Police 24/7 – LAPD zasahuje!

• 4
Pakliže se chcete blíže seznámit s prací policisty v Americe, máte v tomto případě, u tohoto titulu, jedinečnou a neopakovatelnou příležitost. Police 24/7 je další akce pro světelnou pistoli, nabízející navrch jeden nesmírně zajímavý a originální prvek, díky němuž vnáší do svého žánru svěží vzduch!
Police 24/7

Police 24/7 je další automatový převod na platformu PS2, přičemž na coin-opech se tento počin od Konami vyskytuje také pod názvem Police 911. Co na něm bylo rozhodně zajímavé byla implementace motion-sensoru, kdy vaše postava ve hře reagovala na váš skutečný pohyb prováděný před monitorem stroje, takže jste se mohli různě naklánět, vyklánět, uklánět, sklánět a tak podobně. A abyste věděli, v PS2 verzi, jež se má na trhu objevit co nevidět (Konami na svých stránkách uvádějí 16.březen), to lze taktéž!!

O co jde? Zhostíte se role mladého policisty, který participuje při zásahu speciální jednotky v jednom nočním klubu v L.A. a už se v tom veze a vy s ním. Střílíte zločince jak na běžícím pásu a navrch musíte v šibeničním časovém limitu pochytat všechny hlavní ikony zdejší galerky. Příběhové pozadí nicméně stejně není nijak zvlášť důležité, jako v každé akci pro světelnou pistoli prostě musíte zavčas reagovat a postřílet všechny padouchy, kteří se na obrazovce objevují s nepříjemnou pravidelností a hlavně Police 24/7 v nepříjemné početní převaze. Při zahájení hry jistě oceníte výběr obtížnosti, kde jsem však posléze neshledal nějaké zásadní rozdíly, a také podporu pro USB myš a světelnou pistoli. S tou pistolí to není až tak samozřejmé, neboť Konami na ní s velkou oblibou zapomínají – viz oba díly Silent Scope, na jejichž obhajobu lze říci alespoň tolik, že si rozumí s myškou! Nicméně protože se testování hry Police 24/7 odestávalo za dalekými hranicemi naší redakce a já nebyl vyzbrojen svým oblíbeným kvérem značky GunCon 2, nemohu vám bohužel sdělit, zda-li je zrovna tato periferie se hrou kompatibilní. Ale protože i přes klasický Dual Shock se to dalo hrát vcelku dobře, můžeme si nyní rovnou posvítit na samotnou hratelnost. Police 24/7 je v jednom klíčovém ohledu bezesporu originální hra. Ale k tomu se dostanu o něco později. Stejně jako ve všech ostatních střílečkách pro světelnou pistoli vidíte ze své postavy na obrazovce toliko zaměřovací terčík, kterým umně odstřelujete nepřátele. Nutno podotknout, že se na scéně (jako je třeba ulice) objevují i nežádoucí elementy, které nesmíte zasáhnout (všudypřítomní civilové nebo další policejní složky), takže je třeba dávat bedlivý pozor. Zaměřování je díky nastavení Police 24/7 rozličných parametrů skrze menu nesmírně akurátní a pohodové, přesně takové, jaké bych si u tohoto žánru představoval. Zločinecký póvl je přitom pro ještě lepší indikaci označen bílým kroužkem, abyste se v tom příležitostném mumraji těl lépe a jasně orientovali. Váš zásobník služební pistole je samolitr limitovaný a dobíjení přichází ve chvíli, kdy se schováte před střelbou za nějaký blízký objekt (naprosto shodný princip co v Time Crisis), k čemuž jste nota bene vyzváni, resp. upozorněni (formou sugestivní šipky jako připomenutí) v momentě, kdy vystřelíte poslední náboj ze zásobníku. Výborný nápad. Ten je však ještě dále korunován další skvělou myšlenkou. Koncepce tohoto žánru je jasně daná, máte zde nulovou svobodu pohybu a po vystřílení obrazovky vás počítač vždy sám přesune do další scény. Nejinak je tomu tady, nicméně zde s jedním navýsost sympatickým vylepšením. Pomocí levého analogu zaměřujete a pomocí pravého se dokážete ještě dále vyklánět zpoza rohu nebo shýbat, takže se takto často vyhnete letící kulce (jejíž trajektorii vidíte na obrazovce a díky opravdu podivně zpomalené rychlosti střelby si tak nejednou připadáte jako Baron Prášil při své Police 24/7 známé anabázi na dělové kouli) nebo, a to je vpravdě fascinující, můžete nachytat v nedbalkách protivníka, který je sám schovaný za nějakým objektem. Přes prvotní rozpaky s manuálním zvládnutím této feature nakonec musím říci, že se to celé ovládá dobře a díky tomuto nápadu hra dostává místy až neuvěřitelné grády! Jenomže, jak už to tak bývá, znovu není z nejdelších a na rozdíl od Time Crisis 2 zde po finále už není dále co hrát. Vedlejší minihry jsou totiž značně nezajímavé. Střílení balónů a balónků už dneska nikoho neohromí, i když jedna fáze, kdy je musíte najít a trefit za zdí pomocí onoho charakteristického naklánění hlavního hrdiny, vede k vcelku dobrému natrénování této "pohybové" aktivity. Pasáž, v níž se vyhýbáte doleva a doprava po cestě běžícím chlapíkům je docela ostudná. To spíše režim, v němž musíte zpacifikovat ve známých úrovních známé nepřátele (tentokráte bez jejich smrtelného zranění) vypadá na prima nápad, nebýt jisté nevyrovnanosti. Přes velký výběr obtížností hry je totiž pravidelně na jednu ránu konečná, ať již přitom trefíte oponenta do ruky či do nohy, což je trochu legrační a značně nepropracované schéma. Díky němu tak výše uvedený režim pacifikace oponentů značně ztrácí na Police 24/7 obtížnosti. V neposlední řadě pak tady máme ještě mód, kdy musíte dostát požadovanému procentuálnímu úspěchu střelby, ovšem při nekonečném počtu opakování je to znovu poněkud nemotivující. Přičemž s životy se to má následovně. Zkraje hry si vybíráte kredity – maximum je pět, tvořících jedno Continue, kterých je také pět. Pokud vás ve hře zasáhnou, ztrácíte jeden kredit, což je vyvedeno in-game animací, jež se vám už za chvíli začne silně zajídat, protože to zbytečně zdržuje. Zdržení je však cílené, neboť spíše než na šikovnosti oponentů skončíte na šibeničním časovém limitu, v jehož rozmezí musíte z jedné vody načisto dokončit celou hru. Určitým východiskem z nouze je skutečnost, že každá nově zpřístupněná úroveň se otevře v Training, takže si ji můžete zkusmo projít a prozkoušet. Ale zpět k oné kritizované animaci. Její důsledek je jasný, několik drahocenných sekund se díváte na obrazovku a čas utíká. Osobně bych ztrátu kreditu však raději řešil zohledněním časové penalizace na obrazovce bez nudného animačně frustrujícího zdržování, protože to ubíjí celkovou dynamiku hry.

Police 24/7

Vedle střílení běžných zločinců se čas od času nadějete i setkání s bossem, které je znovu v mých očích dobře vyvedeno, protože stačí jedna přesně mířená trefa a je po něm veta. Ono to však není až zase tak jednoduché, protože hlavní padouch té které části je pohybově velice aktivní a k tomu mu křoví dělá spousta jeho nohsledů, vyzbrojených mnohokrát automaty, takže to místy vypadá jak u Verdunu.

Potěší lehce interaktivní prostředí, zajímavé nápady (např. jedoucí auto v podzemních garážích, jemuž se musíte vyhnout, aby vás nesrazilo), naopak velký deficit je ve zvukovém a zejména vizuálním zpracování. Na automatech tahle hra vypadá graficky nesrovnatelně zajímavěji, zdejší kostrbaté postavy a rozpité textury navozují dojem, že byla konverze šita zbytečně horkou jehlou. Což je bezesporu velká škoda.

S přihlédnutím k některým ošklivým pochybením, obvyklé krátkosti dohrání a naprosto neinvenčním vedlejším režimům, musím prvotní veskrze kladný dojem značně korigovat, ale přesto je tady další poměrně zajímavý počin pro světelnou pistoli (byť v tuto chvíli těžko odhadovat pro jakou), který konečně přináší do svého žánru něco nového a neotřelého. A to se počítá.

Police 24/7
Výrobce/Vydavatel Konami
Další ovladač: ne