Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sacred 3 má s předchůdci společného málo, je lineárnější a akčnější

aktualizováno 
Pokud si pod názvem Sacred 3 představujete další skvělou diablovku, musíme vás zklamat. Bude to mnohem víc lineární akční hra.

Máme-li být upřímní, nemá Sacred 3 se svými předchůdci společného více než jméno a herní svět Ancaria. Oficiálně sice jde stále o akční RPG (hru na hrdiny), ale hraje se zcela odlišně od prvního a druhého Sacred. Namísto objevování otevřeného světa se budeme pohybovat v jednotlivých úrovních a místo klikání myší budeme bušit do gamepadu.

Ze všeho nejvíce připomíná Sacred 3 letitý titul Baldurs Gate: Dark Alliance, a pokud by poněkud neprávem nenesl právě název Sacred, který je pro mnohé dosud synonymem jedné z nejlepších diablovek, nemusel by vzbuzovat vlastně žádné negativní emoce. Vypadá totiž jako velmi příjemná kooperativní akce, která zapadá do současné herní produkce.

Sacred 3

Sacred 3 se odehrává tisíc let po druhém dílu, ovšem na výchozí situaci se mnoho nemění. Zlo opět ohrožuje zemi a takzvané srdci Ancarie, což je ochranářský artefakt, povolává do zbraně hrdiny ze všech koutů říše, aby se postavili hordám pekelníků.

Titul se zcela jasně orientuje na kooperativní hraní. Hráči mohou libovolně naskakovat do rozehraných partií svých přátel a opět neomezeně odcházet, aniž by to pro ty zůstávající narušilo chod hry. Bok po boku takhle mohou bojovat až 4 hrdinové zároveň.

Na začátku je třeba si zvolit třídu a kulturu postavy, které předurčí strom schopností, po němž se hráči budou postupně šplhat. Na výběr budou staré známé třídy, které nesmí chybět v žádném RPG a pak kultury typické pro Arcanii.

Sacred 3

Prezentace Sacred 3 ukázala, že jednotlivé úrovně jsou skutečně přímočaré, prakticky bez možnosti kamkoliv odbočit. Pro milovníky otevřených světů v předchůdcích to bude těžká rána. Na druhou stranu tvůrci slibují mnohem poutavější příběh, který si ale vzhledem k počátečnímu otřepanému klišé těžko představovat. Hru bude možné absolvovat hned několikrát do kola, vždy na vyšší stupeň obtížnosti.

Zatímco ten první je podle všeho skutečně jednoduchý a prakticky stačí bezhlavě útočit a občas použít nějakou tu speciální schopnost, na vyšší obtížnosti už bude třeba skládat efektivnější komba, pokud možno ve spolupráci s parťáky. Mnoho monster bude mít rovněž speciální schopnosti a navíc budou specifické v tom, že na ně některé útoky či zbraně nebudou platit.

Sacred 3

Do každé úrovně je možné jít pouze s omezeným počtem aktivních schopností, které si z postupně rozšiřované nabídky vyberete vždy na začátku. Zároveň budete moci zvolit jednu schopnost specifickou pro danou úroveň, která by vám měla v určitém úseku velmi pomoct.

Také vybavení hrdiny budete volit na začátku úrovně a na sbírání předmětů v průběhu hraní můžete víceméně zapomenout. To je škoda, protože právě předměty a jejich statistiky jsou hnacím motorem akčních her na hrdiny. V Sacred 3 evidentně zvítězila snaha zachovat maximální jednoduchost a dynamiku hry.

Sacred 3

Nezbývá než doufat, že se Sacred 3 povede co nejlépe v rámci nastavených možností. Ač se to nezdá, podobných, kvalitně provedených her je stále málo, a přestože Sacred 3 nemá ambice stát se velkým hitem, rozhodně to může být příjemný titul.

Autor:




Nejčtenější

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Cities: Skylines - Green Cities
Strategie Cities: Skylines se v další expanzi zaměří na zelená města

Zelená města mají být města budoucnosti. V budovatelské strategii Cities: Skylines si je ovšem v rámci expanze Green Cities postavíme už tento rok.   celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Další z rubriky

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.