Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crytek se poprvé vyjádřil k neoficiálním informacím o možném bankrotu

aktualizováno 
Během posledního měsíce a půl se objevila řada zpráv o nevyplacených mzdách ve studiích německé korporace Crytek. Ta následující týdny mlčela s tím, že spekulace nekomentuje. Situace se však změnila.

Crysis 3: The Lost Island

Společnost totiž v pátek 25. července vydala oficiální prohlášení, které zveřejnil server Gamesbeat. V tom píše: "V posledních týdnech se opakovaně objevovaly zprávy a fámy o finančních problémech Cryteku."

"Poté, co jsme informovali zaměstnance ve všech našich studiích, jsme v situaci, kdy můžeme odhalit více detailů členům tisku a veřejnosti," uvádí text.

Prohlášení zmiňuje, že tok informací k zaměstnancům nebyl ideální. Crytek však zároveň upozorňuje, že zveřejňování plánů nebylo vždy možné.

"Stejně jako celý herní průmyslu byl Crytek ve fázi proměny. Naše evoluce z vývojářského studia do on-line vydavatelství vyžadovala změnu strategií. Tyto výzvy jdou ruku v ruce s rostoucími nároky na kapitál, který jsme zajistili."

Firma zároveň upozorňuje, že další detaily o vývoji situace zveřejňovat nebude. "Ve finále naše společnost, finance a technologie položily základy pro zajištění budoucnosti Cryteku. Nejen v krátkodobém horizontu, ale i v úseku dlouhodobém."

Prohlášení pak navzdory předchozím zmínkám končí vírou v brzké zveřejnění pozitivních informací.

Firma tak reaguje na zmínky o dlužených mzdách a odchodu řady klíčových zaměstnanců. V některých studiích byly výplaty odkládané o týdny, jinde prý lidé nedostali zaplaceno i několik měsíců. Podle neoficiálních informací tak situace vedla až ke stávkám ve studiu Crytek UK, kde údajně protestuje až sto lidí.

Studio opustili například Hasit Zala, který šéfoval vývoji akce Homefront: The Revolution a udával směr on-line akce Warface. A odešel i vývojářský manažer Ben Harris (čtěte více).

Zaměstnavatele změnil také programátor grafického vykreslování Tiago Sousa, který přešel do id Software. Tam bude pracovat na novém Doomu a technologii idTech 6.

Autor:




Nejčtenější

Obličej v MLB The Show 17
Baseballisté kvůli chybě ve hře vypadali jako zrůdy

Technická chyba ve sportovní hře MLB The Show 17 proměňovala postavy na příšery připomínající hororové hry. Potíže způsoboval editor postav, kde táhlo pro...  celý článek

Československo 38-89: Atentát
Hra českých vědců o atentátu na Heydricha bojuje o přízeň ve světě

Vylepšená verze edukativní hry Československo 38-89: Atentát se pod novým jménem Attentat 1942 uchází o přízeň hráčů na digitální distribuci Steam v rámci...  celý článek

Streets of Rogue
Tohle nezvládneš, ty nulo. Titul paroduje výukové pasáže a herní klišé

Chválí vás za nic. Přesně tak mnohdy působí výukové sekce ve hrách, kde si máte osvojit základy ovládání. Vyskočit, vystřelit, učinit krok vpřed. Nezávislý...  celý článek

Gears of War 4
Microsoft: Před uvedením nové konzole budeme mít několik exkluzivit

Skromně působící nabídka Microsoftu by se do zahájení prodeje konzole Scorpio měla zlepšit. Společnost si prý uvědomuje význam exkluzivních titulů, a chce jim...  celý článek

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.