Presentace dema Unreal Engine 3.0 na GDC 2004

Presentace dema Unreal Engine 3.0 na GDC 2004
Letošní GDC (Games Developers Conference) je nejenom plná zajímavých přednášek a diskusí, ale své místo zde mají i vývojáři představující své budoucí produkty, nebo jen připravované projekty. Mezi jinými společnostmi zde své místo našla i spol Epic, která zde budoucím zájemcům z řad vývojářů představovala 20 minutové demo představující Unreal Engine 3.0, respektive jeho nejzajímavější prvky. Mezi tyto prvky patří například Per-Pixel Lightning (každý pixel na scéně je nasvícen individuálně), simulace 3D geometrie na jinak zcela plochém povrchu včetně stínů (šetří výkon a vypadá stejně jako skutečný 3D objekt), super detailní modely postav a ostatních objektů, kterým nechybí vůbec nic, ale jsou renderovány velmi rychle a rozlehlé exteriéry (s neomezenou viditelností, nulovým clippingem, detailními objekty, kompletním stínováním a foto realistickou oblohou). V dnešní době však skvělý engine sám o sobě nestačí. Nikdo o něj nebude mít zájem pokud práce s ním nebude rychlá, efektivní a snadno zvládnutelná. A ani v této oblasti by zřejmě Unreal Engine 3.0 neměl nijak zaostávat a práce s ním bude lehčí než kdy jindy. Designéři už tak nebudou v takové míře při budování a zkoušení levelů závislí na přítomnosti programátora. Součástí editoru bude například nástroj zvaný PhAT, který designérům umožní měnit fyzikální vlastnosti jednotlivých objektů a přímo sledovat jejich následné chování. K dispozici bude i editor materiálů, který umožní neomezené hrátky s různými materiály, texturami a efekty. Unreal Engine 3.0 doslova uchvátil všechny, kdo měli možnost tuto ukázku vidět. A jistě bude za nějaké 2 roky uchvacovat i nás při hraní her na něm postavených. Více se o 20 minut dlouhém demu Unreal Engine 3.0 dozvíte v článku na GameSpy, GameSpotu.