Valve přesto výsledek jeho snažení zatím přehlíží. Projekt však uspěl ve službě Steam Greenlight, kde hráči hlasují o nových přírůstcích do katalogu největší digitální distribuce Steam. Brit Richard Seabrook tak bude mít možnost svou hru prodávat a při dostatečném výdělku by díky tomu rád založil vlastní studio.
Původním plánem bylo kvalitou projektu oslnit Valve, jeho dalším snem je však profesionální vývoj her. A právě jeho druhý cíl se mu možná podaří splnit.
Valve patří mezi nejprestižnější společnosti ve videoherním průmyslu, a získat v ní práci proto není jednoduché. Ve studiu vznikly hity jako Half-Life, Portal, či Team Fortress 2. Je to tedy jedna z mála firem, které ještě nevytvořily špatnou hru.
Zájem o pozice ve studiu je kvůli tomu enormní a šance na jejich získání minimální. Seabrook se proto rozhodl své přihlášce věnovat dva roky života. Opustil pozici testera her a místo toho začal za minimální plat pracovat jako barman.
Obrázky ze hry Project-X, které Richard Seabrook obětoval dva roky života.
Jeho finanční situace se tím citelně zhoršila, získal však více volného času pro realizaci svého snu. A následující dva roky se nevěnoval ničemu jinému. Chodil jen do práce a vyvíjel hru.
Rozhodl se, že vytvoří neoficiální pokračování pro Half-Life: Opposing Force, což je datadisk, který koncem 90. let vytvořila společnost Gearbox. Opposing Force události prvního Half-Lifu přibližuje z pohledu „nepřátelské strany“. V rozšíření totiž hrajete za mariňáka, který má za úkol zlikvidovat výzkumný objekt Black Mesa.
Seabrookova hra nese prostý název Project X a využívá technologii Source, která poháněla Half-Life 2. O té ostatně psal i sedmdesátistránkovou diplomovou práci. Project X tedy lze považovat za Opposing Force 2.
Titul obsahuje třináct úrovní a jeho hraní zabere zhruba dvě hodiny. Autor proto věří, že je obsahově srovnatelný třeba s první epizodou pro Half-Life 2. Sám však přiznává, že mu chybí určitá míra pozlátka. Projekt ostatně vytvářel jen sám.
Snaha zaujmout za pomoci Projectu X nicméně není produktem náměsíčné mysli. Seabrook si totiž v minulosti vydobyl kredit se svoji komunitní tvorbou pro logickou hru Portal a řada stávajících zaměstnanců pozici ve Valve získala právě díky rozličným modifikacím a neoficiálnímu obsahu. Například návrhář Robin Walker, který vytvořil původní Team Fortress jako modifikaci pro Quake. Či spoluautor Counter-Striku Jess Cliffe.
Když tedy Seabrook hru po dvou letech dokončil, zabalil jí do stylového kufříku s logem Half-Life a kurýrem odeslal přímo šéfovi Valve Gabu Newellovi.
Kurýr pak o několik dnů později potvrdil, že zásilku ve společnosti někdo převzal. Následovalo několik týdnů čekání, které by leckoho přiměly ke kousání nehtů. A není divu, dva roky práce do značné míry závisely na jediné reakci. Ta však nikdy nepřišla. Nikdo ani nenaznačil, že ve Valve o projektu vědí.
Seabrook do společnosti opakovaně volal a odeslal i několik e-mailů. Nechtěl však působit dotěrně, a snahu tak po čase vzdal. Nakonec ho však napadlo, že by hru mohl zveřejnit v rámci hlasování Steam Greenlight, kde ji hráči obratem schválili. Pro vývojáře proto začalo období zařizování úředních náležitostí a doufá, že mu prodej titulu umožní nastartovat vytouženou kariéru.
Nezmiňuje však, jestli od Valve získal povolení k prodeji projektu, který využívá jejich obsah i svět. Ale pokud vše půjde podle plánů, rád by pro příští hru najal dva programátory a dva grafiky. To by mu umožnilo plnohodnotný vstup do světa videoher.
Na Seabrookův příběh upozornil britský server Eurogamer.