Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sacred 3 má s předchůdci společného málo, je lineárnější a akčnější

aktualizováno 
Pokud si pod názvem Sacred 3 představujete další skvělou diablovku, musíme vás zklamat. Bude to mnohem víc lineární akční hra.

Máme-li být upřímní, nemá Sacred 3 se svými předchůdci společného více než jméno a herní svět Ancaria. Oficiálně sice jde stále o akční RPG (hru na hrdiny), ale hraje se zcela odlišně od prvního a druhého Sacred. Namísto objevování otevřeného světa se budeme pohybovat v jednotlivých úrovních a místo klikání myší budeme bušit do gamepadu.

Ze všeho nejvíce připomíná Sacred 3 letitý titul Baldurs Gate: Dark Alliance, a pokud by poněkud neprávem nenesl právě název Sacred, který je pro mnohé dosud synonymem jedné z nejlepších diablovek, nemusel by vzbuzovat vlastně žádné negativní emoce. Vypadá totiž jako velmi příjemná kooperativní akce, která zapadá do současné herní produkce.

Sacred 3

Sacred 3 se odehrává tisíc let po druhém dílu, ovšem na výchozí situaci se mnoho nemění. Zlo opět ohrožuje zemi a takzvané srdci Ancarie, což je ochranářský artefakt, povolává do zbraně hrdiny ze všech koutů říše, aby se postavili hordám pekelníků.

Titul se zcela jasně orientuje na kooperativní hraní. Hráči mohou libovolně naskakovat do rozehraných partií svých přátel a opět neomezeně odcházet, aniž by to pro ty zůstávající narušilo chod hry. Bok po boku takhle mohou bojovat až 4 hrdinové zároveň.

Na začátku je třeba si zvolit třídu a kulturu postavy, které předurčí strom schopností, po němž se hráči budou postupně šplhat. Na výběr budou staré známé třídy, které nesmí chybět v žádném RPG a pak kultury typické pro Arcanii.

Sacred 3

Prezentace Sacred 3 ukázala, že jednotlivé úrovně jsou skutečně přímočaré, prakticky bez možnosti kamkoliv odbočit. Pro milovníky otevřených světů v předchůdcích to bude těžká rána. Na druhou stranu tvůrci slibují mnohem poutavější příběh, který si ale vzhledem k počátečnímu otřepanému klišé těžko představovat. Hru bude možné absolvovat hned několikrát do kola, vždy na vyšší stupeň obtížnosti.

Zatímco ten první je podle všeho skutečně jednoduchý a prakticky stačí bezhlavě útočit a občas použít nějakou tu speciální schopnost, na vyšší obtížnosti už bude třeba skládat efektivnější komba, pokud možno ve spolupráci s parťáky. Mnoho monster bude mít rovněž speciální schopnosti a navíc budou specifické v tom, že na ně některé útoky či zbraně nebudou platit.

Sacred 3

Do každé úrovně je možné jít pouze s omezeným počtem aktivních schopností, které si z postupně rozšiřované nabídky vyberete vždy na začátku. Zároveň budete moci zvolit jednu schopnost specifickou pro danou úroveň, která by vám měla v určitém úseku velmi pomoct.

Také vybavení hrdiny budete volit na začátku úrovně a na sbírání předmětů v průběhu hraní můžete víceméně zapomenout. To je škoda, protože právě předměty a jejich statistiky jsou hnacím motorem akčních her na hrdiny. V Sacred 3 evidentně zvítězila snaha zachovat maximální jednoduchost a dynamiku hry.

Sacred 3

Nezbývá než doufat, že se Sacred 3 povede co nejlépe v rámci nastavených možností. Ač se to nezdá, podobných, kvalitně provedených her je stále málo, a přestože Sacred 3 nemá ambice stát se velkým hitem, rozhodně to může být příjemný titul.

Autor:




Nejčtenější

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Další z rubriky

Endciv
Budovatelská strategie Endciv zní jako hra snů, pokud splní všechny sliby

Při budování měst jsme v rámci počítačových her navštívili nejen různé epochy lidské historie, ale i jiné planety. V Endciv si vyzkoušíme, jak přežít v pustině...  celý článek

For Honor
Dojmy: For Honor je důkaz, že se velkorozpočtové hry probírají z letargie

For Honor připomíná, že hra nemusí být atraktivní jen revolučním obsahem. Titul totiž působí jako tradiční rubačky, jaké bylo pod jinými názvy a s...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.