Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Post Mortem - část #1

  12:00aktualizováno  28. prosince 2:15
Po fantastické Syberii společnost Microids vytvořila další povedenou adventuru, která je tentokráte mnohem temnější a pojednává o rituálních vraždách, jež byly spáchány před osmdesáti lety v Paříži. My jsme si pro vás připravili dvoudílný návod, který vás touto nelineární a komplikovanou hrou provede od začátku až do konce.

Vítejte v první části návodu na NOIR adventuru Post Mortem. Adventuru, která se může pochlubit velkou nelinearitou. A ta zpravidla znamená pro autory návodů přímo pekelný problém. Abych totiž podchytil pokud možno všechny možné způsoby řešení úkolů a odhalil všechny větve, v nichž se děj rozděluje, musel jsem některé pasáže Post Mortemu odehrát snad desetkrát. A až nyní jsem si uvědomil, jak nepříjemný je fakt, že rozsáhlé herní dialogy nelze přeskakovat… Vzhledem k tomu, že mi na konci hry zbylo v inventáři pár předmětů, pro které jsem nenašel uplatnění, jsem patrně neodhalil všechny skryté možnosti, ale drtivou většinu z nich v tomto návodu naleznete. Snad se mi popis řešení jednotlivých herních úkolů podařilo seřadit dostatečně přehledně, abyste se v nich dokázali zorientovat :o).

Hned po úvodní animaci se nabízí první možnost větvení děje, v němž záleží na tom, jakým způsobem zakázku na detektivní práci od půvabné Sophie Blakeové přijmete.

a) přijmutí případu jednoduchou cestou:

  • Případ je možno přijmout okamžitě ve vašem ateliéru. Podstatné je se během rozhovoru chovat k Sophii vstřícně. Hned na začátku rozhovoru ji pozvěte dovnitř, pak na její nabídku kývněte a zeptejte se jí na podrobnosti. Před odchodem vám Sophia dá svoji navštívenku.

    b) přijmutí případu složitější cestou:

  • K Sophii se naopak musíte chovat odtažitě. Dovnitř ji nepouštějte a řekněte jí, že jí nemůžete pomoct. Sophia odejde, ale ještě předtím vám předá svoji navštívenku.
  • Použijte telefon na zdi v ateliéru a zavolejte Sophii – smluvíte si s ní schůzku v restauraci Chez Alexandre.
  • Přes mapu Paříže se vydejte do restaurace. Uvnitř můžete jít přímo do salónku, kde sedí Sophia, nebo se k ní můžete nechat odvést majitelem restaurace, který stojí v recepci.
  • Promluvte si se Sophií. Tentokrát se můžete vykrucovat jak chcete, ale případ už vzít musíte.

    Nepovinný úkol: Telefonicky můžete poslat telegram svým přátelům do Států a zeptat se jich na info o Sophii Blakeové. Telegram dorazí až v druhé polovině hry, naleznete ho na rohožce u dveří ve svém ateliéru.

    Jakmile se se Sophií dohodnete, objeví se na mapě Paříže dvě nové lokace – Policejní stanice a Hotel Orphée. V tuto chvíli se též můžete věnovat dvěma záležitostem – pokusu o identifikaci podezřelé osoby nebo pokusu o získání přístupu na místo činu. Oba úkoly lze řešit souběžně, ovšem kvůli přehlednosti návodu je rozdělím.

    Získání policejní zprávy: Ze všeho nejdříve se pokusíme vytáhnout nějaké informace z policie.

  • Na policejní stanici si promluvte se strážníkem, ale nic kloudného z něj nevytáhnete… kromě toho, že má děsnou žízeň a má rád víno.
  • V hotelu Orphée vejděte do kavárničky a promluvte si s barmanem. Moc informací z něj sice nevytáhnete, ale podstatné je vzít si od něj lahvinku červeného vína.
  • Na policejní stanici si znova promluvte se strážníkem a nabídněte mu víno – výměnou za něj dostanete policejní zprávu, KTEROU SI DŮKLADNĚ PROČTĚTE!!! (obsahuje pitevní zprávu, výslech svědků a zprávu komisaře Lebruna). O obsahu zprávy si můžete pohovořit s policejním strážníkem, ale není to nutné.

    Nepovinný úkol: Po pročtení zprávy se na mapě objeví nová lokace – kancelář Dr. Kaufnera. Toho můžete navštívit i vícekrát a konzultovat s ním nově zjištěné informace.

    Vražda se stala v Hotelu Orphée, takže tam zajděte. Úkol číslo jedna je dostat se přes recepci do nitra hotelu. Opět jsou k dispozici dvě možnosti, které závisí na průběhu rozhovoru s recepčním Petitem.

    a) proniknout do hotelu jednoduchým způsobem:

  • Promluvte si s recepčním a během rozhovoru mu řekněte, že jste z pojišťovny (věta 1), že zastupujete dámu, která se zde chce ubytovat (věta 2) a že se chce vaše klientka přesvědčit o bezpečnosti (věta 3). Recepční Petit vás okamžitě odvede do pokoje č. 505, který sousedí s pokojem 507 (kde se stala vražda), a nechá vás v něm o samotě.

    b) proniknout do hotelu složitějším způsobem:

  • S recepčním veďte jakýkoliv jiný dialog, který skončí tím, že se s vámi odmítne bavit.
  • Pokud jste již získali zprávu od policie a přečetli si ji, měla by stát v recepci před schody velká bedna. Vlezte do ní – hotelový poslíček vás i s bednou odtáhne do pátého patra hotelu.

    Úkol číslo dva je dostat se do zamčeného pokoje č 507, v němž se stala vražda. Možnosti jsou opět dvě:

    a) dostat se do pokoje 507 přes zamčené dveře v pokoji 505: !!! Tento způsobe je možný jen tehdy, pokud jste pronikli do nitra hotelu výše popsaným jednodušším způsobem, tedy pokud vás do jinak zamčeného pokoje 505 odvedl recepční Petit !!!

  • V pokoji 505 není nic zajímavého, kromě zamčených dveří. Prohledejte prostor pode dveřmi a klíčovou dírku, v níž je z druhé strany zasunutý klíč – řešení se nabízí samo.
  • Když z pokoje vyjdete, pozve si vás do svého pokoje madam Loiseauová (pokud tak neučiní, zaklepte na dveře 506). Promluvte si s ní a volte vždy v pořadí první otázku či odpověď (Zeptejte se, odkud ví, že jste detektiv; pak jí řekněte, že jste taky jasnovidec; zeptejte se, jestli taky měla vidění vraždy a nakonec jí nabídněte ke koupi svůj obraz) – dostanete od ní magický talisman. Je dobré si s madam promluvit i na jiná témata, ale to není pro postup ve hře důležité. Poznámka: Pokud se vám nepodařilo magický talisman z madam vytáhnout a do pokoje se již nelze dostat níže popsanou metodou pomocí paklíčů, měla by se na stole dole v recepci objevit tužka, která funkci magického talismanu zastoupí.
  • V recepci hotelu seberte z pohovky vedle schodů noviny.
  • V pokoji 505 prozkoumejte škvíru pode dveřmi a strčte tam noviny. Pak prozkoumejte klíčovou dírku a strčte do ní magický talisman – klasickou metodou tak získáte klíč. Tím dveře odemkněte a dostanete se tak na místo vraždy.

    b) dostat se do pokoje 507 hlavními dveřmi pomocí sady paklíčů:

  • Nejprve je nutné prohledat na chodbě hotelu zámek na dveřích do pokoje 507.
  • Když budete odcházet zpět do recepce hotelu, pozve si vás do svého pokoje madam Loiseauová (pokud tak neučiní, zaklepte na dveře 506). Promluvte si s ní o čem chcete, v tomto případě není průběh rozhovoru důležitý.
  • V hotelové kavárničce si promluvte s barmanem - měli byste z něj dostat 2 informace: jednak popis podezřelé osoby a druhak to, že se podezřelý bavil s jistým Maletem, který tráví čas v bistru Alambic. Lokace bistra se objeví na mapě. Označené neshody na obraze
  • Vypravte se do bistra Alambic (u vchodu potkáte servírku Bébé). Uvnitř bistra se vydejte k baru – narazíte na majitele bistra Holuta, jak hraje karty s vámi hledaným Maletem. Za okamžik si budete s Maletem povídat, na volbě otázek nezáleží – stejně se nic nedozvíte. (jak získat sadu paklíčů od Hulota)
  • Promluvte si s Hulotem, který stojí za barem, a poproste ho, jestli by vám nepomohl z otevřením zamčených dveří. Hulot vám pomůže, ale něco za něco: Dá vám dva obrazy, originál a kopii, a chce po vás, abyste mezi nimi našli nějaké rozdíly.
  • V inventáři obrazy použijte a na kopii označte pět chybějících detailů (řešení: viz obrázek).
  • Znova si s Hulotem promluvte a řekněte mu, že je práce hotová. Pokud jste označili všech pět míst na obraze správně, dostanete od něj sadu paklíčů.
  • V hotelu prozkoumejte zámek na dveřích do pokoje 507 – paklíče by již měly být připravené k použití. (postup odemykání dveří pomocí sady paklíčů) Odemykání zámku pomocí paklíčů
  • K dispozici máte 5 paklíčů. Do zámku lze vložit jen čtyři. Úkolem je vložit správný paklíč do správné pozice v zámku a pak ho ještě nastavit do jedné ze tří možných poloh (střed-nahoru-dolů nebo střed-doleva-doprava).
  • Postup: Do zámku vložte 4 libovolné paklíče. Když nyní stisknete kliku nad zámkem, paklíče se začnou pohybovat a podle jejich pohybu lze poznat, zda jsou vloženy na správné místo a nastaveny do správné polohy. Když se paklíč kvedlá hodně, je vložený do špatné pozici. Pokud se kvedlá málo, je ve správné pozici, ale nastavený ve špatné poloze. No a pokud se nekvedlá vůbec (je v klidu), je ve správné pozici i ve správné poloze. Cílem tedy je, aby se po stisknutí kliky žádný z paklíčů nekvedlal, čímž se zámek odemkne.
  • Konkrétní umístění paklíčů je zobrazeno na obrázku. Jen doplním, že paklíč A je ve střední poloze, paklíč B v dolní poloze, paklíč D v horní poloze a paklíč E v pravé poloze.

    Co dělat v pokoji 507:

  • Jakmile se dostanete dovnitř pokoje, prohledejte krb a seberte z něj snubní prsten.
  • Na zemi před postelí prozkoumejte střepy a pár skleněných úlomků seberte.
  • Zajděte do koupelny, kde prozkoumejte umyvadlo s černou barvou na vlasy.

    Sestavení portrétu podezřelého pachatele: Portrét podezřelého Místo činu je tedy prohledané, dále je zapotřebí identifikovat podezřelou postavu. Popis podezřelého získáte jednak od barmana v hotelové kavárně, další dva popisy jsou součástí policejní zprávy, kterou jste získali od strážníka na policejní stanici. Z těchto informací bude třeba sestavit portrét.

  • Na stole ve vašem ateliéru leží náčrtník, který seberte.
  • Když náčrtník v inventáři otevřete, objeví se na obrazovce nedokončený portrét, který lze skládat z několika vzorů vlasů, očí, nosů, uší, brýlí, brad, knírků a úst. Využijte informací o podezřelé osobě a pokuste se portrét složit. Pomocí ikonky v dolní části obrazovky můžete portrét v jakékoliv fázi načrtnout a ukázat (prostřednictvím dialogu) buď barmanovi v kavárně, nebo Maletovi v bistru Alambic. Ti postavu buď identifikují, nebo ne (správný portrét – viz obrázek).
  • Jakmile složíte správný portrét a ukážete ho Maletovi v bistru, nastane patová situace – do bistra vstoupí muž z portrétu, kterého hledáte. Následuje honička pařížskými ulicemi, která však skončí neúspěšně.

    Zjištění totožnosti podezřelého (po honičce v ulicích):

  • Druhého dne ráno (po jistě příjemně strávené noci s Bébé :o)) se vydejte na policii, promluvte si se strážníkem a řekněte mu, že máte portrét vraha. Strážník v něm pozná jistého Hellouina a pošle vás za inspektorem do kanceláře.
  • Na chodbě vejděte do inspektorovy kanceláře a promluvte si s ním. Volte jakákoliv témata, až do chvíle, kdy vám inspektor řekne, že se mu pletete do vyšetřování. Nyní máte dvě možnosti: a) Říct mu, že se mu jen snažíte pomoci. Inspektor změkne, prozradí vám, že podezřelá osoba je soukromý detektiv Hellouin a poví vám i jeho adresu. b) Drze odvěťte, že nebýt vás, ničeho by se nedopátral. Inspektor se urazí a vyhodí vás. Promluvte si tedy se strážníkem a zeptejte se ho na podezřelého z portrétu, načež se dozvíte jeho jméno i adresu.
  • Přes mapu Paříže se vypravte do Hellouinovy kanceláře. Vstupní dveře do kanceláře jsou však zamčené a bude je třeba otevřít. Způsob jejich otevření závisí na tom, jakým způsobem (nebo zda vůbec) jste vnikli do pokoje 507 v hotelu.

    a) dostat se do Hellouinovy kanceláře pomocí sady paklíčů: Odemykání zámku pomocí paklíčů (možno v případě, že jste do pokoje 507 vnikli přes pokoj 505, nebo jste do něj nevnikli vůbec)

  • Nejprve je třeba získat sadu paklíčů od Hulota v bistru Alambic. Způsob již byl popsán výše v odstavci s tučným nadpisem „jak získat sadu paklíčů od Hulota“.
  • Jakmile získáte paklíče, prozkoumejte zámek na dveřích do Hellouinovy kanceláře a pomocí paklíče zámek odemkněte. Způsob odemykání zámku paklíčem byl opět popsán výše v odstavci s tučným názvem „Postup odemykání dveří pomocí sady paklíčů“. Umístění paklíčů v zámku a nastavení jejich polohy je totožná, jako v uvedeném případě.

    b) dostat se do Hellouinovy kanceláře pomocí kladiva: (možno v případě, že jste do pokoje 507 vnikli pomocí sady paklíčů)

  • V recepci hotelu, na podlaze u tašky vedle výtahu, leží kladivo. Seberte ho.
  • Použijte kladivo na dveře Hellouinovy kanceláře, čímž rozbijete sklo a dveře otevřete.

    Uvnitř kanceláře prohledejte šuplíky u stolu. Ve spodním je jen zamčený trezor, v horním nějaké dokumenty. Jeden z dokumentů seberte (dopis od de Allepina) – v tu chvíli do pokoje vstoupí Hellouinova matka. Po skončení rozhovoru (nezáleží na tom, co jí řeknete) vás odvede na půdu, kde se Hellouin skrývá. A ten vám začne vyprávět svoji verzi příběhu…

    HRAJEME ZA HELLOUINA:

  • Přes mapu Paříže se vypravte k apartmánu Eatonových.
  • Vstup do domu blokuje domovnice. Promluvte si s ní, ale ať jí nakukáte cokoliv, dovnitř vás nevpustí.
  • Vejděte na venkovní dvorek a v jeho zadní části seberte červený míč.
  • V jednom z oken na dvorku stojí květináč. Hoďte po něm míčem, čímž přilákáte domovnici a vchod do domu tak bude volný.

    Co dělat v bytě Eatonových: (Dá se zde nalézt a prozkoumat hromada věcí, nicméně co nenajdete nyní s Hellouinem, budete mít možnost dohledat později s MacPhersonem)

  • V hlavním pokoji seberte ze skříňky pod obrazem vizitku psychiatra a papír s poznámkami o Bratrstvu. Obojí si v inventáři pročtěte – na mapě se objeví dvě nové lokace – Sídlo Bratrstva a kancelář Dr. Kaufnera.
  • Na stěně též visí plakát s nápisem „Bistro Alambic EXPOSITION“. Prozkoumejte jej (na mapě se objeví lokace Bistro Alambic) a odhrňte levý dolní roh plakátu – objevíte ukrytý klíček od truhlice, který seberte.
  • V zadní ložnici seberte ze skříňky jízdenku do Le Havre.
  • V přední ložnici otevřete přístěnek a prozkoumejte zamčenou truhličku. Odemkněte ji klíčkem od truhlice a obsah truhlice seberte (pasy, dopis od Sophie Blakeové, náčrtek podivné sochy).

    Nepovinné úkoly: V tuto chvíli můžete navštívit strážníka na policejní stanici a Dr. Kaufnera v jeho kanceláři. S oběma si lze popovídat, ale nic zásadního se nedozvíte.

    Poznámka: Na půdě v Hellouinově kanceláři lze sebrat plechovku se sušenkami, nicméně se mi nepodařilo zjistit, k čemu se dá použít.

    Odemykání zámku pomocí paklíčů Zaskočte do bistra Alambic, kde potkáte Bébé. Během rozhovoru z ní vytáhněte informaci, že majitel bistra Hulot odjel s Eatonovými do nějaké restaurace a že si její adresu poznamenal na papír. Nyní máte dvě možnosti, jak adresu restaurace zjistit. a) Přímo v bistru jděte k baru, na jehož okraji leží zápisník. Prozkoumejte jej, uchopte tužku a jezděte s ní po pravém dolním okraji zápisníku – na listě je vytlačená adresa Chez Alexandre. b) Vypravte se na lokaci Sídla Bratrstva. Pokuste se vejít do sálu, načež se objeví sluha, z něhož adresu restaurace vytáhnete.

  • V restauraci Chez Alexandre si promluvte s majitelem v recepci – řekne vám, že Eatonovi jsou ve skutečnosti Whyteovi a že bydlí v hotelu Orphée.
  • Zamiřte tedy do hotelu. Promluvte si s recepčním Petitem, moc se toho od něj nedozvíte.
  • Po rozhovoru vás kontaktuje poslíček Malet a pozve vás do kavárny. Vejděte do kavárny a usaďte se ke stolu. Během dialogu s Maletem se dozvíte číslo pokoje Whyteových, vydáte se do něj a budete svědky vraždy.

    Následně Hellouina zatkne policie a my dostaneme pod kontrolu opět MacPhersona. Policie považuje případ za uzavřený, jenže my víme, že Hellouin je nevinný! Přece to tak nenecháme! Pokračování hledejte zde :o).

  • Autor:




    Nejčtenější

    Project Scorpio
    Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

    Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

    Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
    Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

    Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

    Dark Souls 3
    Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

    Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

    Age of Empires 4
    Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

    Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

    Cities: Skylines - Green Cities
    Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

    Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

    Další z rubriky

    Biomutant
    Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

    Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

    Star Wars Battlefront II
    Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

    U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

    Cities: Skylines - Green Cities
    Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

    Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

    Akční letáky
    Akční letáky

    Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.