Titul Ryse vzniká exkluzivně pro konzoli Xbox One a vývojáři ho ohlásili již před dvěma lety. Tehdy mělo jít o titul založený na pohybovém ovládání. Od tohoto přístupu však autoři upustili, a pohybové i hlasové ovládání tak zde nebude příliš významné.
Cílem prý bylo objevit místa, kam se hodí nejvíce. Využít proto půjde jen v předem určených momentech, například pro ovládání spolubojovníků.
I Ryse pokračuje v trendu grafických orgií, kterými se společnost Crytek proslavila. Hru na veletrhu poháněl prototyp konzole Xbox One a propracovanost i ostrost vizuální stránky byly fascinující. Z hratelných ukázek bylo Ryse graficky možná vůbec nejpůsobivější z celé výstavy.
V demoverzi byl významný kontaktní boj, ve kterém je obrana stejně důležitá jako útok. Rychlé útoky je tak třeba střídat se správně načasovaným krytím. Na opatrný průchod hrou se zdviženým štítem však můžete zapomenout, blokovat lze jen konkrétní výpady.
Dynamika soubojů je plynulá a útoky lze při správné kombinaci řetězit do elegantních sekvencí. Hra se přitom neštítí krve a není výjimkou, že nepříteli proříznete hrdlo nebo ho skopnete z ochozu.
Hlavní hrdina Marius Titus často stojí proti přesile. Kromě precizních útoků a zodpovědné obrany tak jsou důležité i povědomí o bojišti a taktický pohyb. Hra pracuje s nenápadnou variací rychlého mačkání tlačítek ve vhodnou chvíli.
Autoři to využívají pro aktivaci závěrečného útoku, kterým nepřítele popravíte. Opět to však jde ruku v ruce se zjednodušováním her, kdy kombinaci tlačítek nahrazuje obyčejný stisk vhodného symbolu.
Souboje však působí zábavně a Ryse se jednoznačně řadí mezi ty zajímavější tituly letošního ročníku E3. Zahrnuje značnou míru filmovosti, a průchod hrou je tak vývojáři citelně usměrněný.
Bitky samotné ovšem hráči poskytují volnost a vývojáři také slibují síťovou hru v koloseu. Pokud se však obtížnost soubojů nebude postupem času stupňovat, bude hra brzy stereotypní.
Ryse patří mezi první hry, které vyjdou pro konzoli Xbox One a k dispozici by měla být již letos v listopadu.