Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pool of Radiance: RoMD - 1. část návodu

  12:00aktualizováno  3. listopadu 7:41
O hře Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor toho již bylo řečeno hodně. Přesto, že hra byla pro mnohé tak trochu zklamáním, nabízí poměrně rozsáhlé herní vyžití pro všechny milovníky RPGček. Pro všechny hráče je tu připravena první část návodu včetně map, která je provede nástrahami několika prvních lokací.

I přesto, že hra Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor není tak dokonalou hrou, o jaké jsme všichni snili, nejedná se o nehratelný titul. Je určena spíše pařanům zvyklým na dlouhé hry, jelikož obsahuje spoustu opravdu rozsáhlých lokací a hodně bojů, které obvykle nevyřídíte jedním máchnutím meče.

Zvýšenou pozornost věnujte výběru postav. Pokud si chcete vzít nějakou předpřipravenou, dobře si prostudujte její statistiky, leckdy se totiž stane, že vlastnosti jsou u postavy rozděleny naprosto nevhodně (bojovník se silou 9 apod.). Novinkou je fakt, že pro čaroděje je důležitá charisma a inteligence se hodí každému (i barbarovi), jelikož se dle ní upravuje příděl zkušeností a speciálních dovedností. Na začátku si nelze vzít kombinované povolání, ale nic vám nebrání později ve hře věnovat například bojovníkovi 2 levely kněze, aby hora plechu byla trochu užitečná i při léčení. Také vám prozradím, že první dvě další postavy, na které narazíte a budete moci nabrat do party, jsou čaroděj a bojovník, takže se při tvorbě party můžete řídit i podle toho. Silně doporučuji mít v partě kvalitního zloděje, jelikož ve hře je hodně zamčených zámků a pastí na dveřích či truhlách. Pokud chcete mít v partě opravdu tvrdého bijce, tak asi nejlepší volbou je half-orc (barbar nebo bojovník) s maximální silou. Ještě než se pustíte do hraní, není na škodu pohrát si s options, jelikož je dost možné, že oceníte možnost vypnutí časového limitu pro jednotlivá kola soubojů. Tak, teď jste snad již připraveni na prozkoumáni starobylých ruin Myth Drannoru, takže se můžeme pustit do hlavního příběhu.

Stillwater

Poté, co se ocitnete v ruinách Myth Drannoru, se rozhlédněte. Pobijte orky poblíž a oberte je. Most vedoucí na Z zatím nechte být a jděte na V, pobijte zombie ve stromovém domku, z jednoho nedalekého sudu vezměte Hardwood Key a otevřete jím truhlu v domku (najdete lektvar a dva svitky). Kromě truhly je v domku i léčivá fontána. Kousek dál na V je kulatý zděný domek – vyčistěte ho a pokecejte s Nottlem, řekne vám tajné slovo Tam-Tamak. Můžete zde spát a s Nottlem lze i obchodovat. Teď jděte zpátky na Z a přejděte most. Za ním je zavalená jeskyně (později ji budete moci používat jako zkratku do podzemí) a velká budova s runou. Šlápněte na ni a ocitnete se v příbytku elfů Berianda a Faeril. Pokecejte s nimi úplně o všem (mj. vám řeknou mnoho „Tales of Dungeons“, které se vám jako questy zapíšou do deníku) a přečtěte si velkou knihu – získáte Word of Mystra. Později se sem ještě několikrát vracejte, občas se dozvíte něco nového. Pak se vydejte k Nottlovu obydlí. J od něj je rozpadlá věž s truhlou. Pokud truhlu otevřete, objeví se kostlivci. V truhle je Ring of Protection a Amulet of Constitution. Na J jsou hradby a padací most, který později budete moci použít. Dále na V od Nottlova příbytku jsou orkové hlídající vchod zatarasený balvanem. Zabte je, rozbijte balvan a vstupte do tábora. Pobijte orky a z truhly (pozor na past) vezměte Ring of Protection a Warhammer +1. JV od tábora jsou ruiny mostu, po kterých se pohybují dva orkové-střelci. Dál na V jsou dva orkové hlídající dveře. Zabijte je, seberte Iron-Bound Crystal a vstupte na runu – pomocí Word of Mystra projdete do podzemí.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Main Hall

Cestu po tomto rozlehlém patře vám snad usnadní mapa – nehledejte na ní žádné detaily, měla by vám pomoci jen v základní orientaci. Jako orientační body používám místa označená v textu tučně a některá další zajímavá místa. Často srovnávejte svoji pozici s vaší mapou ve hře a dělejte si do ní poznámky, později to oceníte. Pokud někde nebudete zvládat boj, tak zatím jděte jinam a na nevyřešené místo se vraťte později. Nepopisuji patro v takovém pořadí, v jakém jsem ho sám prošel, ale v takovém, jaké je nejpřehlednější.
V úvodní místnosti zabte orky, ze stolu seberte Key of the Dead a z truhly Sling +2, Short Sword +1 a Key of the Living. Od úvodní místnosti jděte na S (dveře odemknete klíčem Key of Death), projděte kolem barikády, jděte na Z, pak na J, rozbijte dřevěnou stěnu a dále na J vstupte do velké místnosti. Z fontány a dvou studní si vezměte peníze, projděte na S (Great Library), dál na S se pusťte do boje zuřícího mezi orky a nemrtvými (po boji zůstane Longspear +1). Na Z je cela s kostlivci (a truhla se sekerou +1), na V je chodba a místnost, ve které zabijte wraitha (vysává konstituci, obnovuje se 1 bod po spánku). Po zabití wraitha vyberte truhlu – Leather Armor +3, Chain Mail, Long Sword +1 a klíč Ancient Dvarwen Chest Key. Pak se vraťte do úvodní místnosti a vydejte se V dveřmi. Pobijte orky a jděte až na křižovatku („Křižovatka 1“). Vydejte se na S. Široká cesta se stáčí k SV a dovede vás až ke žluté znače – rozcestníku (na S je Great Hall a na J je Turgild Square).

Jděte na S do Great Hall. Lze ji pomyslně rozdělit na centrální část, na SV křídlo a na JZ křídlo. Na konci střední části zabijte orka Zuda a dva jeho šamany. Seberte Crude Pot Metal Key, poblíž jsou truhly s penězi. Nedaleko směrem na SV je tajný průchod, pomocí kterého se dostanete ke dvěma truhlám, v každé je Shield +1. Jděte do SV křídla. Pobijte orky, měli byste nalézt Scimitar +1 a Great Warhammer +1, v jedné rakvi pak magické šípy. Jsou tu jedny zamčené dveře, klíč od nich (Iron Key) se povaluje v nedaleké slepé chodbě na zemi. V místnosti jsou ghůlové Onglore a Inglore, v rakvích naleznete Glowing Golden Locket (+2 STR a CON) a Amulet of Strength (+2). V SV křídle jsou také dvě truhly (jednu odemknete pomocí Zudova klíče) – jsou v nich rukavice obratnosti a hlavně Beriandova hůl (Deathbane), kterou mu co nejdříve jděte vrátit – splníte tak úkol a získáte XP. V JZ části haly je mimo jiné místnost se třemi postelemi a dvěma židlemi – najdete zde tajný průchod na JZ. Dostanete se do zabarikádované části, zabte ghůly u dvou rakví, tajným průchodem projděte na SZ, zabijte ghasta a vyberte rakev (dvě magické dýky), poté otevřete klíčem Ancient Dwarven Chest Key truhlu – najdete Pale Blue Key a výborné Great Warhammer of Death.

Vraťte se k rozcestníku a vydejte se na J. Dostanete se na náměstí City Square. Jsou tu čtyři studny (Well of Beauty, -Wisdom, -Endurance a -Rest). U jedné z nich se ozve Elenin hlas a řekne vám Word of Power. V místnostech okolo náměstí je pár orků (najdete také dva luky +1), v jiné místnosti je uvězněný Jarial. Pokecejte s ním, řekne vám svoji hádanku, pak s postavou, která má nasazený nějaký magický prsten, rozbijte kámen – čaroděj Jarial je volný a může se k vám přidat do party. V další místnosti se za bodcem skrývá truhla, ve které je Ancient Rusted Iron Key, Dagger +3 a Stained Paper. V místnosti s fontánou naleznete svitek a Fist of Ranman. Dál na V od Jariala je území orků, přičemž v komplexu místností je ork Mol se svými nohsledy (po jeho zabití zbude mj. Orcish Lead Mace, Longbow +2, Arrows +2, Ring of Cold a Undead Cell Key). Na J od těchto místností je Orc Witch Doctor, po jehož zabití seberte Massive Club +3 a Hidden Chest Key. SZ od Witch Doctora je místnost, kterou odemknete pomocí Undead Cell Key, uvnitř pokoste nemrtváky a seberte výborné magické boty (Cha +2, Dex +2). V S části území orků je místnost s truhlou, kterou otevřete klíčem Hidden Chest Key – uvnitř je magická hůlka a dva bucklery +1. Pokud se vrátíte až k rozcestníku, můžete se vydat širokou cestou dál na V. Zakrátko dojdete na křižovatku, cesty dál vedou na JV (směrem k Avenue of Smiths, viz dále) a na SV – tam se vydejte. Narazíte na několik zajímavých místností – místnost se sudy obsahujícími nápoje Cat´s Grace a Bull´s Strength, místnost s orky a truhlou plnou zbraní a bývalou knihovnu (v polici je lektvar a hůlka Resurrection). Chodba vede dál na SV a zatáčí na JV. Kromě několika místností a průchodu (který vede směrem k Avenue of Smiths) vede chodba dál na V. V tajné místnosti zabte Skeleton Lorda a spol., napijte se z léčivé fontány a z truhly seberte Light Plate of Protection, Ward of Invulnerability a Miner´s Great Warhammer. Chodba dál je značena mincemi na zemi a dovede vás až do brlohu orogů, kde mimo jiné najdete truhlu s kyjem +4. Směrem na SV jsou doly a několik menších místností – v těch je mimo jiné východ ven (do Stillwater), truhla (Pale Green Key a Ring Mail +4) a dveře zamčené na Silver Key. Jedna místnost je zamčená na Pale Green Key, v ní jsou sudy se dvěma magickými prsteny a další zamčené dveře (tentokrát potřebujete Pale Blue Key, i ten už byste měli mít), za nimiž je fontána, která permanentně přidá HP, ale ubere obratnost a charismu. V dolech zabijte zombie lorda a další nemrtvé (měli byste najít Ring of Protection from Paralysis) a dojděte až ke dveřím blokovaným postelí (rozbít). Za dveřmi je prostora a runové dveře. U nich můžete pokecat s Preybelishem, pravděpodobně na vás zaútočí. Je to naga a po jeho zabití získáte Incomplete Wizard´s Tore a čtyři magické ochranné amulety. Na Z odsud je fontána (ubere moudrost, přidá XP) a Master Shadow. Jsou tu zamčené dveře (puzzling lock). Později se do této místnosti dostanete po schodech z HALLS OF LIGHT a najdete v ní Dagger+1 a klíč Lockpick, kterým dveře zevnitř otevřete. Můžete se vrátit kus zpátky a jednou z již naznačených cest se vydat na Avenue of Smiths. Je označena rozcestníkem (sever - Grand Avenue, jih - Apothecary Row, západ - Stone Flower Halls). J od rozcestníku je hořící místnost se zombie lordem, v truhle zde najdete Greatsword of Fire a Staff of Harm. Celá oblast na JZ od rozcestníku je zničena, v JV části zničené oblasti je průchod do Apothecary Row. Zde najdete léčivý sud, na SV jsou místnosti s mrtvolami orků a lizardů, také můžete vyslechnout umírajícího lizardfolka. Poté pobijte ghůly a v další místnosti seberte Shield +1, Handaxe +3, Ghoul Stopper (amulet AC +4 vs undead) a sud s hůlkou a lektvarem. Cesta na V z Apothecary Row je zatarasená, chodbou na J se dostanete až do místnosti, ve které je léčivý sud, svitek (v polici) a truhla se Studded Leather +2 a Boots of Health (CON +1, AC +2). Úplně na J lze rozbít stěnu blokující cestu na V, za ní je území lizardfolků. Pobijte je, z police seberte lektvary a prošmejděte několik malých místností – v té poslední zabijte velitele a seberte mu Brass „L“ Key, z truhly vezměte Brass „R“ Key, Greatsword +2, Large Shield +2 a Great Axe +2. Vraťte se na Avenue of Smith a jděte na SV. Projděte prvními dveřmi na V. Je tu místnost s několika ghůly a prázdnou truhlou a také chodba se skeleton lordem a dvěma zamčenými truhlami. Odemknout je nelze, ale můžete je rozbít – vyskočí na vás stín a naleznete Boots of Withering Beauty (Cha+4, Con-1, Str-1) a Ring of Brute Strength (Str+3, Wis-2, Int-1). Poblíž jsou dvě místnosti se skeletony. Pokračujte dál chodbou (zatáčí na JV) až ke dveřím vedoucím na J. Za nimi je místnost se Scarred Mage a nemrtvými, po boji najdete dopis o Kultu Draka, svitek, note a lektvary. V další místnosti jsou schody nahoru do HALLS OF STONE (1) a dolů do DEEP HALLS (1).

Vraťte se na křižovatku 1 a vydejte se JV chodbou. Projděte místnost s fontánou a pokračujte na J, až do Rhonglyn Room (místnost s gemem uprostřed). Lze v ní odpočívat a najdete tu zbraně a Chain Mail. Kolem Rhonglyn Room (dále jen RR) je mnoho místností. V trojmístnosti SV od RR je Scarred Mage, truhla s lektvary a tajný průchod na SV směrem k City Square. J od RR je trojmístnost s nemrtvými. Dál na J je dvojmístnost s kostlivci, truhlami (s penězi) a truhlou obsahující Black Skeleton Key, Wand of Magic Missiles a Crupmled note. JZ od této dvojmístnosti jsou dvě řady bodců – mezi nimi je tajný průchod na J (otevřít pomocí právě nalezeného Black Skeleton Key) do místnosti se dvěma schodišti dolů. Obě vedou do DEEP HALLS (2), přičemž jedno jen do malé uzavřené místnosti, kde můžete ze sudu sebrat Winter Blade a Blood Moon Key. JZ od RR je kruh z bodců a mrtvoly orogů, zabijte tu shadow, má u sebe Wand of Restoration. Z od RR je Axehandle Inn. Vypitím jednoho sudu si permanentně zvýšíte konstituci, za dveřmi na SZ se zaposlouchejte a pak vtrhněte dovnitř. Pobijte orky, z truhly vezměte Warhammer +1 a prohlédněte si zamčenou truhlu. Najděte tajný průchod směrem na Z – dostanete se jím do Tavern of Health. Zde najdete Wrought Iron Key, dva štíty +1 a sudy, které permanentě zvýší vlastnosti. Vraťte se o místnost zpět a nalezeným klíčem otevřete truhlu, je v ní Warhammer +2. Směrem na JV od RR vede chodba. V zamčené místnosti vás čekají nemrtví, dva magické svitky a za dvoukřídlými dveřmi ghast a truhla s magickým brněním. Chodba vede dál na V až na křižovatku (křižovatka 2). Vydejte se na J, projděte skrz malé místnosti až do místnosti se sudem (po vypití nahodí kouzlo Shield of Faith), všimněte si zamrzlých dveří v Z části a jděte do tří chladných místností. V poslední z nich rozbijte tři studny a jděte zpět prozkoumat zamrzlé dveře. Vida, už rozmrzly, vstupte tedy do místnosti za nimi, zabijte shadowa a seberte peníze (z rakve) i svitky a hůlku (z truhly). Pak se vraťte na křižovatku 2 a jděte na S. Směrem na Z je knihovna a průchod do „Beautiful Hall“, z níž vede cesta dál na S směrem k City Square. Jinak chodba zatáčí na V a pak dál na SV, do Great Room. V J místnosti můžete pokecat s Ormyrem, který hledá svůj klan a „magic thing“, dá vám magickou hůlku. Na V od Great Room vede chodba kolem kulaté cely (můžete pobít orky uvnitř) až ke křižovatce 3. Jděte na S, kromě dveří ven (do lokace Stillwater) je tu také místnost s rakví, po bitce se shadowem v ní najdete Plate Mail +1 a Wand of Resurrection. Zhruba na JV od kulaté cely je tajný průchod do místnosti se značkou „Bedlam Prison to the South“, dál na J jsou schody dolů do DEEP HALLS (3), poblíž značky jsou také dvě truhly (Ring of Protection, Grat Warhammer +1 a Ring of Constitution). Pokud se z křižovatky 3 vydáte na V, můžete jít směrem na SV do Dwarven Hall of Death nebo do JV rohu. Tam jsou dvě místnosti s ghůly, v jedné najdete v polici Wand of Restoration a svitky, v druhé zas sudy s magickým pitivem. Až tu budete hotovi, vydejte se do Dwarven Hall of Death.

Uprostřed Dwarven Hall of Death je kamenný kruh s teleportačním kamenem. Na J je cela se dvěma ghasty a dvěma truhlami – v nich jsou mj. dva kameny (Small Stone Head). Pokud je máte u sebe, teleportuje vás teleportační kámen do DEEP HALLS (4). Teleport zatím nechte být. Na V od Hall of Death je místnost – pokud postupně pohnete se všemi třemi bodci, zaútočí na vás master shadow a dva ghůlové. Můžete sebrat poklady z rakví (rituální sekery) a projít dál na S (tajným průchodem). Dveře otevřete pomocí Rust Iron Key, dále narazíte na ghasta, seberete Ceremonial Staff, note a gems a najdete schody dolů – do DEEP HALLS (5). Pokud se z Hall of Death vydáte na S, narazíte na skeletony a na Shield of Protection +1. Směrem na SV je halapartna, místnosti se zombiemi, svitky v policích, ghůly a studnou (je v ní Ring Mail +2, Ring of Inteligence a Longspear +1). Směrem na SZ jsou dvě místnosti zavřené mříží – v jedné je master shadow a truhly se svitky a Boots of Wisdom +3, ve druhé je něco peněz ve studni a dýka Blunted Dagger of Armor. Dále na S je prostora se sudem, otrávenou studnou, ghůly a truhlami (štít, greataxe -1).

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Tak, první hutné patro rozsáhlého dungeonu byste měli mít za sebou. V příštím díle návodu se vrhneme na další podzemní lokace, takže neusněte na vavřínech.

Autor:


Témata: bitka, studny


Nejčtenější

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Další z rubriky

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.