Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pool of Radiance: RoMD - 3. část návodu

  12:00aktualizováno  17. listopadu 7:09
Hra Pool of Radiance: RoMD je poměrně rozsáhlým RPGčkem, takže vám náš návod jistě přijde vhod. Dnes se společně za pomoci přiložených map prokoušeme posledním patrem trpasličího podzemí, zavítáme do bývalého sídla čarodějů a nakonec se konečně trochu provětráme na čerstvém vzduchu.

Vítám vás u další části návodu na poměrně rozlehlé RPGčko Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor od firmy SSI. Poněkud nezáživné podzemí, které jsme nakousli už v prvním díle a pokračovali v něm i v díle druhém, dnes již konečně pokoříme a pak přijdou na řadu zajímavější lokace, takže se máte na co těšit. Ale už dost řečí, jdeme na to.

Halls of Light

Pro vstup do tohoto patra použijte schody „do HALLS OF LIGHT (1)“. Objevíte se v dvoumístnosti, zlikvidujte lizardfolky a z truhly seberte Soot Coated Key, svitky a lektvary. Dveře na J vedou doúvodní prostory (blbej název, ale budeme se sem vracet a takhle bude jasné, o čem mluvím). Vydejte se na V (musíte rozbít část barikády). Za dveřmi na S zatarasenými bednami je prázdná místnost, za dalšími dveřmi na S je místnost s truhlou obsahující peníze a východem do Stillwater. Dál na V je fontána, ze které promluví hlas Faeril, dál na S naleznete schody do HALLS OF STONE. Dál na S (tedy v SV rohu mapy) najdete místnost s Tomb with Platinum Trim. Vraťte se kus zpět a vydejte se na J ke dveřím hlídaným orogy. Nebojujte s nimi, projděte místnost s orogy a jděte dveřmi na JV. Dál na J je knihovna s Evil Book (až budete mít náladu, jděte ji hodit do Pyre of Silence) a další dvě místnosti – v truhle naleznete Girdle of Serenity a ve skříni drahokamy. Pokračujte dveřmi na JV a jděte dál na J. Narazíte na místnost se schody do HALLS OF STONE a na malou místnost blokovanou sudy (rozbít), ve které jsou tři wraithové a truhla obsahující Inferno Knife. Dál na J jsou nepřátelští orogové (dvě party, zbude po nich 2x Cold Brass Key), místnost s opilými orogy, místnost s orogy-léčiteli a knihovna, kde je kromě orogů truhla obsahující Fruhvogel´s Pendant. Dále jsou tu dveře zavřené na Cruel Glyph (2), V odtud jsou orogové a dveře dál na V. Dostanete se na náměstí s cult magem a orogy, po jejichž zabití získáte Key of Dumathoin a magickou hůlku. Až budete mít cestu do Deep Halls, tak zajděte osvobodit vězněného Nottla a pokecejte s ním, dozvíte se nějaké další „rumors“. Z náměstí jděte dál na V a pokecejte s orogy u schodiště. Tyto schody vedou do věže (Tower).

Tower

V přízemí (Ground Floor) pobijte skeleton lordy. Jsou tu zamčené dveře (otevřete je později), schody zpět do HALLS OF LIGHT a schody nahoru, po těch jděte. V horním patře (Upper Floor) zabijte tři soulles orogy a jděte dál nahoru, ocitnete se v Room of Words. Zde zlikvidujte tři mágy, zbude po nich Eye of Ranman, 2x note a hlavně Skeletal Arm with Ring. Můžete se ještě jít podívat na střechu, ale není tam nic zajímavého, takže se vraťte do Halls of Light.

Zpět v Halls of Light

Po návratu do Halls of Light prozkoumejte zbytek V části. Měli byste objevit místnost se skeleton lordy, ve které jsou také dvě truhly (peníze a prsten AC +2) a schody do MAIN HALLS. Vedou do místnosti zavřené na Puzzling Lock, v místnosti najdete dýku +1 a Lockpick, pomocí kterého zamčené dveře odemknete. Tak, východní část Halls of Light bychom měli, takže se vraťte do úvodní prostory. Nyní se vydejte na J. Za dveřmi narazíte na lizardfolky a na místnost s mrtvolami orogů. Dál na V je rozbitelná barikáda, na J je jídelna. Jinak nic, takže zpět do úvodní prostory. Nyní se vydejte na JZ. V jedné místnosti najdete na posteli note, v další pobijte lizardfolky, pak seberte brnění Windswep Armor a Brewer´s Key. V téže místnosti jsou schody dolů do HALLS OF STONE, do místnosti zamčené na Brewer´s Key. Dál na J je čtvercová místnost, ve které jsou lizardfolkové (a na pomoc jim přijde několik dalších včetně stone lizardfolků) a léčivá studna Waters of Life. Dál na J je malá místnůstka, v sudu naleznete Gloves of Courage. V odsud jsou lizardfolkové a knihovna (dvě malé místnosti a jedna větší – v té je truhla s drahokamy a Small Stone Head). JV odsud jsou další lizardfolkové, dál na V je místnost plná stolů, židlí a lizardfolků. Dál na J je místnost s lizardfolky a místnost s mrtvými orogy, odtud na V je místnost s truhlou. Pokud ji otevřete, vyskočí na vás dvě spektry, po jejichž likvidaci zbude Leather Armor +3 a Halberd of Vigilance. Na V je náměstí s kašnou. Na J od kašny jsou dvoukřídlé dveře, dál za nimi jsou ghasti a dveře na V vedoucí do již prozkoumané části. Dál na JZ je místnost, ve které je studna – průchod do uzavřeného komplexu v HALLS OF STONE, který je tvořen třemi místnostmi (v poslední je vybuchující sloup a truhla s mečem Sword of Firebrand). Jděte dál na JZ, otevřete dveře pomocí Cold Brass Key a pokračujte na JZ. V této části je jednak místnost se schody do HALLS OF STONE a také lokace zavřená na Cruel Glyph (3). Pokud se budete kolem těchto magicky zavřených dveří chvíli poflakovat, objeví se parta orogů a bude si žádat rozhovor. Vyhovte jim a promluvte s nimi. Optejte se na Helm Cleaver a pak jim slibte pomoc proti kultistům, řeknou vám slovo Dragon Word na otevření Cruel Glyphů. Otevřete hned ten nejbližší a vstupte do místnosti. Jděte až do větší místnosti a společně s orogy zlikvidujte kultisty. V truhlách v S části najdete Stronghold Key a Small Stone Head, v J části narazíte na orogy. Domluvte duel s jejich šampiónem a s jednou svojí postavou jděte do malé místnosti na J, kde se utkáte v boji jeden na jednoho. Po vítězství vás opět čeká rozhovor s orogy, kteří pro vás mají Helm Cleaver. Buď si ho vezměte (je to obouruční sekera +4 zvyšující sílu +3) nebo jim ho nechte – výměnou vám dají Gloves of the Archmage (rukavice AC +4 a inteligence +1). Teď si uděláme malou odbočku zpět, abyste se později do podzemí nemuseli vracet.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Cruel Glyphs a Glyphs of Water

Lokaci zavřenou dveřmi s Cruel Glyphem 2 a 3 (to je ta, ve které jste právě byli) máme prozkoumanou, takže se vrátíme do Deep Halls a mrkneme se na lokaci za dveřmi s Cruel Glyph 1. Jsou to dveře kousek od vězení, kde byl Nottle, čili S od Rhonglyn Room. Otevřete magické dveře a pobijte kultisty. V místnosti jsou prázdné truhly a teleport, který vás přenese do místnosti za zavalenými dveřmi (také v Deep Halls). V této místnosti je kromě zpátečního teleportu také tlupa arracats a hlavně svitek, po jehož sebrání získáte Splashing Word – slovo na otevření Glyph of Water. Dvě lokace zavřené na Glyph of Water jsou v Deep Halls, začněme tou na Z, kterou najdete JZ od Lizardfolk´s Camp. Za magickými dveřmi je několik místností se spektrou a několika ghasty. V poslední místnosti (dveře do ní musíte rozbít) jsou dvě master spektry a truhla, ve které najdete Waterbell. Seberte ho, bude se hodit. Další lokace v Deep Halls je kousek na Z od náměstí s kašnou. Za magickými dveřmi je několik místností se spektrami a dveře do velké místnosti. V té na vás vyskočí několik stínů, po jejichž likvidaci na zemi zůstane další Waterbell. Dál na S je místnost s prázdnou truhlou. Teď se vydejte do Halls of Stone, kde je poslední lokace zavřená na Glyph of Water, konkrétně v SZ části, nedaleko Channel of Silent Earth. Za dveřmi je prostora a chodba na Z mezi dvěma místnostmi (jedna je prázdná, ve druhé najdete v truhlách Blade of Venom a Battle Axe +3) do Z části. Tam je místnost se studnou a dvěma truhlami s penězi. Po chvilce vás napadne spektra a dva wraithi, po jejich likvidaci můžete sebrat třetí Waterbell. Teď se můžete vrátit do Halls of Light, budeme pokračovat tam, kde jsme přestali, tedy u Cruel Glyph (3).

Zpět v Halls of Light

Dál na J od dveří zavřených na Cruel Glyph (3) je prostora s kašnou a nemrtvými a dveře na JV. Za nimi je prostora, z níž vedou na JZ dveře zamčené na Stronghold Key a na JV se z ní dostanete do místnosti s nemrtvými a truhlou se svitkem – po jeho přečtení se dozvíte Word of Constriction. Vraťte se zpět před dveře zamčené na Cold Brass Key a vydejte se na SZ, pak zatočte na JZ. Jednak objevíte místnost s mrtvými orogy a také skladiště plné ghastů. Pokud projdete nedalekou místnost se sudy směrem na JZ, dostanete se do J části patra. Místnost zavřenou dvojitými dveřmi nelze otevřit (zatím), ale můžete prozkoumat ostatní místnosti. V jedné jsou nemrtváci, v další mrtví orogové a v další tři wraithové, Small Shield +2 a Pike +2. Přes spousty nemrtvých se můžete prosekat až k Rhonglyn Room. Nedaleko je také truhla, která po otevření promluví, nedaleko je prostora plná mrtvol a dvě truhly – pokud je otevřete, některé mrtvoly obživnou (ancient zombie), v truhlách jsou svitky a lektvary. Vraťte se kus zpět a od skladiště s ghatsy se vydejte dveřmi na SZ. V jedné místnosi pobijte nemrtvé včetně shambling ghasta, v další seberte Brewmaster´s Cudgel a vyřiďte ghasty. Jděte chodbou na SV až do místnosti se sudy – z osvětleného sudu lze vzít Onyx of the Richest Wort. Odtud na V je místnost se dvěma spektrami a truhlou, v níž najdete Sword of Marshbane. V další místnosti je vypáčená truhla, v další pak nemrtví, ze kterých vypadne Nightshade Black Blade. Dál na V je náměstí s mrtvolami na sloupech, čeká vás tu boj s lizardfolky. S od náměstí je místnost s orogy a lizardfolky, dál na SV pak dvoumístnost se dvěma svitky. S odtud se dostanete k Waters of Life, oblasti na S, J a V od náměstí už jsou prozkoumány. Jděte tedy od náměstí s mrtvolami na SZ, narazíte na místnost, kde probíhá boj mezi orky a zombiemi. Nedaleko jsou dveře na SZ vedoucí do velké prostory, ve které jsou tři ormyrrové. Promluvte s nimi, řekněte jim o ztraceném ormyrrovi a o vyčištění Sharpstick Room. Poděkují vám a nabídnou možnost obchodování, pokud je později vyhledáte v Sharpstick Room (v Deep Halls). Na S od nich je velká místnost se dveřmi na Platinum Key. Nedaleko je místnost s orky a dál šestihranná místnost, ve které jsou orkové (po nich zbude Platinum Key a Archer´s Gauntlets) a pečeť Seal of Mythanthor. Pokud máte Ring of Calling (viz dále v návodu), teleportuje vás do SPECULUM GROUNDS. S platinovým klíčem se kus vraťte a otevřete příslušné dveře. Dostanete se do místnosti s orky a dveřmi na S – za nimi naleznete dvoumístnost s orky a další místnost, kde je kromě orků truhla s Platinum Key, šípy +2 a Hammer of Splintering. Vraťte se až před místnost s ormyrry a vydejte se na SV širokou chodbou. Vede k Waters of Life a nám zbývá již jen prozkoumat lokace Z od této magické fontány. V jedné místnosti jsou lizardfolkové a dvě knihy městských záznamů, vedle je místnost (dostanete se do ní tajným průchodem z jižní strany) s tajným průchodem na Z (za stolem, ten musíte rozbít). Projděte na Z a přes několikery další dveře se dostanete až do místnosti, ve které je kopí Leraja´s Spear a truhla s penězi. Po cestě z této místnosti vás napadne několik arracats.

Hall of Wizard

Do této lokace se poprvé lze dostat jen pomocí teleportů Rhonglyn Room. Z místnosti vyjděte na JZ, na ochoz. Jděte do S části a promluvte s postavou na trůně (Caalenfaire) a lebkou (Volun). Po dlouhém rozhovoru vám Caalenfaire prozradí Word of Oblivion a vy získáte Ring of Calling (pokud u sebe máte Skeleton Arm with Ring). Dole v hale je Scrying Mirror, které můžete použít (uvidíte filmeček) a dveře na J do SPECULUM GROUNDS, které jsou pro vás zatím zavřeny. Vraťte se do Halls of Light (pomocí Rhonglyn Room) a jděte k Seal of Mythanthor – teleportuje vás do města, konkrétně do Speculum Grounds.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Speculum Grounds

Oslavujte, na nějakou dobu je konec zatuchlým kobkám, nyní vás čeká něco práce na čerstvém vzduchu. Po teleportaci z podzemí se objevíte u sochy Mythanthora. Pokud se jí dotknete, teleportuje vás zpět do Halls of Light. SZ od sochy je banda orogů, po jejich zabití najdete Chain Mail +3. Jsou zde také dveře do Halls of Wizard (což je vlastně Speculum), zajděte tam a několikrát pokecejte s divinerem. Nyní už můžete dveře používat kdykoli se vám zachce z obou stran. Z od sochy vás čekají další boje – arracats a orogové. V truhle naleznete Dagger +2 a lektvary. Poblíž jsou schody na ochoz, ze kterého můžete jít k podstavci s modely planet (Orrery), nebo dál na S, kde zabijte margoyla a seberte Bow of Acuracy. Dál na Z je věžička (lze v ní restovat). S od věžičky je tlupa gargoylů, J od věžičky je Blueglow Mass (při dotyku léčí) a na Z od věžičky je amfiteátr, ve kterém jsou gargoyly a zavřené dveře. V JZ části lokace jsou schody vedoucí na Z, po nich se dostanete do lokace NIGHTINGALE COURT. Pokud se vrátíte k soše a vydáte se na S, pobijte nějaké nemrtvé a narazíte na mříž uzavírající cestu na SZ. Tuto mříž (Gate of Antaru) zatím nelze otevřít. Pěšina na S vede do lokace WINDRIDER GLADE a pěšina na V vede mezi hradbami ven do lokace SULLYMARSH.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Uf, tak to by pro dnešek bylo všechno. Doufám, že se vám na povrchu ruin líbí (stejně jako mně) více než v zatuchlých kobkách, jelikož v příštím díle budeme v prohlídce rozbořeného města pokračovat. Do té doby nechť Mystra provází vaše kroky.

Autor:




Nejčtenější

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Další z rubriky

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.