Gran Turismo 5 Prologue

Gran Turismo 5 Prologue

Poškození vozů v Gran Turismu – podle čtenářů

  • 2
Názory vás, čtenářů, na plánovaný model poškození v závodní hře Gran Turismo 5.

Gran Turismo 5 ProloguePřed pár týdny jsme vám prostřednictvím tohoto článku, v naší rubrice Ring volný, nastínili pár vizí ohledně toho, jak by mohlo vypadat oznámené poškozování vozů v pátém dílu série závodních simulátorů Gran Turismo a zároveň vás vyzvali, abyste v diskusi přispěli i svými návrhy. Dnes tedy přinášíme výběr toho nejzajímavějšího.

V drtivé většině jste s tímto nápadem Polyphony Digital byli spokojeni a navrhovali jste různé možnosti a nezřídka jste byli ochotni vyžadovat ty nejtěžší možné jízdní/závodní podmínky, ...

Glutton
A jak čekám že to dopadne? Popravdě čekám něco strašně podobného Forze.

1) Pokuta se odečítá z vyhrané částky = po závodě nejdete s kontem do mínusu. V nejhorším příapdě jen nic nevyděláte.

2) Poškození bude jen částečné - zmáčkne se plech. Možná upadne nárzaník či praskne sklo. Ale rozpůlit, zmačkat to nepůjde. Základní nezničitelná kostra tam podle mě bude.

3) Stejně tak jízdní vlastnosti. Bylo by krásné když by aspoň ty byly realistické a po čelním nárazu auto už nejelo. Ale také o tom kvůli podmínkám automobilek pochybuju.

T
Jak? Co nejreálněji.

Jops
Ja jsem pro plne poskozeni vozu.
Ja nevim jak vy, ale kdyz jezdim v GT4, tak se snazim nebourat, prece jenom kazda srazka jsou ty potrebne setinky dolu a kdyz uz se o nejake auto otru, tak bych byl rad, aby dvere byly promackly atd...

Treba promackle dvere nebudou mit moc vliv na jizdni vlastnosti a da se s nima podle me bez problemu projet dalsich 10 zavodu, nez si vydelam na nove :)

Nebylo by spatny, kdyby ve hre byla moznost treba si to auto pujcit dokud nebudes mit na opravu sveho :) akorat nevim co by se stalo, kdyby se zrusilo to pujcene auto (asi by se zaplatilo z pojistky

Baby
no ja bych kazdopadne byl rad, kdybych po vetsi strkanici v prvni zatacce nemohl pokracovat. tak nejak si predstavuju ze to bude doopravdy, ne ze kdyz to da nekdo na zada tak se respawne a pali s ito dal.rozpadajici se auto taky nemusi hned byt, ale aby se chovalo po narazu realne, tzn. treba poskozene zavesy kol, geomtrie v perdeli atp...

Glutton
Osobně tolik nepotřebuju reálnou deformaci plechů. Ale reálnej dopad na jízdní vlastnosti = po čelním nárazu ať auto klidně zůstane naleštěný - ale ať nejede. Po blbým smyku do písku, ať udělá kotrmelce a poškodí si tlumiče... a střecha už promáčklá být nemusí.

Ale tohleto má zasadní problém - jsou to Online kreténi, kteří se baví tím že kazí hru ostatním. A tohle jim strašně nahrává - v závodech musíš před první zatáčkou zpomalit, takže oni mají hezkou příležitost tam vlítnout s nohou na plynu dvěstěpadestákou a zahrát si s ostatníma kuželky. Vyvážit potom poškození s tím aby to bylo hratelný pro slušný hráče je dost oříšek :-/

Tommy
Doufam ze to tedy vyresi tak, jak uz tu vetsina zminila. Tedy pokud chci poskozeni, tak si ho zapnu, jinak to bude jak je to ted.

Kazdopadne kdyz Yamauchi rika, ze to bude realisticke (viz starsi cislo OPS2, kde se psalo "(Kaz): udelali jsem nekolik testu a auto se v 80% pripadu rozletlo na tisice soucastek. Na to proste PS2 nema. Az budeme mit PS3, uz to mozne bude"). No chci videt jak to dodrzi... Pac to neni zadna sranda neo takoveho udelat (coz si "konzumenti" neuvedomuji, nezajima je to, "hlavne at uz to je" ze).

Glutton
Jako pokud blbě najedu na mantinel, urvu kolo a musím restartovat závod - je to moje chyba a nemám nejmenší problém s tím když kvůli ní budu muset restartovat klidně celej šampionát.

Pokud ale pojedu bezchybně a někdo do mě napálí (ať už úmyslně nebo omylem) a já kvůli němu projedu. Už to není moje chyba ani v nejmenším a budu tuhle vlastnost proklínat a po pár prohranejch závodech cizí vinou se hrou seknu.

Jak to vyvážit je oříšek. Možná když by se jim podařilo naprogramovat rozeznávání viníka nehody. A realistický poškození by se vztahovalo na toho kdo srážku zaviní. Takže pokud do mě nějaký pako narve zezadu, tak už se nepohne, ale moje auto v tu chvíli bude nezničitelný. Ale naopak pokud blbě škrtnu o mantinel... už jsem dojel.

Ale o tomhle hodně pochybuju že se podaří kvalitně udělat. Online pitomci si vždycky najdou cestu jak to vyexploitovat.

Ring volný - předchozí díly
- Co vám chybí na dnešních hrách?
-> podle čtenářů

- Které historické období byste chtěli hrát v Call of Duty 5?
-> podle čtenářů

Stan
Jsem pro kompromisní devastaci aut, tak aby se závod dal dojet (pro popsaný případ, že se rozštípu díky někomu jinému), ale abych mu mohl dát ještě při závodě nějaký trest podle výběru (něco jako team kill v CS - kick ze závodu, 50% výkonu atd...).

RedBaron
Já si to představuju tak, že se poškození bude dát ovlivnit mírou 0-100% z reálného a už teď se těším na ty online kretény, kteří mi to před zatáčkou naperou do zadku aby se o mě zabrzdili, jak si rozštípnou chladič, nikam už nepojedou a já si za 1500 kreditů nechám spravit zadní nárazník :-)

F
ortune Rayzor
Vím že tak daleko zřejmě u her s licencemi na jednotlivé automobily se nikdy nesetkáme s větším poškozením než promáčknuté dveře a rozbitá okna.

Moje představa je založena na několika stupních realističnosti poškození v závislosti na celkovém obdrženém obnosu za odjetý závod. Čím menší stupeň - tím méně pěněz a závoreň hodně zvýhodnit nejtěžší stupně oproti těm nízkým. Lidi by to motivovalo jezdit na nejvyšší stupeň a vedlo by je to k jízdě na "jistotu" a zároveň k většímu respektu k soupeři. Samozřejmě AI závodníci by museli být naprogramováni taktéž k větší opatrnosti, protože by jejich stupeň požkození byl stejný jako hráčův, proto by mohlo také při jejich chybě k nutnému odstavení vozu.

Dále z hlediska fyzikálnosti si model poškození představuju tak, že na nejtěžší stupeň (např. Realistic) bude docházet k totální destrukci auta ve všech ohledech. Zmačkané plechy, vystřelené airbagy, létající plasty, upadávající kola, čouhající dráty a při porušení nádrže také totální shoření auta.

N
ásledná oprava by ukončila probíhající šampionát a částka by samozřejmě byla nemalá, aby si člověk uvědomil svojí chybu a příště se snažil jet bez chyb. Také se mi zamlouval nápad s možností půjčení dalšího automobilu na určitou dobu pro vydělání nutného obnosu pěněz pro opravu zničeného auta. Dále by nemusela být špatná možnost si půjčit na opravu na úvěr, který by se za určitou dobu musel splatit, jinak by následovaly penále. Zkrátka jako klasická půjčka od banky :).

P.
Víc než reálné poškození aut mi chybí fyzikální model okolního prostředí. Rozbořit cihlový plotek, projet dřevěnou stodolou, posbírat pár fáborků či značek a zastavit o kilometr dál kvůli poškozené motorové soustavě. (Za zvážení též stojí fyzikální model pilota.)

Co se týče finančního systému, jsem pro plnou nastavitelnost. Pokud chce jezdit někdo naplno a bez kolizí, ať si bere klidně 100 % příjmů. Pro zvýšení realističnosti by se měla auta skutečně servisovat a to reálným způsobem (časy, ceny), finanční management by se dal řešit jako samostatná část hry, čili správa sponzorů, pronájem reklamních ploch na autě, výběr úkolů (např. jeden sponzor nabízí za umístění na kapotě a dojezd do pátého místa 100K, jinak 20K, druhý za stejný polep 50K bez závislosti na umístění. Příjem by si tak hráč mohl reálně ovlivnit sám, přičemž by nemuselo vždy znamenat lepší umístění = vyšší příjem. A finálně se taky nabízejí sázky.

ale našlo se i pár ktitiků a skeptiků

Syki
naopak já bych ot tam nedával vůbec...je to možná realistický a k e hře která si hra je na realný chování iaut možná i legitimní...ale představa že při každý chybě(a že se v takový hře a jízdě například s Viper chyby prostě dělají,nemluvě o otm že mnohdy auto prostě kopne a jdu do bariéry víceméně nevinně) je dost otravná....osobně mluvím čistě jenom z hry více hráčů,jedzdit šampionáty proti AI je bezkrevná metoda jak získavat prachy na nákup aut,to sem vždycky rád přenechal bráchovi s kterým sme poto sváděli tvrdý adrenalinový bitvy s autama v battleu...a nemyslím ež nám v tu chvíli poškození chybělo,naopak nám to umožnilo myslet čistě a jen na závodění bez rizika že tgo rozšleháme a napětí závodu bude v háji..souboje kolo na kolo a pocit z nich,to by v tuhel chvíli s modelem poškození šlo dokopru a vysledek by byl sterilní jak Formule 1...děkuji ne....

...chápu že někdo zneužívá bariér nebo naschvál naráží do aut,ale pokud se hraje se soupeřem na úrovni kterýmu jde o dobrej závod a ne jen o vítězství tak je tahle umělá motivace zbytečná,naopak to může v těchhle soubojích jen vadit.....osobně tenhle aspekt realismu klidně oželím když budou mít závody dál takový koule(i když k tomu napsoledy docházelo v GT2,s přechodemn na PS2 se velká část šťávy z Gran turisma někam poděla takže to tak možná přecfe jen má být)...modle poškození už z tý serie udělá definitivně něco jinýho než čím byla na začátku.

pan_happy
jak? no prece tak jak to je ve Forze2. Dokonale. 

Nejak jste tuhle hru zapomeli zminit, a pritom je mnohem lepsi nez celej GT5 prologue a zabery z bouracek ve Forze jsou naprosto skvely.

Glutton
Jinak k realismu. Chci se zeptat - vy opravdu věříte že licencovaná auta v těchto komerčních hrách (GT, Forza) se opravdu chovají reálně? Že to nejsou jen PR kecy? Když se nad tím zamyslím:

Tyhle hry kupujou fandové aut. A prezentace aut ve heř je stokrát lepěí reklama než nějakej plakát nebo flash na netu. Pokud fanouška aut nechám stovky hodin jezdit online a on bude vyhrávat s nějakou konkrétní značkou - neovlivní to jeho názor na to auto? Když je to přece tak reálný?

Tommy
Take se tu nikdo nepozastavil nad tim, jak to vlastne chteji udelat. Me jako programatora neustale udivuje jak to ti lide z Polyphony delaj. Full HD a 60fps + grafika ktera je velmi blizka realite, vysoky pocet polygonu. Pridejte realisticke (snad) poskozeni a musite se ptat odkud vezmou dalsi vykon? Ano, PS3 je silna, ale ne tak moc. Staci se podivat na Prologue, GT5 se graficky vyrazne lisit nebude.

P.
Reálně podobnou simulaci uvítám spíš ve hře typu Destruction Derby či nějaké arkádovky. Jako reálná simulace tento systém nemá příliš šance. Díky charakteru, drtivá většina hráčů jezdí za hranicemi svých možností, čili kolize je téměř nevyhnutelná. Pokud by byl systém nastaven tak, aby hráč začínal z pozice nicky a vyztuženého auta tak, aby se mu nic nestalo, je situace zajímavější. Časem by nalezl své mantinely a učil se jezdit na hranici svých možností. V reálu se řídí hlavně zadkem, cítíte přetížení, poruchy, rychlost, špatnou adhezi. Tohle všechno u her chybí.

A podělili jste se s námi i o pár střípků z vašeho osobního života.

Stan
PS: Dřepim v práci jak vocas a už jsem mohl dávno hrát... tak ja jdu

Děkujeme vám za vaše názory, všechny zbylé nápady naleznete v diskuzi pod článkem. A Glutton ať se nám ozve (bwcrew (z) idnes.cz), za svojí aktivitu od nás obdrží drobný dárek.