do vniklého popela vložte nanity. Tuto směs vysypte na podlahu, čímž zneškodníte uklízečku. Nyní máte přístup ke krystalu, který blokuje šroub. Použijte na něj jednu ladičku a až bude krystal zničen, prozkoumejte několik úlomků, které z něj zbyly. Zkuste se podívat do počítače, ale potřebujete oprávnění. Promluvte si s technikem v místnosti s kávovarem a jděte k operátorovi teleportu. Promluvte si s ním a zkuste mu sundat prsten z ruky. Bohužel to nejde, takže na něj použijte kelímek s olejem a je to. Prsten pak použijte na počítač a dozvíte se svůj další úkol.

Egypt
Objevíte se na voru na otevřeném moři. Seberte z voru kus hadru s ukousnutou rukou. V inventáři vykousněte z hadru ruku a tu vhoďte do vody. Až žraloci odplavou, seberte z vody klacky, které v inventáři zkombinujte a připevněte na ně hadr. Vzniklou plachtu použijte na vor a doplavte k balíčku. Ten seberte a v inventáři ho rozbalte nožíkem. Z vody seberte nádobu plnou vody, nasypte do ní jedlou sodu. Vzniklé torpédo použijte na vor a tak se konečně dostanete na pevnou zem.

Důkladně si promluvte s rybářem v domku a pokuste se sebrat kus dřeva, čímž získáte termity. V další obrazovce prozkoumejte zablešené matrace a žraloka. Teď se vydejte na svatou horu a promluvte si se strážcem. Prohledejte ptačí hnízdo na větvi (je celkem špatně vidět) a získáte peří. Termity použijte na kopí a seberte hrot. Jděte do paláce, kde seberte ze stolu med a promluvte si s generálem i s vezírem. Od generála se dozvíte heslo k pokladnici, takže se tam vydejte, ale Pankrác ho jaksi zapomene, takže se vraťte za generálem a dostanete ho napsané na destičce. S tou se vraťte k soše u pokladnice a heslo přečtěte. Po mostě, který se objeví, se vydejte až k pokladnici. Seberte hůlku a zkuste si sednout na sochu, ale tudy cesta nepovede. V paláci si o sochu u bazénku nabruste hrot a jděte k rybáři. Dejte mu med a seberte rybářskou síť. V paláci u bazénku chyťte do sítě motýla a seberte koberec, který hoďte rybáři na komín. Teď už můžete bodákem rozříznout žraloka a sebrat z jeho žaludku korunu faraóna. Tu použijte na sochu u pokladnice a sestupte do ní. Zde musíte zlikvidovat kočku, takže nejdříve zameťte peřím písek a objevíte divné otvory. Ze sloupu zkuste pomocí hrotu sebrat diamant, ale nejde to. Běžte si do paláce hrot opět nabrousit a teď už to půjde. Diamant vložte do hůlky a vložte ji do některého otvoru, ale nic se nestane, takže pomocí nožíku diamant z hůlky zase vyndejte a u bazénu ho vyčistěte ručníkem. Teď zase dejte diamant do hůlky a vložte ho do otvoru číslo 14. Tím je po kočce a vy můžete zatáhnout za páku, kterou hlídala. Seberte ozdobný pás, který použijte na zablešené matrace u rybáře. Na krev ze žraloka použijte motýla, kterého ještě v inventáři natřete medem a jděte na svatou horu. Ozdobný pás dejte strážci a motýla použijte na žezlo. Teď už se můžete jen koukat, jak celé dobrodružství dopadne.

KONEC.

Autor:




Nejčtenější

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Další z rubriky

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.