Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Připadáte si nevýznamně, popisuje vývojář práci na velkých hrách

  14:00aktualizováno  14:00
Dlouhé roky trávíte pilováním dovedností a snažíte se dostat do elitních firem. Nakonec však můžete zjistit, že všechno je jinak. Velkorozpočtové hry jsou dnes masivní projekty, na kterých pracují stovky vývojářů, a váš individuální přínos tak může působit zanedbatelně.

Assassin’s Creed: Syndicate | foto: Jakub Žežule

Zkušenosti s vývojem na blogu popsal programátor Maxime Beaudoin, který pracoval na hře Assassin’s Creed: Syndicate. Dříve takový projekt býval jeho snem, po zkušenostech s prací v menších týmech však velkorozpočtové projekty začal považovat za ubíjející.

„Když jsme přešli do produkční fáze, tým rostl a rostl. A to je podle mě zdrojem všech problémů u velkorozpočtových her: rozmáchlé týmy a příliš lidí. Na Syndicate pracovalo zhruba deset studií. Byl to čtyřiadvacetihodinový vývoj. Když jdou lidé z jedné společnosti spát, v jiné je ráno.“

Velké množství tvůrců vede ke specializaci, a vývoj pak začíná připomínat práci na montážní lince. „Asi si dokážete představit, jak motivaci lidí ovlivní, když jim dojde, že jsou velmi nahraditelnou součástkou v obrovském produkčním stroji,“ říká Beaudoin.

K tomu se údajně váže i tunelové vidění. Lidé začínají věřit, že jejich výsek specifické disciplíny je pro hru tím klíčovým prvkem. To pro změnu komplikuje veškerá rozhodnutí a často to prý vede k situacím, kdy vyhrává ten nejhlasitější člověk. A někdy tak tým činí nesmyslné kroky.

Zároveň u projektu se stovkami lidí není možné dostatečně komunikovat s každým. Vede to k momentům, kdy se situace zapomíná konzultovat s důležitými lidmi. A to vytváří frustraci v týmu.

V rámci efektivity rozhodování navíc o záležitostech zpravidla rozhoduje jen několik jedinců, i když by schůzky z titulu jejich pozice měli podílet i další lidé.

Čím větší hru vyvíjíte, tím menší je váš dopad na výsledný produkt. „Buďto jste pěšák, co pracuje na maličkém výseku hry, a říkáte: „Vidíte tu lampu? Tu jsem tam dal já!“ Nebo jste vysoce postavený ředitel, který píše e-maily a chodí na schůzky. Pak je to spíše: „Vidíte tu cestu plnou lamp? Ty jsem schválil.“ A obě pozice jsou na prd z odlišných důvodů,“ tvrdí Beaudoin.

Sám se proto rozhodl seniorskou pozici opustit a založit vlastní nezávislé studio, kde bude vytvářet hry jen v několika lidech. Se všemi se proto může znát a zůstává mu pocit, že na tvorbu hry má vliv a náplň jeho práce je pestřejší.

Autor:




Nejčtenější

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Další z rubriky

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Fallout: The Board Game
Fallout jako deskovka? Díky mnoha volbám bude hra pokaždé jiná

Fantasy Flight Games připravují deskovou hru Fallout, která čerpá ze třetího a čtvrtého dílu slavné postapokalyptické série. Určena je až pro čtyři lidi, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.