Právě hrajeme: akční Iron Storm

Právě hrajeme: akční Iron Storm
První světová válka skončila 1918. Pak vzniklo Československo, vlády se ujal Tatíček Masaryk a svět, aniž by to věděl, pomalu ale jistě spěl k dalšímu válečnému běsnění. Nebo snad ne? Podle vývojářů ze společnosti 4X Studios to bylo trošku jinak. Píše se totiž rok 1964 a pořád zde ještě máme Rakousko-Uhersko a boje v zákopech. Protože ale ve válce funguje všechno jinak než v dobách míru, liší se tato 60. léta od těch našich prakticky ve všem – od ekonomiky až po používané zbraně. Neobvyklý námět, řeknete si. A máte pravdu. Neobvyklé je ale u hry Iron Storm i zpracování – a to už tak skvělé být nemusí není. Použitý 3D engine silně připomíná hororovou akci From Dusk Till Dawn, a to jak v dobrém, tak i špatném. Postavy nevypadají ani v nejmenším realisticky – stylizovaná těla, malé nevýrazné hlavičky, trhané pohyby, to vše působí zpočátku jako pěst na oko. Můžete se sice přepínat mezi first-person a third-person pohledem, ale ani v jednom nevypadá použitá geometrie správně. Modely zbraní vypadají jako texturou obalené kvádry. Máte sto chutí hodit hru do koše. Jenže pak přijde ta chvíle, kdy si na všechny tyto neduhy zvyknete a objevíte, v čem spočívá největší kouzlo Iron Stormu: v působivé atmosféře, obrovských otevřených lokacích a pocitu, že jste opravdu ve válce, která nezná slitování a v níž hrajete roli obyčejného pěšáka. Nevěříte? Tak se zkuste ponořit do hratelného dema, nebo si pár dní počkejte na recenzi. Možná se nejedná o vysloveně špičkový titul, ale milovníci akčních her by si jej neměli nechat ujít. Takových jako Iron Storm totiž není mnoho – zprvu trpký zdá se, pak ale patru lahodí…

Iron Storm Iron Storm Iron Storm