Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Připadáte si nevýznamně, popisuje vývojář práci na velkých hrách

  14:00aktualizováno  14:00
Dlouhé roky trávíte pilováním dovedností a snažíte se dostat do elitních firem. Nakonec však můžete zjistit, že všechno je jinak. Velkorozpočtové hry jsou dnes masivní projekty, na kterých pracují stovky vývojářů, a váš individuální přínos tak může působit zanedbatelně.

Assassin’s Creed: Syndicate | foto: Jakub Žežule

Zkušenosti s vývojem na blogu popsal programátor Maxime Beaudoin, který pracoval na hře Assassin’s Creed: Syndicate. Dříve takový projekt býval jeho snem, po zkušenostech s prací v menších týmech však velkorozpočtové projekty začal považovat za ubíjející.

„Když jsme přešli do produkční fáze, tým rostl a rostl. A to je podle mě zdrojem všech problémů u velkorozpočtových her: rozmáchlé týmy a příliš lidí. Na Syndicate pracovalo zhruba deset studií. Byl to čtyřiadvacetihodinový vývoj. Když jdou lidé z jedné společnosti spát, v jiné je ráno.“

Velké množství tvůrců vede ke specializaci, a vývoj pak začíná připomínat práci na montážní lince. „Asi si dokážete představit, jak motivaci lidí ovlivní, když jim dojde, že jsou velmi nahraditelnou součástkou v obrovském produkčním stroji,“ říká Beaudoin.

K tomu se údajně váže i tunelové vidění. Lidé začínají věřit, že jejich výsek specifické disciplíny je pro hru tím klíčovým prvkem. To pro změnu komplikuje veškerá rozhodnutí a často to prý vede k situacím, kdy vyhrává ten nejhlasitější člověk. A někdy tak tým činí nesmyslné kroky.

Zároveň u projektu se stovkami lidí není možné dostatečně komunikovat s každým. Vede to k momentům, kdy se situace zapomíná konzultovat s důležitými lidmi. A to vytváří frustraci v týmu.

V rámci efektivity rozhodování navíc o záležitostech zpravidla rozhoduje jen několik jedinců, i když by schůzky z titulu jejich pozice měli podílet i další lidé.

Čím větší hru vyvíjíte, tím menší je váš dopad na výsledný produkt. „Buďto jste pěšák, co pracuje na maličkém výseku hry, a říkáte: „Vidíte tu lampu? Tu jsem tam dal já!“ Nebo jste vysoce postavený ředitel, který píše e-maily a chodí na schůzky. Pak je to spíše: „Vidíte tu cestu plnou lamp? Ty jsem schválil.“ A obě pozice jsou na prd z odlišných důvodů,“ tvrdí Beaudoin.

Sám se proto rozhodl seniorskou pozici opustit a založit vlastní nezávislé studio, kde bude vytvářet hry jen v několika lidech. Se všemi se proto může znát a zůstává mu pocit, že na tvorbu hry má vliv a náplň jeho práce je pestřejší.

Autor:


Témata: Assassin's Creed


Nejčtenější

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
VIDEO: Porsche se poprvé objeví v závodech Gran Turismo, podívejte se

Vozy Porsche budou poprvé dostupné v závodní sérii Gran Turismo, konkrétně v dílu Gran Turismo Sport, který vyjde, alespoň v to doufáme, koncem letošního roku.  celý článek

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Další z rubriky

Druidstone: The Secret of Menhir Forest
Chystá se nová hra od autorů Legend of Grimrock

Pod názvem Druidstone se skrývá retro hra na hrdiny s tahovými souboji na čtverečkové mapě připravovaná autory, kteří stojí za dvěma díly populární...  celý článek

Yosuke Madsuda v chystaném přídavku k NieR: Automata
Autoři obsadili do role hlavních záporáků vlastní šéfy

Do ujeté japonské bojovky NieR: Automata míří nový dodatečný obsah. Jeho součástí jsou kromě jiných věcí i bossové vymodelovaní podle reálných šéfů...  celý článek

Sondra Sombre
Nová hra od tvůrců Prison Architect je na první pohled "jiná"

Zítra vychází zajímavě vypadající titul Scanner Sombre, v němž se ve 3D prostoru orientujete pouze pomocí barevných odrazů z příručního snímače.  celý článek

Malí sportovci: Které sporty jsou pro děti nejzdravější?
Malí sportovci: Které sporty jsou pro děti nejzdravější?

Ne každá aktivita je vhodná pro každý věk a každé dítě. Jakou a kdy vybrat, najdete v článku.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.