Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klasiky se vracejí: Osm pokračování, která si nechcete nechat ujít

  12:08aktualizováno  12:08
Díky změnám v herním průmyslu z mrtvých vstanou některé tituly, jejichž oživení bychom už ani nečekali. V posledních letech to umožnilo několik nových trendů.

Možný vzhled Unreal Tournamentu 2014

Jedním je komunitní financování, dalším je návrat velkých vydavatelství i k vývoji her s menším rozpočtem a nejnověji také vývoj ve spolupráci s komunitou. Poslední zmiňovaný razí například nový Unreal Tournament, který je k dispozici v prealfa verzi a komunita ho již měsíce připomínkuje, ale vytváří i vlastní obsah, kterým se oficiální vývojáři inspirují.

Doom

Seznam raději začneme jediným titulem, na který se úvodní text nevztahuje. Vývoj Dooma totiž programátor John Carmack oznámil již v roce 2008 a je to zcela tradiční velkorozpočtový projekt. Autoři však dodnes neodhalili video z hraní, ani alespoň oficiální obrázky. První ukázku však v červenci 2014 měli možnost spatřit návštěvníci herní akce Quakecon v Dallasu.

Nový Doom by se měl vracet spíše k pojetí prvních dvou dílů. Bude to frenetická akce, kde opět sbíráte lékárničky a k dispozici je pestrý arzenál. Vizuální styl vychází ze sci-fi a souboje ve hře mají být dynamické. Taktiku je třeba přizpůsobovat konkrétním monstrům, každé totiž disponuje odlišnými schopnostmi (čtěte více).

Carmageddon: Reincarnation

Carmageddon jsou brutální závody, které vás za přejíždění chodců odměňují bonusovými body. Vyhrávat v nich lze umístěním na předních příčkách, či jednoduše likvidací ostatních jezdců. Série si v minulosti vysloužila notnou dávku kontroverze, od roku 2000 však ležela u ledu.

Vznik čtvrtého dílu nakonec umožnilo komunitní financování, kde vývojáři v roce 2012 vybrali 625 143 dolarů, tedy zhruba 12,5 milionu korun. Hra je od března 2014 k dispozici v předběžném přístupu, zatím v ní však objevíte jen minimum obsahu.

Carmageddon Reincarnation

Carmageddon Reincarnation

Torment: Tides of Numenera

Projekt je duchovním pokračováním projektu Planescape: Torment, který řada lidí označuje za vůbec nejlepší hru na hrdiny. Nový titul se bude hrát z izometrického pohledu a za jednoho konkrétního hrdinu (více o hře). Hráčské volby by však měly ovlivňovat dění, a vývojáři tak slibují, že titul zabaví i při opakovaném průchodu. Hlavním tématem hry má být otázka: „Záleží na životě jedince?“

Návrh hry vede Collin McComb, jeden z hlavních návrhářů původního Planescape: Torment. Hra vzniká díky komunitnímu financování. Základ vybrala prostřednictvím Kickstarteru, kde projekt v březnu 2013 shromáždil přes čtyři miliony dolarů. Financování však pokračuje i na oficiálním webu, a celkový rozpočet tak nyní odpovídá téměř 4,8 milionu dolarů. Tedy zhruba 96 milionům korun.

Vydání tvůrci plánují na konec roku.

Torment: Tides of Numenera

Torment: Tides of Numenera

Armikrog

Adventura The Neverhood byla unikátní vizuálním pojetím. Všechny obrazovky, postavy i animace jsou vymodelované z hlíny. A Armikrog je pokračováním, které tento styl ctí. Příběh se soustředí na vesmírného průzkumníka Tommynauta a jeho slepého mimozemského psa Beak Beaka. Společně ztroskotají na prazvláštní planetě a skončí uzavřeni v tajuplné pevnosti Armikrog.

Hra je tradiční klikací adventurou a vývojáři slibují poutavý příběh, náročné rébusy, skvělé animace, tuny modelovací hlíny a postavy, které si zamilujete. Titul by měl vyjít začátkem roku.

Armikrog

Armikrog

Obduction

Adventurní série Myst v devadesátých letech zažila vrcholnou slávu. Její díly patřily mezi vůbec nejprodávanější PC hry. Neobsahovaly přitom žádnou akci, klíčovou náplní bylo prozkoumávání světa a řešení logických rébusů. A Obduction je duchovním následovníkem.

Hra začíná vaším únosem, kvůli kterému se objevíte ve zcela neznámém světě v blíže nespecifikovaném čase. Vnímavost k prostředí bude základním klíčem pro pochopení souvislostí. Vývojáři to nazývají čtením mezi řádky.

„Proč uprostřed mimozemského prostředí stojí stará opuštěná farma s bílým plaňkovým plotem? Zjistíte to,“ slibují vývojáři. Autoři totiž tvrdí, že spíše než filmovými vsuvkami budou hráči příběh objevovat prozkoumáváním světa.

Hra vzniká díky komunitnímu financování a vyjít má na podzim 2015.

Obduction

Obduction

King’s Quest

Společnost Activision v roce 2014 ohlásila oživení firmy Sierra, která v minulosti vydala řadu klasických her. Sierra má posloužit jako vydavatelská značka k zaštítění menších titulů. Vznikne díky tomu i nové pokračování série King’s Quest.

Hra tentokrát nebude klikací adventurou. Důležité totiž budou i pohybové dovednosti, bude například třeba vyhýbat se pastem. Autoři původní série Roberta a Ken Williamsovi se na novém dílu King’s Questu nepodílejí. Prohlásili však, že stávající hru měli možnost vyzkoušet a jsou s jejím směřováním spokojení.

Hra vyjde na podzim.

King’s Quest

King’s Quest

Unreal Tournament

Ačkoliv vývojáři z Epic Games ještě letos prohlašovali, že vývoj dalšího Unreal Tournamentu neplánují, hra nakonec vzniká. Titul bude k dispozici bezplatně. Využije však tržiště, kde bude za peníze možné nabízet rozličné modifikace a doplňkový obsah. A Epic Games si z prodeje budou účtovat marži.

Fotogalerie

Hra je v raných fázích vývoje, je však veřejně dostupná a vývojáři bedlivě naslouchají názorům hráčské komunity.

Při předplacení technologie Unreal Engine 4 navíc získáte k dispozici zdrojový kód, a můžete tak vytvářet vlastní úpravy. V některých konceptech se vývojáři inspirují, a mohou se ve výsledné hře objevit.

Aktuální verzi k vyzkoušení objevíte na oficiálních fórech hry.

RollerCoaster Tycoon World

Tradiční budování zábavního parku se vrací a vývojáři slibují, že budou ctít tradici značky. Ve hře se má objevit řada atrakcí, které hráči znají z předchozích dílů. Opět bude možné navrhovat vlastní zábavní park plný rozličných horských drah, obchodů a jízd, kde se něco může vymknout z rukou.

Novinkou bude možnost navštěvovat zábavní parky jiných lidí a sdílet návrhy horských drah. Volit také půjde z různých krajin, ve kterých jednotlivé parky budete vytvářet. Titul v rámci sólo hry umožní i tvorbu vlastního prostředí a možnost spolupracovat až ve čtyřech hráčích ve snaze vytvořit společně něco velkolepého.

Hra vyjde pouze pro PC a dostupná bude začátkem roku.

RollerCoaster Tycoon World

RollerCoaster Tycoon World

Autor:






Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.