Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor
Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

V dávných, pradávných dobách, které si dnes většina hráčů už ani nepamatuje, napadlo několik lidí převést geniální systém AD&D na počítač. Sdruženi ve firmě SSI získali výhradní práva, a záhy spatřila světlo světa první taková hra. Jmenovala se Pool of Radiance a v našich luzích a hájích zůstala skoro neznámá. Přes několik úspěšných produktů se "dungeons & dragons" hry SSI příliš nevyplatily, a tak její licence propadla ve prospěch Interplaye- který přišel s Baldur?s Gate. Právníci samozřejmě nelenili a SSI nakonec může vytvořit nejméně jednu další věcičku. Hádejte, čemu má konkurovat...

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor je de facto druhý díl zmíněného praotce, navazuje příběhem a dělá ho stejný tým autorů jménem Stormfront. Technické zpracování bude ovšem úplně jiné, a jak jinak, velice podobné novému Balduru. V obou případech se můžeme těšit na skupinové RPG v izometrické perspektivě podle třetí edice pravidel AD&D. Na rozdíl od BGII ale má tato hra využívat 3D polygonové modýlky postav a potvor (podobně jako skvělý Revenant), Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor od krys až po obří draky zabírající třetinu obrazovky... Autoři také slibují hloubkové renderování pozadí, tzn. že postavičky se budou moci pohybovat v různých výškách, chodit do svahu, lézt na nábytek a podobně. Zlodějského lezení po stěnách či levitace se ale asi nedočkáme ani tady.

Příběh prozatím nevypadá nějak zvlášť nápaditě. V ruinách starobylého elfího města Myth Drannor se objevila tajemná Zářící studánka. S její dvojnicí v New Phlanu to dělá prapodivné věci: živí umírají, mrtví ožívají... A tak si legendární mág Elminster najímá dvě skupinky dobrodruhů, aby místo prozkoumali. Vaše družina, složená ze samých nováčků, je jednou z nich. Dobrá zpráva je že konkurenci velmi brzo cosi povraždí. Špatná zpráva, že šlo o zkušené veterány. A tak se z města New Phlan vydáváte "na zkušenou", aby jste vůbec měli šanci. Klasika.

Od začátku máte čtyři postavy, a cestou můžete přijmout další dvě. I nad NPC bude mít hráč kupodivu absolutní kontrolu. Ještě podivnější jsou povolání na výběr: standardní bojovníci, hraničáři, kněží a zloději, plus nováčci ze třetí edice AD, barbaři a kouzelníci "sorcerers". Vypadli paladini, druidi, mniši, a dokonce i tradiční i specializovaní mágové. To se zřejmě většině hráčů příliš líbit nebude. Zkušenostní omezení, neuvěřitelně proklínané v Baldur?s Gate, je i tady- ale až třináctá úroveň, což jde. Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor Autoři navíc slíbili, že ve hře budou i kouzla vysokých úrovní všechna, což je docela příjemné. Multi-class postavy jsou povoleny, a z ras budou k dispozici lidé, elfové, půlelfové, trpaslíci, půlčíci a půlskřeti.

Posledním velikým rozdílem oproti tolikrát zmiňované konkurenci bude tahový bojový systém. Každá postava má mít "akční body" formou omezeného času za kolo. To není nikterak nový nápad, ve Falloutech fungoval, ale osobně mi přišly real-time boje s možností pauzování mnohem akčnější a lepší.

Nejde nezmínit ještě jedna kouzelný, u nás bouhžel nepříliš využívaný aspekt RPG her: multiplayer. Maximálně šest hráčů si bude moci zahrát na síti a dva přes modem, prý s podporou hlasové komunikace! SSI zvažuje i zavedení jakéhosi "battle.netu".

Pool of Radiance vypadá podle prvotních zpráv poměrně slušně, ačkoliv jestli překoná Baldur?s Gate II., nevím, nevím... Datum vydání obou her je "náhodou" téměř stejné- koncem roku 2000. Takže si počkáme, uvidíme, porovnáme.