Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Práci ve vysněné herní společnosti Valve obětoval vše, přesto neuspěl

aktualizováno 
Mladý Brit následoval hlas srdce, ale vytouženého cíle se mu dosáhnout nepodařilo. Přesto jeho úsilí může mít šťastné zakončení. Původně se snažil získat zaměstnání ve společnosti Valve, čemuž obětoval dva roky a slušně placenou práci.

Valve přesto výsledek jeho snažení zatím přehlíží. Projekt však uspěl ve službě Steam Greenlight, kde hráči hlasují o nových přírůstcích do katalogu největší digitální distribuce Steam. Brit Richard Seabrook tak bude mít možnost svou hru prodávat a při dostatečném výdělku by díky tomu rád založil vlastní studio.

Původním plánem bylo kvalitou projektu oslnit Valve, jeho dalším snem je však profesionální vývoj her. A právě jeho druhý cíl se mu možná podaří splnit.

Valve patří mezi nejprestižnější společnosti ve videoherním průmyslu, a získat v ní práci proto není jednoduché. Ve studiu vznikly hity jako Half-Life, Portal, či Team Fortress 2. Je to tedy jedna z mála firem, které ještě nevytvořily špatnou hru.

Zájem o pozice ve studiu je kvůli tomu enormní a šance na jejich získání minimální. Seabrook se proto rozhodl své přihlášce věnovat dva roky života. Opustil pozici testera her a místo toho začal za minimální plat pracovat jako barman.

Project-X
Project-X
Project-X

Obrázky ze hry Project-X, které Richard Seabrook obětoval dva roky života.

Jeho finanční situace se tím citelně zhoršila, získal však více volného času pro realizaci svého snu. A následující dva roky se nevěnoval ničemu jinému. Chodil jen do práce a vyvíjel hru.

Rozhodl se, že vytvoří neoficiální pokračování pro Half-Life: Opposing Force, což je datadisk, který koncem 90. let vytvořila společnost Gearbox. Opposing Force události prvního Half-Lifu přibližuje z pohledu „nepřátelské strany“. V rozšíření totiž hrajete za mariňáka, který má za úkol zlikvidovat výzkumný objekt Black Mesa.

Seabrookova hra nese prostý název Project X a využívá technologii Source, která poháněla Half-Life 2. O té ostatně psal i sedmdesátistránkovou diplomovou práci. Project X tedy lze považovat za Opposing Force 2.

Titul obsahuje třináct úrovní a jeho hraní zabere zhruba dvě hodiny. Autor proto věří, že je obsahově srovnatelný třeba s první epizodou pro Half-Life 2. Sám však přiznává, že mu chybí určitá míra pozlátka. Projekt ostatně vytvářel jen sám.

Richard Seabrook

Richard Seabrook

Snaha zaujmout za pomoci Projectu X nicméně není produktem náměsíčné mysli. Seabrook si totiž v minulosti vydobyl kredit se svoji komunitní tvorbou pro logickou hru Portal a řada stávajících zaměstnanců pozici ve Valve získala právě díky rozličným modifikacím a neoficiálnímu obsahu. Například návrhář Robin Walker, který vytvořil původní Team Fortress jako modifikaci pro Quake. Či spoluautor Counter-Striku Jess Cliffe.

Když tedy Seabrook hru po dvou letech dokončil, zabalil jí do stylového kufříku s logem Half-Life a kurýrem odeslal přímo šéfovi Valve Gabu Newellovi.

Kurýr pak o několik dnů později potvrdil, že zásilku ve společnosti někdo převzal. Následovalo několik týdnů čekání, které by leckoho přiměly ke kousání nehtů. A není divu, dva roky práce do značné míry závisely na jediné reakci. Ta však nikdy nepřišla. Nikdo ani nenaznačil, že ve Valve o projektu vědí.

Fotogalerie

Seabrook do společnosti opakovaně volal a odeslal i několik e-mailů. Nechtěl však působit dotěrně, a snahu tak po čase vzdal. Nakonec ho však napadlo, že by hru mohl zveřejnit v rámci hlasování Steam Greenlight, kde ji hráči obratem schválili. Pro vývojáře proto začalo období zařizování úředních náležitostí a doufá, že mu prodej titulu umožní nastartovat vytouženou kariéru.

Nezmiňuje však, jestli od Valve získal povolení k prodeji projektu, který využívá jejich obsah i svět. Ale pokud vše půjde podle plánů, rád by pro příští hru najal dva programátory a dva grafiky. To by mu umožnilo plnohodnotný vstup do světa videoher.

Na Seabrookův příběh upozornil britský server Eurogamer.

Autor:


Témata: Valve




Hlavní zprávy

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.