Tvůrci slavných Commandos se rozhodli vytvořit novou hru. Chcete si tipnout, jak bude vypadat? Pokud hádáte, že bude opět ze stejného žánru, máte pravdu jen napůl. Realtimovka to bude, ale nic tak taktického, jako známe z Commandos. Nová hra španělských Pyro Studios se jmenuje Praetorians a zavede nás do období největšího rozmachu římského impéria, kdy se říše rozpínala do všech světových stran. Sami autoři prý měli dojem, že zatímco budovatelské a jim podobné strategie už ze starověkého Říma vytěžily maximum, na samotné vojenské manévry se ještě nikdo příliš nesoustředil, a tak se té mezery na trhu ujali oni.
Stěžejní civilizací s níž budete hrát, jsou tady Římané, ale potkáte i další dvě - Barbary a Egypťany. Barbaři jsou koncipování jako směsice různých evropských kmenů, jako byli například Galové, Germáni nebo Keltové, a narazíte na ně během misí, jež se odehrávají ve střední a severní Evropě. Naproti tomu Egypťané jsou k vidění v těch misích, které jsou situovány do severní Afriky. Rozdíly mezi nimi nejsou sice nikterak zásadního charakteru, ale na způsob, jakým s nimi budete hrát, by vliv mít měly. Například římské legie se vyznačují především silnou disciplínou a organizací. Výhoda z toho plynoucí je například to, že jejich armády jsou schopné šikovat se do nejrůznějších formací, což leckdy může ovlivnit průběh boje. Naproti tomu Barbaři na disciplínu kašlou, ale mohou si to dovolit - jsou totiž silnější a rychlejší, takže jim nevadí ani to, že je jich obvykle méně. Výhody a nevýhody Egypťanů jsou stále poněkud kryptické, protože tento národ by měl být se svými vlastnostmi někde mezi Římany a Barbary, takže se nechme překvapit. V singleplayeru budete proti dalším dvěma národům jednak bojovat a jednak se s nimi můžete si spolčovat, což leckdy ulehčí potlačování rebélií ve vlastní zemi. V multiplayeru to pak bude vypadat tak, že si budete moci vybrat, za kterou z těchto tří civilizací chcete hrát.
Abyste si mohli nějak představit, co vás vlastně v Praetorians čeká, pak vězte, že rozhodně žádný klasický resource management, protože všechno se točí hlavně okolo vojenské strategie. Zjednodušeně řečeno na začátku mise dostanete armádu a s tou se musíte probojovat až na konec (mise). To, co zde nahrazuje tradiční zdroje, jsou lidé. Musíte čas od času ovládnout některou z menších vesniček, které nutně potřebujete k tomu, abyste najímali a trénovali nové žoldáky. Jinak žádné farmy, žádná políčka s obilím - nic takového. Autoři měli celkem oprávněný dojem, že starat se uprostřed líté bitvy o stáda prasátek či lány ovsa je tak trochu rozptylující a ještě i něco víc nerealistické.
Když jsem řekla, že na začátku dostanete armádu, s níž musíte vydržet až do konce, neznamená to, že by se zde nekonaly žádné upgrady a podobné záležitosti. V průběhu bojů získávají vaše jednotky i vojevůdci zkušenosti, což zase zaručuje otevřené dveře k lepším brněním a novým bojovým schopnostem. Kolik bude typů jednotek, to vám zatím neprozradím, ale jisté je, že každá bude mít jiné charakteristiky, výhody a nevýhody, a že jich v jedné bitvě budete ovládat stovky, až tisíce najednou.
S dokončením hry se ještě hned tak počítat nedá, protože se zatím mluví o zhruba polovině příštího roku.