PQT - interview s Patrikem Pavelkou

  • 16
Přestože měli pořadatelé akce ProQuake Tournament Fall2k celý den plné ruce práce, našel si Patrik Pavelka, jeden z hlavních organizátorů celé akce, na mne chvilku času, aby zodpověděl pár otázek. Chcete také nakouknout do zákulisí a zjistit, co pořádání takovéto akce obnáší?

Daniel Pavelka losuje za asistence hostesek jednotlivá družstva pro TeamPlay. Vlevo věcné ceny.BonusWeb: Co vůbec je ProGamers za uskupení?
Patrik Pavelka: ProGamers je projekt, který se chce zabývat rozšířením kompetitivního hraní v České republice. V zahraničí se pro to ujal termín "professional gaming". Celý tento projekt má několik rovin. Za prvé se snaží rozšířit online hraní po internetu. Tedy nejen, aby lidé samotní hráli, ale aby zde byla i určitá nabídka služeb, které je budou evidovat, zaznamenávat výsledky, které pomůžou s organizací atd. Za druhé to jsou velké turnaje, jako je například tato, které by měly být jakýmsi vrcholem oněch online soutěží.

BW: Kolik má ProGamers členů a kdo jej řídí?
PP: ProGamers má v současné době patnáct členů. Jsou to hráči Starcraftu, Quaka, programátoři a specialisté přes hardware. Máme dokonce to štěstí, že se nám podařilo sehnat lidi, kteří v naší republice jsou naprostými špičkami ve svých oborech. Co se týče toho vedení, snažíme se jej dělat společně s bratrem (Danielem - pozn. mondy).

BW: Kde se vůbec vzal nápad uspořádat akci jako PQT?
PP: Souvisí to s tím, že velkou část ProGamers tvoří vášniví hráči, kteří se už dlouho chtěli takovéto akce zúčastnit. Ale protože je nikdo nedělal, tak to nakonec zůstalo na nás.

BW: Je to vaše první akce tohoto druhu?
PP: Ne, není to naše první akce. Tou byl ProStarcraft Tournament, který se odehrál letos v červnu. Byl ale o mnoho menší než PQT, zúčastnilo se jej zhruba padesát hráčů.

BW: Kolik lidí se stará o organizaci celé akce?
PP: Je zde celý tým ProGamers a několik hráčů a nadšenců, kteří sice do tohoto uskupení přímo nepatří, ale jsou ochotni nám s pořádáním turnaje pomoci.

Rufusovy poslední chvíle soustředění před zápasem.BW: Vznikly během turnaje nějaké organizační problémy?
PP: Samozřejmě, že nějaké problémy tu jsou, zvláště jsme se zapotili při zapojování počítačů do sítě. Nějaké potíže přetrvávají i nadále (jako například přetěžování sítě nepovoleným stahováním dat ze strany účastníků turnaje), ale snažíme se ze všech sil, aby to hráčům nepokazilo dojem z celého turnaje.

BW: Kolem to je samý počítač. Jak se vám podařilo shromáždit takové množství výpočetní techniky?
PP: Protože dát dohromady takovýto "strojový park" by bylo prakticky nemožné, je na našich turnajích podmínkou, aby si každý hráč přivezl svůj počítač s sebou. A tyto počítače, které máme k dispozici my, nám poskytli sponzoři, společnosti Brave a ADM. Na těch zabezpečujeme organizační část soutěže - běží na nich quakovské servery, databáze a intranet, na kterém zveřejňujeme výsledky zápasů a další informace pro hráče.

BW: Kolik času vůbec zabrala organizace takovéto akce?
PP: První myšlenka vznikla již někdy v roce 1999. Lehčí přípravy začaly hned po skončení PSCT, to znamená v červenci. Ale ty nejtěžší práce, během kterých nám zbývá sotva šest hodin na spánek, to trvá asi poslední tři týdny.

BW: Daří se vám dohnat časový skluz, který vznikl na počátku? Za jakou cenu?
PP: Naštěstí se nám to daří, ale přece jen to trošku kazí dojem z celé akce. Celý tým se snaží ze všech sil, aby se tento skluz eliminoval, ale je to poměrně náročné, a to nejen fyzicky, ale hlavně psychicky.

Je mezi námi snad někdo, kdo by nechtěl mít podobný strojový park doma?BW: Jaké jsou ceny pro vítěze?
PP: Asi nejzajímavější cenou zde je gigahertzový procesor od AMD. Dále zde jsou ceny od společnosti Vogels a dary od ostatních sponzorů. No a pak jsou tady samozřejmě originální trička ProGamers, která se nedají nikde koupit, jedinou možností, jak se k některému z nich dostat, je vyhrát jej.

BW: Plánujete nějakou další takovouto akci?
PP: Ano, naše cíle jsou mnohem výše, než u PQT. Protože máme za sebou turnaj v Quaku a Starcraftu a všimli jsme si, že je velká poptávka také po Counter Sriku, rádi bychom za půl roku udělali velký turnaj pro zhruba tři sta lidí ve všech těchto titulech. Ten by se odehrával nejspíš zase zde, protože tyto prostory jsou pro naše účely ideální.

BW: A poslední otázka. Co říkáte na to, že někteří hráči, kteří se zúčastnili i letošního FragFestu ve Vídni, považují tuto akci za mnohem lepší?
PP: Tak to jste mne zaskočil, v poslední době mám tolik práce s turnajem, že jsem takovéto reakce neměl ani čas zaznamenat. Když si ale vezmu, že FragFest je pořádán na komerční bázi, to znamená s mnohem větší profesionalitou, kterou si my nemůžeme dovolit, tak to určitě potěší.

BW: Děkuji za rozhovor.
PP: Není zač.