Rage

Rage

Postapokalypticý svět v Rage - střílení i závody

  • 14
Štavnaté informace o novém titulu tvůrců Dooma a Quaka. Rage vás uvede do jedinečného světa a dovolí střílet i závodit.

RageO novém projektu iD Software a technologické exhibici Johna Carmacka v jednom víme už od minulého roku. Ovšem Rage je na první pohled tak komplexním titulem, že bylo poměrně obtížné si ho na základě kusých informací představit. Nyní se ale rezervoár vědomostí o hře rozšířil, nemluvě o velmi vypovídajících obrázcích přímo ze hry.

Rage bude umístěno do postapokalyptického prostředí, které si můžete představit jako atraktivní mix z Mad Maxe a Fallouta. Ovšem tím to nekončí – na některých videích a obrázcích jsou vidět dosti obskurní motivy. Ne snad hororové, ale tak nějak divné a stylově velmi ozvláštňující. V tomto ohledu bychom viděli spojitost s netradičním prostředím Bioshocku, byť oba tituly jdou na věc z poněkud opačných konců.
 
RageId Software má v Rage nejen originální projekt po mnoha letech omílání Dooma, Quaka či Wolfensteina, ale také vůbec první titul s dosti otevřenou strukturou. Přes původní dohady ale nečekejte volnost ve stylu Grand Theft Auta. Ve světě se sice budete moci pohybovat relativně libovolně, ovšem jak přijde na hlavní úkoly, bude hra nekompromisní v jejich pořadí a dost možná i struktuře.
 
Torzo hratelnosti se orientuje na dosavadní střílečky z produkce iD Software. To znamená zejména jedinečný pocit ze střílení, které bude skutečně šťavnaté a bude tvořit hlavní pilíř hry. Autoři rozhodně nechtějí, aby se dostalo na vedlejší kolej, jako třeba právě v GTA, kde vlivem řady jiných prvků není tak propracované.

Trailer

Ovšem ani druhý hlavní element hratelnosti nemá být odbytý. Jedná se o závodění, respektive ježdění speciálními bugynami. Jednak půjde o příjemnou rychlost, s jakou se dostanete na místo další mise,Rage jednak se ve hře mají pořádat četné závody o zajímavé věcičky. Pak nepřekvapí, že jezdecké schopnosti herního avatara mohou doznat vylepšení, a to prostřednictvím tréninku. A nakonec se jistě hodí také v boji, jelikož se do každé vejdou až dvě postavy. Nehledě na možnost někoho přejet.
 
Rage nejspíše obsáhne i nějaké ty RPG prvky. Hráč by měl mít libovolný přístup do propracovaného inventáře a v celém světě budou fungovat základní ekonomická pravidla a tím čile kvést obchody. Na nich se samozřejmě budete moci podílet, ať už jako nakupující, nebo jako prodávající. Vyplatí se pořídit nové kvéry či brnění, ale to, co najdete v divočině a zrovna to nepotřebujete, není od věci prodat.
 
RageTvůrci plánují propracovaný kooperativní mód, který bude jak v PC, tak konzolových verzích. Nečekejte ale nic ve stylu lehce upravené singleplayerové kampaně pro dva. Kooperace je od singlu a příběhu zcela oddělena a nabídne úplně odlišné výzvy, zřejmě však ve stejném nebo podobném prostředí. Podle všeho bude možné hrát i ve split-screenu, na což jsme obzvlášť zvědaví.
 
Hru pohání revoluční technologie id Tech 5, kterou má už John Carmack po třech letech usilovné práci téměř hotovou. To ale neznamená, že Rage již ťuká na dveře. Ba právě naopak – termín vydání sice specifikován nebyl, ovšem zaznělo vágní prohlášení, že do dvou let od nynějška již bude hotovo.