Pool of Radiance: RoMD - 7. část návodu

  • 88
Naše putování po ruinách Myth Drannoru se chýlí ke konci. Dnes dokončíme prohlídku katakomb, zařídíme pár věcí v lokacích na povrchu města a nakonec se vydáme do hradu Cormanthor. V nejtemnějších hlubinách pod ním čeká magický Pool of Radiance a zlé bytosti, které ho využívají. A tomu musíme udělat přítrž!

Vítejte u závěrečného dílu návodu na hru Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor. Nejprve dokončíme katakomby, které jsme nakousli v minulém díle.

Catacombs – The Prisons

Po sestupu po schodišti se ocitnete v místnosti. Jděte dveřmi na SZ, dál dveřmi na SV, ocitnete se v široké chodbě vedoucí na SV. Jděte chodbou (můžete se mrknout do cely na J, jsou v ní arracats a peníze). Chodbou se dostanete do oblasti, kde jsou ruiny (najdete tam drahokamy a peníze), místnost zamčená na Iron Spider Lock, na SV místnůstka se zombie lordem a tajným průchodem na SV. Za ním je místnost s drowy, skříní (lektvary) a dvěma truhlami (Bernard´s Boots, Gauntlets of Destruction). Dveřmi na SZ se dostanete do místnosti s policí a skříní (lektvar a svitky), dále na SZ vedou dveře do další místnosti. Z té vedou dveře na S do oblasti „A“, zatím tam nechoďte. Vraťte se kus zpět (k ruinám) a jděte na V, narazíte na dvě místnosti (jsou v nich drahokamy). Dál na V jsou ruiny (arracats, drahokamy), dvoumístnost se spektrami, dvoumístnost s wraithy a další dvoumístnost se spektrami. Dále je tu místnost s freth drow robbery, zbude po nich Iron Spider Key. Dále na V jsou mřížované dveře do další části. Tam jsou dvě dvoumístnosti s nemrtvými, místnost se sarkofágem a bednou lich´s phylactery (rozbijte ji) a místnost s margoylami. Dále je tu arcilich a dvoumístnost (nutno rozbít dveře) s nemrtvými a sarkofágem. Pokud se přiblížíte k sarkofágu, vyskočí na vás revenant a po chvilce vás napadne tuhá parta nemrtvých v čele se třemi lichy. Po boji vezměte ze sarkofágu výborný meč Draedsword Daemoniac. Kousek na S jsou čtyři malé místnosti, ve kterých je pár nemrtvých a tajný průchod na S. Zatím ho nechte být.

Vraťte se až ke dveřím zamčeným na Iron Spider Lock a odemkněte je. Pobijte drowy v místnosti a pokračujte na SZ. Dostanete se do větší prostory s drowy. Na Z je několik místností s drowy (najdete mapu, Drow Shortsword +4, Ring of Confusion a skříň s lektvary), z nejsevernější místnosti vedou dveře na S do velké prostory. Na SZ je trojmístnost s drowy a čtyřmi truhlami (Drow Longsword +4, Drow Shortsword +4, Drow Shortbow +5). Dál na V je dvoumístnost s drowy a arracats a také s dveřmi na S. Za nimi je chodba vedoucí na SV. Na SZ od chodby je trojmístnost s drowy, policemi (lektvary) a čtyřmi truhlami (mj. Drow Mace +4 a Drow Shortsword +4). Na SV konci chodby je tajný průchod do místnosti, kde je v truhle The Wraithmael of Drenofiend. Vraťte se zpět a pokračujte na V. Narazíte na dvoumístnost s drowy a arracats a na místnost s drowy, skříní s lektvarem a dveřmi na S vedoucími do oblasti „A“.

V oblasti A je poměrně hodně drowů, ale pokud máte třeba kouzlo Mass Sugestion, tak vás to nemusí moc trápit. Jsou tu také dvě malé místnosti s drowy (a policemi a skříněmi s lektvary a svitky), dvě malé místnosti s drowími priesty (v polici je lektvar, ve skříni Dagger of Magus a ve dvou truhlách Necklace of Spiritual Weapon a magická hůlka), dál na SV vede chodba. Z chodby vedou dveře na J, za nimi je dvoumístnost s drowy a arracats, policí s lektvarem a dveřmi dál na J, do chodby vedoucí na V. Na S straně chodby je místnost s drowy a dvěma truhlami (Pigsticker, Headsplitter), dál se chodba stáčí na SV. Dále jsou dvě malé místnosti (v jedné jsou police a skříně se svitky a lektvary, v druhé drowové, skříň se svitkem a dvě truhly se Staff of Harm a magickou hůlkou) a větší místnost, kde se v sudech a na stolech povalují drowí zbraně, v truhle jsou zbraně a lektvary a v polici šípy. Dál na V jsou drowové a dveře na SV. Za nimi je místnost s drowy a arracats, skříní (Heavy Spider Key) a dveřmi na S, za nimi najdete skříň s lektvary a polici se svitky. Nedaleko místnosti je tajný průchod na J, do již prozkoumané oblasti v JV rohu mapy. Dále tu jsou čtyři malé místnosti (u některých je potřeba rozbít dveře), ve kterých je kromě pár drowů několik polic se svitky, stůl se scimitarem Drakulwyng, police s lukem Seethre´s Tongue, truhla s halapartnou Ilrazor of Sholg´Gliath a stůl s Beacon of Grigori. S odtud je velká místnost – Drow Treasure Archive. Pobijte všechny drowy a prohlédněte několik (vesměs zapastěných) truhel. Najdete Potion of Insect Plague, Eye of the Witch, Ravenskin, Morolith, Daemonclaws of Gr´Zak, Ring of Azular a peníze. Při otevření nejsevernější truhly se zjeví duch Hachaam Selorn, promluvte s ním a slibte, že donesete jeho meč Faervian (který je v truhle) zpět do jeho hrobky (jedná se o sarkofág Tomb with Platinum Trim v HALLS OF LIGHT, až tam meč vrátíte, zjeví se opět Hachaam a prozradí vám Word of Power na otevření Moon Glyphu). Opusťte Treasure Archive a pokračujte na V. Narazíte na dvě místnosti naproti sobě, v jedné jsou drowové a truhla s penězi, ve druhé je truhla se Small Shield +4. Na JV je trojmístnost s drowy a truhlami s penězi, od ní na SV najdete tajný průchod do místnosti s drowy a truhlou (štít Spellfoil), na V vedou dveře směrem k místnosti s Dreydre a jejími nohsledy. Po boji seberte mapu a dýku Venom, ze dvou truhel vezměte Medallion of Lolth a Spidersilk Armor a prohlédněte dvě nedaleké malé místnosti (drowové a truhla s Ring of Cursing). Kus se vraťte a od dvou protilehlých místností se vydejte na S. Kromě dvou prázdných místností narazíte na místnost se dvěmi truhlami (peníze a Samigel´s Dead Slayer). Dál na Z jsou drowové a dveře na Z vedoucí do větší prostory. Jsou tu ruiny s margoylami, od nich na SV je několik místností vesměs s nemrtvými či mágy z kultu, v jedné jsou také margoyly. Kousek dál na S je místnost se stíny a místnost s nemrtvými a dveřmi vedoucími ven do STILLWATER.

Od ruin na S je několik prázdných místností a také kultisté s nemrtvými pomocníky. Dál na Z je místnost s dveřmi na J, za kterými je chodba na Z. Chodba vás dovede k místnosti, kde se řežou kultisté s margoylami, dál je místnost s margoylami, cela se spektrami a dál na S je dvoumístnost, kde jsou kultisté s nemrtvými a dveře na S. Za nimi je větší prostora, je tu místnost se třemi mohrgy, několik prázdných místností a místnost se čtyřmi sarkofágy a čtyřmi wraithy. Dál na Z je místnost se schody nahoru do NIGHTINGALE COURT a místnost, do níž se můžete podívat klíčovou dírkou (při přiblížení ke dveřím shlédnete filmeček) a pak v ní vybít všechny kultisty a jejich poskoky. Po boji pokračujte na Z a pak na J, ocitnete se ve velké prostoře (a čeká vás boj s kultisty). Můžete odsud jít na Z, V či J. Na Z odsud je oblast, kde se cvičí rekruti – kromě nich vás ve velké místnosti a přilehlé dvoumístnosti čeká i několik normálních kultistů a dragon-kinů, najdete také par svitků a lektvarů. Na V je malá místnost s kultisty a dveřmi dál na V, za kterými je skladiště a pár prázdných místností. Pokud půjdete na J, narazíte na čtyři místnosti (jsou tam truhly s lektvarem, šípy a štítem +4 a také kultisté, po nichž zbude Blackened Key), dále je tu místnost, kde jen na stole Drow Dagger +5 a v truhlách Full Plate +4 a lektvar. Poblíž jsou tři spojené místnosti, ve kterých je Cult Overseer (má Guulstav of M´Raelhorrid), několik kulitstů, Simple Iron Key, police se svitky, stůl s mapou, lektvary a note a truhly s penězi, Small Stone Head, Ravensong, magickou hůlkou, Thoguas´s tooth a Ring of Searing Light. Dál na J je místnost s mágem a truhlami (svitky), na JZ od místností s Overseerem je trojmístnost s kultisty a truhlami s penězi. Pokračujte dveřmi na J, ocitnete se ve velké prostoře s kultisty (zbude po nich note a Black Steel Key). Směrem na Z je tajný průchod do místnosti se stíny a studnou, která je zapastěná, ale najdete v ní Wraithmael Shield. Směrem na J jsou dveře (Black Steel Door). Otevřete je a pobijte kultisty. V místnosti je Miroden Silverblade, promluvte s ním. Teleportujete se do komnaty, kde pokračujte v rozhovoru. Vyberte tři truhly (mj. najdete Full Plate +5) a projděte portálem, budete teleportováni do Nightingale Court.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Zpět na povrchu

Jak záhy zjistíte, po celém městě se potulují bandičky kultistů. V Nightingale Court zajděte za Anorrweyn a řekněte jí, co víte od Mirodena. Anorrweyn přistoupí na roli komunikátora, řekne o Gemu a sešle na vás kouzlo pro otevření Antaru´s Gate. Vydejte se také za Odelinde do Windrider Glade, řekne vám několik nových příběhů. Jděte do Stillwateru a vstupte do Beriandova příbytku. Beriand tam není, ale číhají tam kultisté. Pobijte je a vstupte do portálu. Přenese vás do katakomb (SECOND CELLAR), kde vás čeká boj s kultisty. Pobijte je (zbude Flat Brass Key), pokecejte s osvobozeným Beriandem a rozhlédněte se po okolí. Nedaleko je sud, který přidá permanentně hitpointy, na JV vedou dveře. Za nimi je místnost s kultisty (zbude magická hůlka) a dveře na Z do velké místnosti, kde je několik kultistů (zbude po nich Large Metal Key, Greatsword +4 a Chainmail +3). Na JZ je s mříž s Large Metal Lock a za ní již známá lokace Cult Stronghold. Na SZ jsou tři místnosti, ve které je Cult Overseer (zbude po něm Druul´s Kiss, Sceptre of Leogans a note), stůl s Great Axe +2, skříně a police (svitky a lektvary) a několik truhel (Fragile Iron Key, Mace +4, Small Shield +2, Longbow +3, Sling +4, Boots of Grace, Small Stone Head a lektvary). Teď si ještě na chvíli zaskočte do místnosti zamčené na Fragile Iron Lock (je na okraji lokace Cult Stronghold), uvnitř najdete nějaké obyčejné zbraně, v polici je Shield +2 a v truhle Warhammer +3. Pak se vraťte k portálu, kterým jste sem přišli, a vraťte se do Beriandova obydlí. Opět s Beriandem promluvte a pak se vydejte do House of Gems. Promluvte s Harldainem Ironbarem, dostanete klíč (Hinged Device - Tumblebar). Jděte na nádvoří k soše (Broken Statue) a použijte Hinged Device. Otevře se vchod do podzemí. Sestupte po schodech do Hoard Chamber a z truhly vezměte Large Green Gem (Emerald of the Weave). Opusťte podzemí, pobijte kultisty, kteří na vás čekají, a vydejte se do Speculum Grounds (cestou ještě pobijete další kultisty včetně čaroděje, po kterém zbude Longbow +5 a Doomkin Scarab). Ve Speculum Grounds jděte k bráně Antaru´s Gate, otevře se. Jděte po pěšině nahoru, pobijte dragon-kiny a vyjděte na střechu budovy. Na oltář (Altar of Mythal) položte Large Green Gem. Po chvilce budete teleportováni k Mirodenovi. Promluvte s ním, řekne vám Word of Redemption a otevře portál. Vstupte do něj, ocitnete se v CASTLE PASSAGE.

Castle Passage

Od místa, kde se objevíte (start) jděte chodbou na JZ. Na Z odbočují dveře, za nimiž je místnost s nemrtvými, barelem na zvýšení síly a schodištěm nahoru do NIGHTINGALE COURT. Chodba pokračuje dál na J a dveřmi na JV. Za nimi je skeleton knight, křičí něco o Stone o Fate, chodba vede dál na J až ke dveřím zavřeným na Glyph of Moon. Otevřete je pomocí Rivening Word a zlikvidujte démona (Rivener), který je uvnitř, odměnou vám bude meč Baneblade Morvian. Pokračujte chodbou na JZ, pobijte nemrtvé a pokračujte chodbou stáčející se na SZ. Následují dveře, chodba na S a další dveře. Za nimi je dvoumístnost s kultistou, najdete tu Longsword +4, v polici Chainmail +4, v sudu šípy a v truhle Shortbow +4. Pokračujte dveřmi na S, pobijte kultisty a prohlédněte trojmístnost na SV. Pobijte v ní dragon-kiny, seberte Iron Cell Key a otevřete celu. Je v ní Athan, promluvte s ním, můžete ho nabrat do party (Fighter 16), pokud tak neučiníte, bude později čekat u rozbořeného chrámu v Nightingale Court. Prohlédněte trojmístnost na SZ, zabijte dragon-kiny, případně zabte agresivního ormyrra a orka v celách. Pak pokračujte dveřmi na SZ, chodbou jděte na JZ. Na Z jsou dvě cely (je v nich drow a zombie lord, oba zabijte) a dvě místnosti s kultisty, drahokamy a truhlou, ve které je Roster of Prisoners (přečtěte si ho). Dál v chodbě jsou kultisté, pak chodba vede na JZ a zatáčí na JV. Můžete navštívit místnost s kultisty a třemi truhlami (lektvar, šípy, Dagger +3) nebo dvě místnosti, ve kterých jsou pro změnu kultisté a truhla s Ring of Hushing. Dál vede chodba na J, pak na Z. Tam jsou dvě místnosti s kultisty a mapou (na stole), cela s agresivním drowem a cela s lizardfolkem, se kterým si můžete pokecat a nechat ho být. Dál na Z je trojmístnost, ve které zabijte dragon-kiny, seberte Heavy Prison Key a otevřete celu s drowkou Nathlilik – řekne vám informace o Soul Vessel. V trojmístnosti je také cela s orogem, kterého zabijte. Dál na J vedou dveře do dvoumístnosti s kultisty, truhlou (peníze, Greatsword +4) a dveřmi na J. Za nimi je chodba na J, dveře a za nimi ležící zombie. Rozbijte kámen, který ji vězní, a seberte Aasirak´s Brain (přidává inteligenci tomu, kdo ho má v inventáři). Pokračujte dál chodbou na JV, J JZ, pobijte arracats a pokračujte na Z. V chodbě je tajný průchod ven do Stillwater, je dost špatně vidět, takže sledujte mapu. Chodba pokračuje dál až do velké prostory s arracats a nemrtvými. Odtud jděte chodbou na SV, narazíte na místnost s mohgry, truhlou (Hammer Veneficus, Shield of Power Sylmorrir, Small Stone Head) a bednou s lichovou esencí – tu rozbijte. Kousek dál na S je arcilich a cesta dál na S, kde se potloukají arracats. Cesta vede až k propasti, kde seberte Stone of Fates. Vraťte se do velké prostory a vydejte se na SZ až k mostu. U mostu je duch elfky, za mostem je Well of Fate. Vložte do studny Stone of Fates a pak se pusťte do boje s kultisty, budou vám pomáhat strážní golemové. Po vyčištění velké místnosti pokračujte chodbou na SZ a pak na S, pobijte arracats a jděte dál na S až ke schodům, které vedou ven k hradu.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Castle Cormanthor – exteriér

Po výstupu z podzemí (start) vás čeká boj s dragon-kiny. Kousek dál na S jsou arracats, ale jinak nic zajímavého. Od východu z podzemí se vydejte na V. Hned vedle je Captain´s Gate a chodník nahoru. Zatím tam nechoďte a pokračujte na V podél zdi. Na ochozu pobijte kultisty a kousek dál na dalším ochozu pobijte arracats. Najdete tam také lektvar a můžete tam odpočívat. Vraťte se zpět a vydejte se chodníkem za Captain´s Gate nahoru. Pobijte kultisty a vstupte na malé nádvoří s kašnou. Pobijte další kultisty a dragon-kiny (Battle Axe +4, Chainmail +5 a šípy). Vedou odtud schody na Z a na V. Po schodech na V se dostanete na chodník s gargoylami a padacím mostem, po jeho spuštění můžete projít do WINDRIDER GLADE. Vraťte se na nádvoří a vydejte se Z schody, pobijte kultisty a vystupte po úzkých schodech nahoru. Zde se setkáte s dalšími kultisty (zbude po nich magická hůlka a svitek), na horní plošině je brána do hradu. Neohroženě vstupte.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Castle Cormanthor – Dragonkin Aerie

Od vstupní části jděte po ochozu kolem sálu až dolů (cestou zabijte dva dragon-kiny) a v hale pobijte hordu dragon-kinů (zbude po nich Dagger +5). V JZ rohu jsou schody nahoru na věž, kde zabijte kultisty (Greatsword +4) a můžete tam restovat. Ve V rohu je východ vedoucí do dalšího patra.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Castle Cormanthor – Silverspear Armory

Zde se setkáte s Nathlilik a společnými silami se pustíte do nemrtvých drowů. Po bitvě Nathlilik rozbije urnu s dušemi (Soul Vessel) a pak se zabije. Zbude po ní Chainmail +4, Longbow +4, Shortsword +4, Shield +2 a lektvary. Nedaleko urny je Ring of False Hope, v místnosti jsou také dvě truhly (Wand of Magus, Death´s Head Ring, note, lektvary, svitky). Pod urnou jsou schody dolů.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Castle Cormanthor – Hall of Armathors

Kromě několika menších skupinek kultistů vás čeká větší horda ve V části patra. Po boji zbude Dagger +5, Ring of Hold Person, Ring of Slowing, Ring of Disbelief, drahokamy, lektvary a magická hůlka. Také se otevře portál do jeskyně s bazénem. Zde si hru uložte a také byste se měli vyspat (resp. ne vy, ale vaše postavy), neboť až do konce hry si již neodpočinete. Pak vstupte do portálu.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

The Pool Cavern

Začínáte v JZ rohu jeskyně a zakrátko vás napadne partička kultistů a dragon-kinů. Po boji zbude Ring of Protection +4 a lektvar. Pokračujte na S, ocitnete se u bazénu. Můžete přemýšlet o jeho využití (po chvilce vás napadnou kultisté) nebo raději pokračovat dále. Dál na S minete Kyu Mordrayn a dostanete se k modrému Gemu. Po vyslovení Word of Redemption bude kámen rozbit a vy se střetnete s Kyou v trojitém provedení. Až ji porazíte, vyskočí na vás dracolich Pelendralar (AC 38, HD 64k12 + 255). Po jeho zničení vás čeká závěrečný filmeček.

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

I poté ale ještě můžete hrát, získáte Gauntlets of Moander a po dracolichovi zbude několik věciček. J od bazénku je malý poklad a portál ven. Ještě se můžete proběhnout po městě a pokecat s Odelinde, Anorrweyn, Beriandem, ormyrry, Volunem a Caalenfairem, Harldainem, najádou (dá vám Jewel of Sammaster), případně se Sisters of Silver Fire, s Nottlem a s NPC, které jste nenabrali do party. Tak jako tak, Elminsterův úkol jste splnili a nezbývá než čekat, jestli se dočkáme nějakých dalších dobrodružství (raději si schovejte závěrečnou pozici a Rosters). Mystra nechť provází vaše kroky.


Témata: Socha