Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crytek se poprvé vyjádřil k neoficiálním informacím o možném bankrotu

aktualizováno 
Během posledního měsíce a půl se objevila řada zpráv o nevyplacených mzdách ve studiích německé korporace Crytek. Ta následující týdny mlčela s tím, že spekulace nekomentuje. Situace se však změnila.

Crysis 3: The Lost Island

Společnost totiž v pátek 25. července vydala oficiální prohlášení, které zveřejnil server Gamesbeat. V tom píše: "V posledních týdnech se opakovaně objevovaly zprávy a fámy o finančních problémech Cryteku."

"Poté, co jsme informovali zaměstnance ve všech našich studiích, jsme v situaci, kdy můžeme odhalit více detailů členům tisku a veřejnosti," uvádí text.

Prohlášení zmiňuje, že tok informací k zaměstnancům nebyl ideální. Crytek však zároveň upozorňuje, že zveřejňování plánů nebylo vždy možné.

"Stejně jako celý herní průmyslu byl Crytek ve fázi proměny. Naše evoluce z vývojářského studia do on-line vydavatelství vyžadovala změnu strategií. Tyto výzvy jdou ruku v ruce s rostoucími nároky na kapitál, který jsme zajistili."

Firma zároveň upozorňuje, že další detaily o vývoji situace zveřejňovat nebude. "Ve finále naše společnost, finance a technologie položily základy pro zajištění budoucnosti Cryteku. Nejen v krátkodobém horizontu, ale i v úseku dlouhodobém."

Prohlášení pak navzdory předchozím zmínkám končí vírou v brzké zveřejnění pozitivních informací.

Firma tak reaguje na zmínky o dlužených mzdách a odchodu řady klíčových zaměstnanců. V některých studiích byly výplaty odkládané o týdny, jinde prý lidé nedostali zaplaceno i několik měsíců. Podle neoficiálních informací tak situace vedla až ke stávkám ve studiu Crytek UK, kde údajně protestuje až sto lidí.

Studio opustili například Hasit Zala, který šéfoval vývoji akce Homefront: The Revolution a udával směr on-line akce Warface. A odešel i vývojářský manažer Ben Harris (čtěte více).

Zaměstnavatele změnil také programátor grafického vykreslování Tiago Sousa, který přešel do id Software. Tam bude pracovat na novém Doomu a technologii idTech 6.

Autor:




Nejčtenější

SNES
Poště se ztratily retro hry za čtvrt milionu. Krádež, tvrdí adresát

Americký fanoušek konzole Super Nintendo Entertainment System chtěl vytvořit rozsáhlý archiv her. Když si však nechal hry poslat z Evropy, balík byl záhadně...  celý článek

Na palubním počítači Porsche 911 si můžete zahrát i DOOM
VIDEO: Jízda v Porsche jako způsob, jak ovládat DOOM? Nebezpečná volba

Seznam způsobů, jak lze ovládat klasickou střílečku DOOM, se rozrostl o další bizarní možnost. Po toastovači a pianu následuje vůz Porsche 911, kterým ovládáte...  celý článek

Dota 2
Ve Valve by řada lidí pracovat nemohla. Postupy firmy prý nezvládají

Valve vývojářům boří představy. Spousta lidí totiž věří, že preferuje samostatnou práci a nulový dohled. Studio má však zkušenosti s tím, že řada tvůrců v...  celý článek

Lednové slevy na PSN
Devět rad pro slevové zelenáče. Které hry stojí za nákup?

Boj s pokušením využít dočasnou slevovou nabídku na některý z herních titulů znají mnozí z nás až moc dobře. Stejně tak jako skutečnost, že si za to občas...  celý článek

PlayStation 4 Slim - Glacier White
Z nemocnice na Zélandu zmizela konzole pro děti na chemoterapii

Z nemocnice na Novém Zélandu zmizel PlayStation 4. Konzole byla přišroubovaná ke stolu na oddělení ve Wellingtonu, kde probíhají dětské chemoterapie. A malí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.